digikala2 66485716772792639debbcfc 660x330 - دیجی‌کالا مرزهای خرید را جابجا کرد: اولین فروشگاه فیزیکی این غول آنلاین افتتاح شد

دیجی‌کالا مرزهای خرید را جابجا کرد: اولین فروشگاه فیزیکی این غول آنلاین افتتاح شد

در حرکتی جسورانه، دیجی‌کالا، پیشرو تجارت الکترونیک ایران، اولین فروشگاه فیزیکی خود را در مجتمع تجاری رویال رونمایی کرد. این فروشگاه نوین که با عنوان “دیجی‌کالا استور” شناخته می‌شود، تجربه‌ای منحصر به فرد از “خرید فیجیتالی” را برای مشتریان رقم می‌زند. در این فروشگاه، مشتریان می‌توانند کالاها را از نزدیک لمس و مشاهده کنند، در عین حال از مزایای خرید آنلاین مانند دسترسی به اطلاعات کامل محصول، نظرات سایر خریداران و امکان مقایسه قیمت‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش دنیای برند به نقل از زومیت، دیجی‌کالا حالا دیگر فقط یک فروشگاه آنلاین نیست. دیجی‌کالا به‌‌عنوان بزرگ‌ترین کسب‌وکار آنلاین ایرانی که سال‌هاست در حوزه خرده‌فروشی آنلاین فعالیت دارد در تجربه جدید خود وارد حوزه آفلاین هم شد و اولین شعبه فیزیکی فروشگاهش را ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجتمع تجاری رویال افتتاح کرد. فروشگاهی که به گفته‌ی بنیان‌گذاران دیجی‌کالا پاسخی است به نیاز مشتریانی که می‌خواهند پیش از خرید کالا را از نزدیک لمس کنند.

البته فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا صرفاً یک شعبه فیزیکی مانند دیگر فروشگاه‌های فیزیکی نیست؛ دیجی‌کالا در واقع یک فروشگاه فیجیتالی را‌ه‌اندازی کرده است تا خرید حضوری مشتریانش ترکیبی از یک خرید فیزیکی و دیجیتالی باشد.

فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا کجاست؟

شعبه فیزیکی فروشگاه دیجی‌کالا که شب گذشته افتتاح شد در سعادت آباد، بلوار دریا، تقاطع بلوار خوردین، مجتمع تجاری اداری رویال واقع شده است.

در مراسم افتتاحیه این شعبه حمید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، درباره مدلی که برای شعبه فیزیکی دیجی‌کالا در نظر گرفته‌اند این طور توضیح داد:

مراکز تحویل حضوری و امکان تجربه لمس کالاها بخشی از اهدافی بود که در سال‌های گذشته دنبال کرده‌ایم و با فیجیتالیزیشن، یعنی تجربه ترکیبی فضای فیزیکی و دیجیتال، می‌خواستیم این تجربه‌ها را به هم گره بزنیم‌. در امتداد این تجربه و بعد از دریافت فیدبک‌ها قدم‌های بعدی را خواهیم برداشت و شاید با بخش‌بندی‌هایی با کانسپت‌های دیگر مراکز دیگری را هم راه‌اندازی کنیم.

– حمید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا

او فروشگاه راه‌اندازی حضوری دیجی‌کالا را در راستای تکمیل زنجیره ارزش تجارت الکترونیکی و توسعه‌دهنده آن دانست و توضیح داد که دیجی‌کالا نمی‌خواهد خرده‌فروش صرف باشد: «ما برای این که خرده‌فروش صرف باشیم وارد این فضا نشده‌ایم، بلکه برای تکمیل تجربه مشتری پیش و پس از خرید به این حوزه آمده‌ایم.»

او در ادامه توضیح داد که فروشگاه حضوری دیجی‌کالا با هدف تکمیل زنجیره خدمات مشتریان آنلاین راه‌اندازی شده و شروع به کار کرده است: «این فروشگاه در امتداد تجربه خرید آنلاین است و برای کاربرانی که می‌خواستند کالاها را به‌صورت فیزیکی لمس کنند انتخاب بهتری است.»

مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا، هم در توضیح نیازی که برای افتتاح شعبه فیزیکی وجود داشت، گفت:

در سال ۱۴۰۱ مطالعاتی درباره این که چرا مردم ایران همچنان سهم کمی در خرید آنلاین دارند، انجام دادیم. در این افکارسنجی یکی از دلایل مهمی که به دست آمد این بود که کاربران دوست دارند در زمان خرید کالا را لمس کرده و کار با آن را تجربه کنند. این موضوعی است که به تجربه خرید کاربران کمک می‌کند.

– مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا

البته این نکته باعث نشده است که دیجی‌کالا به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه فیزیکی معمولی بیفتد. شعبه فیزیکی دیجی‌کالا تفاوت‌ها و وجوه تمایزی با یک فروشگاه‌ فیزیکی در معنای سنتی آن دارد. مدیرعامل دیجی‌کالا در همین زمینه توضیح داد:

«فروشگاه حضوری دیجی‌کالا را بر اساس تجربه‌محور بودن و با هدف کم کردن فاصله فضای آفلاین و آنلاین ایجاد کرده‌ایم. این فروشگاه تجربه‌محور ترکیبی از فضای آفلاین و آنلاین است که روی ارائه و فروش کالاهای الکترونیکی تمرکز دارد.»

سعید محمدی، یکی دیگر از هم‌بنیان‌گذاران دیجی‌کالا، نیز با بیان این که اولین فروشگاه تجربه‌محور دیجی‌کالا با تمرکز در بخش الکترونیکی افتتاح شده است، در توضیح مزایای وجود چنین فروشگاهی گفت:

در بررسی‌هایی که با شرکت‌های تجارت‌الکترونیکی در جهان انجام دادیم متوجه شدیم در فروشگاه‌های اینترنتی کارکرد فضاهای فیزیکی می‌تواند با ایجاد امکان بررسی، خرید و انتخاب احتمال خرید را بیشتر کند. از سوی دیگر نیز فضای آنلاین امکان بررسی و انتخاب از میان میلیون‌ها کالا را فراهم می‌کند.

– سعید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا

به گفته طباطبایی، این فروشگاه در بخش‌های موبایل، کنسول و بازی‌های الکترونیکی، ابزارها و کالاهای‌ صوتی و اکسسوری‌ها فعال است. دیجی‌کالا قصد دارد با دریافت بازخورد کاربران نسبت به این فروشگاه تجربه‌محور نیاز آن‌ها را کشف کند و فروش آنلاین و آفلاین خود را توسعه دهد. طباطبایی همچنین توضیح داد که «در این استراتژی مجتمع‌ها و مراکز تجاری را به‌عنوان شرکای تجاری خود می‌شناسیم.»

سعید محمدی خلق تجربه کاربری بهتر و اضافه کردن امکانات فضای آفلاین به فضای آنلاین را هدف مهم راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا معرفی کرده است.

همچنین ببینید

iranooll 660 310x165 - ایرانول از لوگو و محصولات جدید خود رونمایی کرد

ایرانول از لوگو و محصولات جدید خود رونمایی کرد

ایرانول در آستانه عید سعید قربان از لوگو ، رنگ بشکه محصولات و سه محصول جدید دیزلی، دنده اتوماتیک و موتور سیکلت رو نمایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *