64870123 a60f 43ae a19b 549966bd4d5a 660x330 - افتتاحیه مرکز آموزش جامع علمی كاربردی شركت كشاورزی توليدی برند سحرخیز

افتتاحیه مرکز آموزش جامع علمی کاربردی شرکت کشاورزی تولیدی برند سحرخیز

نخستین مرکز آموزشی علمی کاربردی سحرخیز در حوزه تخصصی گیاهان دارویی و زعفران، فعالیت رسمی خود را در تاریخ ۷ شهریورماه جهت تحقق اهداف تحقیقاتی و آموزشی گروه شرکت‌های سحرخیز، آغاز به کار کرد.

مراسم باشکوه افتتاحیه دانشگاه سحرخیز در تاریخ هفت شهریورماه برگزار شد.
نخستین مرکز آموزشی علمی کاربردی سحرخیز در حوزه تخصصی گیاهان دارویی و زعفران، فعالیت رسمی خود را در تاریخ ۷ شهریورماه جهت تحقق اهداف تحقیقاتی و آموزشی گروه شرکت‌های سحرخیز، آغاز به کار کرد.

درمراسم افتتاحیه، دکتر فرزاد سحرخیز(سرپرست مرکز آموزشی علمی کاربردی شرکت کشاورزی تولیدی سحرخیز)، با اشاره به اینکه سحرخیز در فکر مسائلی ورای تجارت زعفران است که منافع و توسعه حلقه بزرگتری از مخاطبانش را در برخواهد گرفت.

خاطرنشان کردند: منافع سحرخیز از تاسیس این مرکز آموزشی، شکوفایی استعداد و توان جوانان بومی در همین آب و خاک برای کشت زعفران و در مرحله دوم توسعه دانش کشاورزی و صنایع مرتبط با آن است.

همچنین دکتر فرهاد سحرخیز(عضو هیئت مدیره گروه شرکت‌های سحرخیز) با بیان اینکه امروز نام سحرخیز محدود به یک برند و نام نیست.

87985032 e8d5 4387 821f e98513cb7b15 947x1024 947x1024 - افتتاحیه مرکز آموزش جامع علمی كاربردی شركت كشاورزی توليدی برند سحرخیز

تلاقی صنعت و دانشگاه

اظهار کردند: این مجموعه بیش از ۹۰ سال است که فعالیت خود را در این سرزمین آغاز کرده و بسیار خوشحالیم که در این زمینه توانسته‌ایم تاثیر گذار باشیم و امیدواریم با راه اندازی این دانشگاه تلاقی صنعت و دانشگاه رخ بدهد تا شاید بتوانیم ترس و نگرانی مهاجرت از روستا به شهر یا نخبگانی که به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند را از بین ببریم

که در این زمینه توانسته‌ایم تاثیر گذار باشیم و امیدواریم با راه اندازی این دانشگاه تلاقی صنعت و دانشگاه رخ بدهد تا شاید بتوانیم ترس و نگرانی مهاجرت از روستا به شهر یا نخبگانی که به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند را از بین ببریم

درمسیر حمایت و همراهی با گروه شرکت‌های سحرخیز، احمد علی کیخا(ریاست محترم کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی)، با اشاره به اهمیت تاسیس دانشگاه سحرخیز فرمودند: سیاست و هدف اساسی ما در مجلس شورای اسلامی توسعه و کمک به فعالیت کشاورزی در کشور است و امیدواریم تاسیس دانشگاه سحرخیز بتواند در زمینه فعالیت های مرتبط به زعفران و پیوند علم و عمل در عرصه کشاورزی گام های بزرگی بردارد.

نیروی انسانی ماهر

با توجه به اهمیت آموزش نیروی انسانی ماهر که از جمله اهداف گروه شرکت‌های سحرخیز است، محمد علی طهماسبی( معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی) توسعه و گسترش مجموعه‌ای را در بلندمدت امکان پذیر دانستند که نیروی انسانی ماهر تربیت کند و اساس و شاخصه آن تربیت نیروی انسانی است.

حمایت از بخش خصوصی

حسین زینلی(مدیرکل دفتر گیاهان دارویی و زعفران وزارت جهاد کشاورزی) حمایت خود را از بخش خصوصی برای ارتقای دانش و تجربه دانشجویان اعلام کردند و درحمایت از این هدف، حمید گرمابی(نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی) برند سحرخیز را یک برند بین المللی دانست .

افزود: امیدواریم این برند با موفقیتی که در زمینه تجارت کسب کرده است، بتواند با تاسیس مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی گروه کشاورزی سحرخیز تجارب و دانش نسل اول را به نسل جوان انتقال دهد. 

 مرتضی تشکری(رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی) با نگاهی خوشبینانه، ورود سحرخیز را به آموزش عالی، شروع اتفاقات و رویدادهای بزرگی در حوزه صنعت کشاورزی به ویژه زعفران دانستند .

در راستای این نگرش، علی غفوری مقدم(معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی) با بیان اینکه تاسیس دانشگاه سحرخیز گام بزرگی برای علمی شدن بیش از پیش تولید و تجارت زعفران می‌شود، در این مراسم، باشکوه سحرخیز را همراهی کردند.

تاسیس مرکز علمی آموزشی سحرخیز، دغدغه گروه شرکت‌های سحرخیز با مسائلی ورای تجارت زعفران است که در این مراسم محمدرضا اورانی(رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی) در راستای این هدف اظهار کردند که: منافع امروز ما در جمع است و باید از منافع پایین، زودگذر و کوتاه مدت گذشت و  کشاورزان و زعفران‌کاران را در سود خود شریک کنید.