برند آمازون

جاسی، رسما جانشین جف بزوس می‌شود

پایگاه خبری دنیای برند، اندی جاسی در پنجم ژوییه (14 تیرماه 1400) رسما جانشین جف بزوس در برند آمازون می‌شود.

این نخستین تغییر مدیرعامل برند آمازون از زمان تاسیس این غول فروشنده اینترنتی در سال ۱۹۹۴ است. ارزش این سهام تا زمان پایان معاملات روز جمعه حدود ۲۱۴ میلیون دلار بود.

ارزش دقیق سهام به این بستگی خواهد داشت که در زمان اعطا شدن در سالهای آینده در چه ارزشی معامله می‌شود و به این ترتیب جاسی تشویق می‌شود شرکتی را که اکنون ۱.۷۷ تریلیون دلار ارزش دارد، رشد و توسعه دهد.

طبق اظهارنامه برند آمازون، حقوق پایه جاسی ۱۷۵ هزار دلار است. میانگین حقوق سالانه در آمازون سال گذشته در میان کارمندان تمام وقت، نیمه وقت و موقت در سراسر جهان ۲۹ هزار و هفت دلار بود به جز بزوس که حقوق پایه ۸۱ هزار و ۸۴۰ دلار داشت. سهم چشمگیری که بزوس در آمازون دارد، وی را ثروتمندترین فرد جهان ساخته است.

سهامی که به جاسی داده می‌شود در مقایسه با آنچه به مدیران عامل شرکتهای رقیب در صنعت فناوری داده شده است، همچنان کمتر است. بعضی از کارشناسان از چنین برنامه های پرداختی انتقاد کرده اند زیرا به مدیران بدون در نظر گرفتن دستاوردهایی که برای شرکت داشته اند، پاداش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، آمازون قصد دارد اعطای سالیانه دو بار سهام به جاسی را متوقف کرده و جدیدترین سهامی که به وی می دهد را جز پاداشی که به وی در سالهای آتی تعلق می گیرد، حساب کند.

اندی جاسی ۵۳ ساله روز دوشنبه (14تیرماه 1400) سکان هدایت برند آمازون را از جف بزوس، موسس این غول اینترنتی می گیرد و بزوس رییس هیات مدیره برند آمازون خواهد ماند. جاسی در سال ۱۹۹۷ در آمازون استخدام شد و به سرعت به عنوان یک فرد مستعد توجه بزوس را به خود جلب کرد. وی پیش از این عهده دار مدیریت کسب و کار رایانش ابری سودآور آمازون در واحد خدمات وب آمازون (AWS) بود.

  • جف بزوس که یکی از پول‌دارترین افراد جهان است قرار است از پس‌فردا رسماً از ریاست برند آمازون کنار برود. وی که بنیان‌گذار این برند بزرگ خرده فروشی اینترنتی است، همین چند هفته پیش از سوی مؤسسه فوراور به عنوان پول‌دارترین فرد جهان مطرح شد. البته هدف بزوس از کنار گذاشتن مدیریت آمازون خالی کردن وقت بیشتر برای رسیدن به شرکت بلو اوریجین است که در زمینه فراهم کردن مسافرت‌های فضایی فعالیت می‌کند.

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *