برند گردشگری کشاورزی

اردبیل به عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور

پایگاه خبری دنیای برند، شهر اردبیل تحت عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور مطرح است و همت می گردد با دقت به ظرفیت‌های ناحیه در‌این حوزه, زمینه برای رونق این شاخه از گردشگری مهیا آید.

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی , گردشگری و صنعت های ‌دستی استان اردبیل بیان کرد : این استان دارنده ظرفیت‌ بالایی در بخش کشاورزی است و با تلاش‌های ضروری به عنوان پیشگام صادر شدن مجوزهای گردشگری کشاورزی در کشور محسوب میشود .
صغری فرشی روز یک‌شنبه با اشاره به صادر شدن اولیه پروانه گردشگری کشاورزی کشور در استان اردبیل بیان کرد : با صادر شدن پروانه به مزرعه گردشگری اردبیل , بخش ها مستعد این حوزه در سایر نقاط استان هم شناسایی و برای آنان مجوز صادر شد .

او با اشاره به تفویض اختیار صادر شدن مجوزهای گردشگری از طرف اداره‌کل میراث فرهنگی , گردشگری و صنعت های دستی استان اردبیل به اداره‌های شهرستانی اضافه کرد : با دقت به‌این دستور فرآیند صادر شدن موافقت‌های بنیادین گردشگری کشاورزی در شهرستان‌ها تسریع می شود .

نائب رئیس گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی , گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از صادر شدن چهار‌مین مجوز گردشگری کشاورزی این استان در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و خاطر نشان کرد : بعد از اردبیل در شهرستان‌های کوثر و بیله‌سوار هم مجوز گردشگری کشاورزی صادر شد و فعلا هم شاهد ارائه مجوز در شهرستان مشگین‌شهر هستیم .

او ذکر کرد : با پیشتازی این استان در حوزه صادر شدن مجوزهای گردشگری کشاورزی , فعلا اردبیل تحت عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور مطرح است و همت می گردد با دقت به ظرفیت‌های ناحیه در‌این حوزه , زمینه برای رونق این شاخه از گردشگری مهیا آید .

گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی به شمار می رود که انگیزه آن ایجاد اشتغال برای کشاورزان و اعضای خانواده‌های آنهاست ; در این مدل گردشگری بازدیدکنندگان و گردشگران با هدف ها آموزشی , تفریحی و گذران وقت ها فراغت در مزرعه یا دیگر محیط‌های کشاورزی حضور می یابند , خدماتی از سمت کشاورزان به آن‌ها ارائه می‌گردد و به ازای برخورداری از این سرویس ها گردشگر هزینه‌ای را به کشاورز و خانواده وی می پردازد .

بهبود معیشت کشاورزان، توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌ آنها برای پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش آثار نامطلوب زیست‌محیطی از جمله اهداف این اقدام عنوان شده است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

در حال حاضر استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است و سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی را تولید و روانه بازار می‌کند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه بیش از هشت میلیون نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان اردبیل بازدید می‌کردند.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *