62722160 660x330 - پایش مواد غذایی و نوشیدنی موکب‌ها با خدمات آزمایشگاهی فناوران کشور

پایش مواد غذایی و نوشیدنی موکب‌ها با خدمات آزمایشگاهی فناوران کشور

یکی از شرکت‌های ارائه‌ دهنده‌ خدمات، به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی و بروز مسمومیت غذایی در زوار اربعین، به موکب‌ها خدمات آزمایشگاهی ارزیابی بار میکروبی و شیمیایی برای پایش کیفیت مواد غذایی و محیطی ارائه می‌دهد.

عرفان آقاجانی از محققان این شرکت در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، گفت: زمینه خدمات این شرکت ارائه خدمات آزمایشگاه در حوزه ارزیابی پایش سلامت مواد غذایی، محیط و سلامت و بهداشت عمومی است و ما در مراسم اربعین قصد داریم با استقرار چند مرکز در کشور عراق و مرز ایران، مواکبی را که مواد غذایی و نوشیدنی توزیع می‌کنند، پایش کنیم.

وی افزود: با توجه به فصل گرما که امکان رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها زیاد است، اقدام به پایش مواد غذایی مواکب‌ می‌کنیم تا مواد غذایی سالم به دست زوار برسد. پایش محیط تهیه و عرضه مواد غذایی از دیگر خدمات ما به شمار می‌رود.

آقاجانی با بیان اینکه در این پایش‌ها، میزان بار میکروبی اندازه‌گیری می‌شود، اظهار کرد: برای این منظور در دو حوزه میکروبی و شیمیایی مواد غذایی، محیط و پرسنل تست‌های مختلفی را تهیه کردیم تا مسمومیت‌های غذایی به زوار انتقال نیابد.

این محقق خاطر نشان کرد: از آنجایی که ما همکار سازمان ملی استاندارد و غذا و دارو هستیم‌، بر اساس پروتکل‌های این سازمان‌ها اقدام می‌کنیم و بر این اساس ما در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت تضمین لازم برای سالم بودن محیط و مواد غذایی را ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اجرای این تست‌ها در موکب‌ها، گفت: در سال جاری با بسیاری از موکب‌ها وارد مذاکره شدیم و استقبال خوبی داشتند و بر اساس فضاهایی که به ما اختصاص می‌دهند، در نقاط مورد نظر مستقر می‌شویم.

آقاجانی اضافه کرد: این تست‌ها برای ارزیابی کیفی همه انواع مواد غذایی همچون گوشت، برنج، غلات، حبوبات، مواد افزوده و نوشیدنی است، به ویژه آب آشامیدنی چرا که انتقال آلودگی از طریق آب آشامیدنی نسبت به سایر مواد غذایی که پخته می‌شوند، بیشتر است.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *