برند گردشگری کشاورزی

اردبیل به عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور

پایگاه خبری دنیای برند، شهر اردبیل تحت عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور مطرح است و همت می گردد با دقت به ظرفیت‌های ناحیه در‌این حوزه, زمینه برای رونق این شاخه از گردشگری مهیا آید.

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی , گردشگری و صنعت های ‌دستی استان اردبیل بیان کرد : این استان دارنده ظرفیت‌ بالایی در بخش کشاورزی است و با تلاش‌های ضروری به عنوان پیشگام صادر شدن مجوزهای گردشگری کشاورزی در کشور محسوب میشود .
صغری فرشی روز یک‌شنبه با اشاره به صادر شدن اولیه پروانه گردشگری کشاورزی کشور در استان اردبیل بیان کرد : با صادر شدن پروانه به مزرعه گردشگری اردبیل , بخش ها مستعد این حوزه در سایر نقاط استان هم شناسایی و برای آنان مجوز صادر شد .

او با اشاره به تفویض اختیار صادر شدن مجوزهای گردشگری از طرف اداره‌کل میراث فرهنگی , گردشگری و صنعت های دستی استان اردبیل به اداره‌های شهرستانی اضافه کرد : با دقت به‌این دستور فرآیند صادر شدن موافقت‌های بنیادین گردشگری کشاورزی در شهرستان‌ها تسریع می شود .

نائب رئیس گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی , گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از صادر شدن چهار‌مین مجوز گردشگری کشاورزی این استان در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و خاطر نشان کرد : بعد از اردبیل در شهرستان‌های کوثر و بیله‌سوار هم مجوز گردشگری کشاورزی صادر شد و فعلا هم شاهد ارائه مجوز در شهرستان مشگین‌شهر هستیم .

او ذکر کرد : با پیشتازی این استان در حوزه صادر شدن مجوزهای گردشگری کشاورزی , فعلا اردبیل تحت عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور مطرح است و همت می گردد با دقت به ظرفیت‌های ناحیه در‌این حوزه , زمینه برای رونق این شاخه از گردشگری مهیا آید .

گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی به شمار می رود که انگیزه آن ایجاد اشتغال برای کشاورزان و اعضای خانواده‌های آنهاست ; در این مدل گردشگری بازدیدکنندگان و گردشگران با هدف ها آموزشی , تفریحی و گذران وقت ها فراغت در مزرعه یا دیگر محیط‌های کشاورزی حضور می یابند , خدماتی از سمت کشاورزان به آن‌ها ارائه می‌گردد و به ازای برخورداری از این سرویس ها گردشگر هزینه‌ای را به کشاورز و خانواده وی می پردازد .

بهبود معیشت کشاورزان، توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌ آنها برای پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش آثار نامطلوب زیست‌محیطی از جمله اهداف این اقدام عنوان شده است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

در حال حاضر استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است و سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی را تولید و روانه بازار می‌کند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه بیش از هشت میلیون نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان اردبیل بازدید می‌کردند.

همچنین ببینید

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *