۲۰۰ محصول حلال تا پایان سال

معرفی ۲۰۰ محصول حلال تا پایان سال

پایگاه خبری دنیای برند، معاون سازمان ملی استاندارد، استانداردسازی را یکی از شاخص های توسعه پایدار دانست و افزود: گردشگری و برند حلال را با جدیت دنبال می کنیم و تا پایان سال تعداد ۲۰۰ محصول حلال معرفی می شود.

علی اصغر صباغ الوانی امروز، اول اسفند ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد استان گیلان، سازمان ملی استاندارد را در خط مقدم کیفیت و تضمین کالاها و خدماتی دانست که مورد استفاده مردم قرار می گیرد و گفت: گیلان استانی منحصر به فرد با جغرافیا و آب و هوای ویژه است که ۰.۹ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و بیش از دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی در استان گیلان و فعال بودن ۶۵۹ واحد، اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان باید به ایفای نقش خود در فعالیت این واحدها بپردازد.

رئیس پژوهشگاه استاندارد، ۴۵.۵ درصد جمعیت استان گیلان را دارای فعالیت اقتصادی دانست و بیان کرد: سهم گیلان در تولید ناخالص ملی ۲.۲ درصد بوده و رتبه یازدهم را در بین استان ها دارد.

صباغ الوانی، از فعالیت ۴۲ آزمایشگاه تایید صلاحیت شده استاندارد در گیلان خبر داد و گفت: علاوه بر برنج و چای و ابریشم و خاویار و…، شاهد ظرفیت بالای گیلان در بخش های فولاد، محصولات چوبی و فرآورده های سلولزی، دانه های روغنی، فندق و بادام زمینی، گیاهان دارویی و… هستیم.

وی گردشگری را یکی از ظرفیت های بالقوه گیلان دانست و اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد باید به سمت کیفیت افزایی در حوزه گردشگری گیلان برود، زیرا گیلان یک استان گردشگری است و رفت و آمد روزانه گردشگران می تواند بازار خوبی را برای گیلان فراهم کند.

معاون سازمان ملی استاندارد، جامعه موفق و برخوردار از بلوغ فکری را جامعه ای دانست که در جهت پیشرو بودن استاندارد حرکت می کند و متذکر شد: پیشرو بودن استاندارد توسعه پایدار را رقم می زند.

وی دانشگاه ها را به سه نسل تقسیم کرد و ادامه داد: در دانشگاه های نسل اول فقط به آموزش پرداخته می شود، اما دانشگاه های نسل دوم بعد از آموزش، پژوهش را در دستور کار قرار می دهند؛ این در حالی است که دانشگاه های نسل سوم از آموزش و پژوهش عبور کرده و به فناوری و نوآوری رسیده اند.

صباغ الوانی با بیان اینکه باید به سمت استانداردسازی براساس تحقیقات و نوآوری و نیاز جامعه برویم، عنوان کرد: در استانداردسازی نباید فقط به ترجمه استانداردهای بین المللی اکتفا کنیم، بلکه بایستی استانداردسازی براساس دانش و پژوهش و نوآوری بومی شکل بگیرد تا کیفیت محصولات و خدمات ما بالاتر برود.

رئیس پژوهشگاه استاندارد، افزایش کارایی، بهبود روش های تولید و خدمات و پایین آمدن هزینه ها را مد نظر استانداردسازی دانست و افزود: باید استانداردسازی را تقویت کنیم و مراکز ما برای کسب اطمینان از ایمنی و کیفیت و سلامت، دقیق و موثر باشند.

وی با اشاره به حضور نخبگان دانشگاهی در سازمان ملی استاندارد، اضافه کرد: رئیس جمهور سکاندار شورای عالی استاندارد است که اهمیت موضوع را نشان می دهد و لذا دو محور کیفیت و کم فروشی را در دستور کار داریم.

صباغ الوانی، مصداق کم فروشی در سازمان ملی استاندارد را در کیفیت و کمیت مواد به کار رفته دانست و خاطرنشان کرد: کارشناسان استاندارد باید به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مسلط باشند؛ براساس این قانون عهده‌دار سیاستگذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان‌بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی هستیم که در داخل کشور تولید و یا به کشور وارد و یا از کشور صادر می‌شود و لذا شوخی نداریم، زیرا مدعی العموم هستیم و کلیه سازمان ها و وزارتخانه ها باید پاسخگوی سازمان ملی استاندارد باشند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم مجتبی معصوم نژاد به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد استان گیلان معرفی شد و از تلاش های حجت الله طالایی در زمان تصدی این سمت قدردانی به عمل آمد.

 

همچنین ببینید

Artificial intelligence the key to increasing business income 310x165 - هوش مصنوعی، کلید افزایش درآمد کسب‌وکارها: تأکید مدیرعامل ایرانسل در کنفرانس برق

هوش مصنوعی، کلید افزایش درآمد کسب‌وکارها: تأکید مدیرعامل ایرانسل در کنفرانس برق

دکتر بیژن عباسی آرندی، مدیرعامل ایرانسل، در اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، با اشاره به ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارها برای افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها، به تشریح کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه تلکام و سایر صنایع پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *