63076581 660x330 - عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا

عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا/گیلان سرپرست دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان رتبه ۲۷ در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات کشور و حضور در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر جهان را کسب کرد.

محمد دوستار امروز سوم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به کسب عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی پر استناد دنیا، اظهار کرد: بنا بر اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، در اعلام آخرین نتایج پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI)، دانشگاه گیلان در پنج حوزه موضوعی مهندسی، شیمی، علوم کشاورزی، علوم مواد، علوم گیاهی و جانوری با هفت هزار ۲۱۱ مدرک، ۹۵ هزار و ۱۴ استناد و ۴۳ مقاله برتر، رتبه ۲۷ در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات کشور و حضور در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر جهان را کسب کرد.

وی افزود: در بازه زمانی ۲۰۱۴-۲۰۲۴، تعداد ۹۰۱۹ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در تمامی حوزه‌های موضوعی انتخاب شده‌اند که ۱۳۴ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی از ایران است.

سرپرست دانشگاه گیلان گفت: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه های موضوعی مختلف می‌پردازد.

دوستار خاطرنشان کرد: مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس، مؤسسات پراستناد برتر دنیا را در ۲۲ حوزه شیمی، علوم گیاهی و حیوانی، ایمنی شناسی، زیست شناسی و زیست شیمی، علوم اعصاب و رفتار، زمین شناسی، فیزیک، میکروبیولوژی، روانپزشکی- روان شناسی، علوم فضا، پزشکی بالینی، ریاضیات، محیط زیست و بوم شناسی، داروشناسی و سم شناسی، اقتصاد و تجارت، علوم رایانه، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، مهندسی، علوم کشاورزی و علوم مواد، علوم اجتماعی، کلیات و چند رشته‌ای انتخاب می‌کند.

دوستار افزود: بنابراین در هر حوزه موضوعی، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی انتخاب شده بیشترین تعداد استنادها را دریافت کرده‌اند. 

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *