صادرات محصولات کهگیلویه و بویر احمد

لزوم برند سازی محصولات تولیدی کهگیلویه وبویراحمد برای صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری این استان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه ایجاد پایانه صادراتی موجب رونق اقتصاد استان می شودگفت:بخشی از تولیدات کهگیلویه وبویراحمد از طریق گمرک سایر شهرها صادر می شود و به همین دلیل در ارقام صادراتی این استان لحاظ نمی شود.

جعفر گوهرگانی با تاکید برپویا تر شدن گمرک استان افزود:تولید کنندگان کهگیلویه و بویراحمد هم میزان محصولات قابل صادرات خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان اعلام کنند تا جمع بندی و جزء آمار صادراتی استان محسوب شود.گوهرگانی ادامه داد: این اقدام علاوه بر ایجاد مشوق برای تولیدکنندگان و ساماندهی صادرات کهگیلویه و بویراحمد سبب تعیین دقیق حجم و ارزش صادرات استان می شود.وی گفت: در این صورت استان می تواند به جایگاه مناسبی در کشور به لحاظ صادرات محصولات غیرنفتی برسد.

گوهرگانی ابراز کرد: تولیدکنندگان استان برای تحقق سند توسعه صادرات، همکاری و تلاش لازم را در هر سه بخش صنعت، کشاورزی و صنایع دستی داشته باشند.معاون اقتصادی استانداری با اشاره به نبود صادرکننده شناسنامه دار در استان، افزود: تاجران و افرادی که توان صادرات داشته باشند با جدیت حمایت می شوند.

وی با اشاره به لزوم برند سازی محصولات تولیدی استان، گفت: اقدام های لازم برای برندسازی تولیدات استان و صادرات آنها با برند استانی انجام می شود.گوهرگانی تاکید کرد: به زودی بازدیدی با حضور نماینده شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صمت،اداره کل استاندارد، گمرک و فرد سرمایه گذار از زمین مورد نظر برای ساخت پایانه صادراتی انجام شود.

معاون استاندار گفت: پس از بررسی ها و امکان سنجی لازم ساخت این پایانه به تصویب می رسد  و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پنجمین استان دارای پایانه صادراتی در کشور شناخته می شود.وی بیان کرد: آن عده از تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی که برای صادرات مشکل کارت بازرگانی دارند باید تا پایان خردادماه امسال نسبت به رفع مشکل خود از سوی اتاق بازرگانی یاسوج اقدام و این مشکل به صورت ویژه برطرف شود.

گوهرگانی بیان کرد: صنوف مستقر در بازارچه صنایع دستی یاسوج تا ۱۰ روز آینده ملزم به ترک این محل هستند.وی افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی استان تا اواخر خردادماه ۹۸ جایگزین این افراد شوند.

همچنین ببینید

برند تسلا

افت محبوبیت تسلا در کالیفرنیا: زمزمه‌های افول یک غول؟

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در این ایالت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با افت هشت درصدی مواجه شده است. این دومین دوره متوالی است که شاهد کاهش تقاضا برای خودروهای این برند در کالیفرنیا هستیم، بازاری که زمانی قلب تپنده محبوبیت تسلا محسوب می‌شد.