فرش دستباف
توسعه صادرات فرش دستباف ایرانی با راه‌اندازی خانه‌های فرش

توسعه صادرات فرش دستباف ایرانی با راه‌اندازی خانه‌های فرش

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس مرکز ملی فرش در نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات، گفت: راه اندازی خانه‌های فرش باعث می شود فرش دستباف ایرانی با شناسنامه، شفاف و با ارزش افزوده بالا در دنیا ارائه شود.

به گزارش شاتا، فرح ناز رافع در حاشیه نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های امسال ما برای توسعه صادرات فرش دستباف ایرانی، راه‌اندازی خانه‌های فرش است که برابر بند (د) ماده ۴۶ برنامه ششم توسعه، وزارت صمت ملزم شده است تا خانه‌های فرش را در کشور‌های هدف ایجاد کند.

وی در این خصوص، ادامه داد: افرادی که علاقه‌مند باشند می‌توانند در کشور‌های چین، مسکو، ایتالیا و عمارات خانه فرش احداث کنند، این افراد باید اعلام آمادگی کنند تا خانه‌های فرش را با همراهی بخش خصوصی داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی فرش بیان کرد: تا امروز افرادی برای فرانسه، ایتالیا، چین، روسیه و عمارات اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم راه اندازی خانه‌های فرش باعث شود فرش دستباف ایرانی با شناسنامه، شفاف و با ارزش افزوده بالا در دنیا ارائه شود.

حضور فعال ایران در نمایشگاه اکسپو و دموتکس آلمان

رافع اضافه کرد: ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و نمایشگاه‌های فرش در فرودگاه امام خمینی(ره) از جمله اقداماتی است که پیش از این اجرا شده است.

وی در پیان بیان کرد: نمایشگاه اکسپو و دموتکس آلمان با حضور فعال ایران برگزار خواهد شد تا با نیاز سنجی و انعقاد قراردادهای فعالیت به توسعه این صنعت کمک کنیم.

گفتنی است در این نشست با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس، تشکلها و انجمنها و فعالان اقتصادی برنامه‌های توسعه صادرات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x