filiya 454 - انحصارطلبی مانع رشد اکوسیستم است

انحصارطلبی مانع رشد اکوسیستم است

فیلیا به عنوان پلتفرم مدیریت مشتری با رویکرد تعامل، نگهداری و وفادارسازی مشتریان در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ شرکت کرد.

دنیای مارکتینگ به سوی تعامل دو طرفه با مشتریان

مرتضی شجاعی، مدیر محصول فیلیا در گفتگو با توسعه برند بیان کرد: فیلیا حول محور اینگیجمنت (تعامل مداوم میان کاربر و کسب‌کار) شکل گرفته است. زیرا در دنیای مارکتینگ، کسب‌وکارها به سمتی می‌روند که پلتفرمی برای تعامل دوطرفه با مشتریان می‌سازند یا اگر تاکنون نساخته‌اند باید به سو حرکت کنند. این امر ما را به دنیای گیمفیکیشن وارد می‌کند که در حال حاضر یکی از مهمترین فیچرهای پلتفرم فیلیاست.

توسعه با هم‌افزایی بازیگران اکوسیستم

مرتضی شجاعی درباره حضور در نمایشگاه الکامپ گفت: هدف فیلیا از حضور در نمایشگاه آشنایی با دیگر بازیگران این صنعت بود تا بتوانیم زمینه‌های همکاری و رشد بیشتری را برای مجموعه خود ایجاد کنیم. ما به جای اینکه بخواهیم همه کارها را خودمان به تنهایی انجام دهیم، تصمیم گرفته‌ایم که قطعه‌ای از پازل این صنعت باشیم و در کنار دیگر همکاران به توسعه خود بپردازیم و تاکنون توانسته‌ایم تفاهم‌نامه‌های خوبی را منعقد کنیم و خودمان را صنعت معرفی کنیم.

اینترنت مناسب تجربه مشتریان را بهتر می‌کند/ نباید جزیره‌ای کار کنیم

مدیر محصول فیلیا درباره چالش‌های توسعه برند فیلیا ابراز کرد: مهمترین چالش فعلی ما اینترنت است زیرا تجربه‌ای که ما به مشتریان خود می‌دهیم بر بستر اینترنت است. هر اندازه که زیرساخت کشور در اینترنت بهتر باشد پلتفرم ما رشد سریعتری خواهد داشت. چالش دیگر ما فقر اکوسیستم است. فقر بازیگرانی که بتوانند در کنار هم دیگر کار کنند و به واسطه اتصال به همدیگر خود را گسترش دهند و همین اتصال باعث شود تجربه یکپارچه ایجاد گردد. بازیگران اکوسیستم به جای اینکه به صورت قطعات پازل تکمیل کننده همدیگر باشند، بیشتر شبیه جزیره‌های جدا از یکدیگر هستند. دور بودن شرکت‌ها از یکدیگر باعث می‌شود که انحصار بیشتر شود. وقتی هم‌افزایی بین شرکت‌ها نباشد با تنظیم‌کننده هم به مشکل خواهیم خورد و یا ورود سرمایه به اکوسیستم کم می‌شود. از دیگر مشکلات انحصارطلبی در اکوسیستم، عدم رشد شرکت‌های کوچک و در نتیجه ایده‌های خلاقانه است.

وی ادامه داد: اگر ما هم‌افزایی و تعامل را از دست بدهیم و هر پلتفرمی بخواهد به صورت جداگانه به مشتریان خود سرویس بدهد، تجربه بدی برای کاربرای ایجاد می‌شود، زیرا هر کاربر برای بهره‌گیری تاز سرویس‌های مختلف باید از چندین پلتفرم استفاده کند. پلتفرم‌هایی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و هیچ ارزشی بین آنها رد و بدل نمی‌شود.

شجاعی در پاسخ به این سوال که در نمایشگاه الکامپ به چه اندازه توانستید چالش‌های خود را حل کنید، گفت: ما به نوبه خودمان سعی داریم که فرهنگ تعامل را جا بیندازیم و مقاومت‌ها بشکنیم و برای این امر دست همکاری با دیگر دوستان‌مان را بفشاریم.

شجاعی همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا در صورت مجموعه‌ای کار کردن برندتان ضعیف می‌شود؟» گفت: برای برندینگ می‌توان از راهبردهای دیگری مانند تقویت بخش روابط‌عمومی یا برگزاری وبینارهای آموزشی استفاده کرد. برای مثال در بخش وبینارهای آمورشی ما سعی کرده‌ایم از مدرسین مطرح کشور در حوزهایی مانند تولید محتوا استفاده کنیم.

حاکمیت نباید نگاه امنیتی داشته باشد

وی در انتها بیان کرد: همه فعالین این حوزه شرایط خوبی ندارند ولی به امید یک روز خوب باز هم مشغول به فعالیت هستیم. روزی که حاکمیت و دلت‌مردان به اینترنت نگاه امنیتی نداشته باشد و به گونه‌ای بستر را فراهم کند که بشود به کسب‌وکارهای خارج از کشور هم ارتباط برقرار کرد. ارتباط با سرویس‌هایی که معادل آن در کشور وجود ندارد.

منبع: توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *