63126248 660x330 - آزمون‌های سمیت استنشاقی نانو لوله‌های کربنی «استاندارد» شدند

آزمون‌های سمیت استنشاقی نانو لوله‌های کربنی «استاندارد» شدند

استاندارد مشخصه‌یابی هواسل‌های نانولوله کربنی و نانوالیاف کربنی برای استفاده در آزمون‌های سمیت استنشاقی تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، به نقل از ستاد نانو، در اجلاسیه کمیته ملی استاندارد فناوری نانو ، با حضور نمایندگانی از سازمان ملی استاندارد، ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، دانشگاه‌ها، شرکت‌های فناور و آزمایشگاه‌های فعال، یک استاندارد ملی جدید با عنوان “فناوری نانو- مشخصه‌یابی هواسل‌های نانولوله کربنی و نانوالیاف کربنی برای استفاده در آزمون‌های سمیت استنشاقی”  به تصویب رسید.

مسیر اصلی مواجهه کارکنان خطوط تولیدی و آزمایشگاهی با نانولوله‌ها و نانوالیاف‌های کربنی، هواسُل‌شده در محیط‌های تولیدی از طریق استنشاق است که در تمام مراحل ساخت، کار و فرمول‌بندی مواد در محصولات نهایی، رخ می‌دهد. با توجه به اهمیت سلامت کارکنان در محیط‌های کاری، این موضوع در گروه استاندارد و ایمنی ستاد فناوری نانو در اولویت قرار گرفت و با برگزاری جلسات کمیسیون‌ فنی با حضور متخصصین، اساتید و نمایندگان سازمان‌های ذیربط، این استاندارد تدوین شد.

هدف از تدوین این استاندارد مشخصه‌یابی نانولوله‌ها و نانوالیاف کربنی هواسُل‌شده برای مطالعات مواجهه استنشاقی است. این استاندارد همچنین اطلاعات مفیدی در مورد مشخصه‌یابی مناسب نانولوله‌ها و نانوالیاف کربنی هواسُل‌شده که برای ارزیابی و بررسی سمیت استنشاقی آن‌ها الزامی است، ارائه می‌دهد.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *