بانوان کارآفرین

شناسایی و حمایت بانوان کارآفرین

پایگاه خبری دنیای برند،  علیرضا رزم حسینی در نشست بانوان کارآفرین برتر و مشاوران امور زنان ، ضمن قدردانی از تلاش بانوان در حوزه‌های مختلف تولید، و نیز اقدامات دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت، به شرایط اقتصادی کشور در شرایط تحریم‌ و همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت که مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده گرفتم تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، برنامه‌های موثری را برای تحولات مثبت در حوزه صمت و اقتصاد کشور اجرا کنیم ،گرچه به دلیل موانع و شرایطی که وجود داشت انتظار و هدف مورد نظر حاصل نشد اما اتفاقات خوبی در این ۹ ماه در بخش صنایع، معادن و بازرگانی افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد تحول در هر حوزه‌ای را کاری دشوار و مشمول هزینه توصیف کرد و افزود: وزارت صمت علی‌رغم همه این سختی‌ها، با سماجت هزینه اجرای این برنامه‌ها را قبول کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود به ظرفیت و توانایی بانوان در حوزه تولید و تجارت اشاره کرد و افزود: بانوان نشان دادند که اگر فرصت و شرایط مناسب برای فعالیت بانوان ایجاد شود، در حوزه‌های کارآفرینی و ثروت‌ آفرینی توانایی‌ خوبی دارند و نقش بانوان در خانواده و جامعه بر کسی پوشیده نیست.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی بانوان کارآفرین در حوزه صمت از آمادگی وزارت صمت در حمایت از بانوان فعال در بخش تولید و تجارت خبر داد.

رزم‌حسینی در بخش دیگر صحبت‌های خود اجرای سیاست‌های تجارت بین‌المللی و تاثیر آن در برگشت پرونده‌های صادرکنندگان از دستگاه قضایی به حوزه تولید و تجارت و همچنین تسهیل در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان را یکی از اقدامات مهم در روان‌سازی تجارت بین‌المللی و تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز تولید اعلام و برگشت وظایف وزارت صمت به ویژه در حوزه صادرات به این وزارتخانه را از دیگر دستاوردهای ماه های اخیر عنوان کرد.

وی احصاء قوانین و مقررات مزاحم تولید در سه سطح وزارتخانه، مجلس و دولت را از دیگر دستاوردهای مهم وزارت صمت، در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید برشمرد و اظهار داشت: در خصوص قوانین مزاحم مربوط به داخل وزارتخانه، اقدامات لازم انجام و در ماه‌های نخست سال، ابلاغیه‌های مربوطه جهت رفع آن‌ها صادر و ابلاغ شد.

رزم‌حسینی در ادامه به آزادسازی و واگذاری ۶ هزار محدوده معدنی حبس شده از طریق مزایده اشاره کرد و آن را مورد تأیید رئیس‌جمهور منتخب خواند و اجرای این طرح موجب ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و اشتغال را در کشور دانست.

افزایش صادرات فولاد و محصولات پتروشیمی، افزایش تولید محصولات بهداشتی، مواد غذایی و رشد تولید در ۲۵ رشته صنعتی، و دستاوردهای مربوط به عمق ساخت داخل دیگر مواردی بود که وزیر صمت در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x