واحدهای تولیدی

۲۱۵ مشکل واحدهای تولیدی کشور شناسایی شد

پایگاه خبری دنیای برند، وزیر صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۲۱۵ مشکل و مسئله که واحدهای تولیدی در سطح کشور با آن مواجه هستند را استخراج و شناسایی کردیم.

سید رضا فاطمی امین شامگاه پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان آبادان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: برای این تعداد مشکل ۲۰ راهکار را در نظر گرفتیم تا با عملیاتی کردن آن ها این مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: شعب بانکی در شهرستان ها اختیار کمی در پرداخت تسهیلات دارند و به همین دلیل تولید کنندگان سرمایه خود را به استان های بزرگ می برند تا تسهیلات دریافت کنند.

فاطمی امین با بیان اینکه برای آشنایی با مشکلات صنعتگران این بازدیدها را انجام می دهیم، اظهار داشت: توسعه صنایع تبدیلی خرما در آبادان و خرمشهر و شادگان بسیار نیاز است و می توان در این بخش سرمایه گذاری کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این وزارتخانه آمادگی دارد جلسات تخصصی برای توسعه ظرفیت های صادراتی آبادان و خرمشهر برگزار کند چرا که ظرفیت های بسیار خوبی در این خصوص وجود دارد.

ثبات در بازار سیمان و فولاد

وزیر صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: چند ماه است که بازار سیمان و فولاد در کشور با ثبات شده است.
فاطمی امین بیان کرد: به دنبال این هستیم‌که خرده فروشی هایی که از بورس این کالاها را می خرند و در بازار عرضه می کنند را ساماندهی کنیم.
وی گفت: دولت برنامه ساخت یک میلیون مسکن را دارد به همین‌منظور باید یک برنامه ریزی مناسب در تامین و ثبات قیمت این کالاها را داشته باشیم.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه پاسخگویی در پنج استان کشور به صورت‌ پایلوت افزود: در این سامانه هر درخواستی که به وزارت صمت داده می شود تا زمان نتیجه گیری دنبال می شود.

به گفته وی در این سامانه درخواست مستقیم به فرد مورد نظر ارسال می شود و متقاضی می تواند درخواست خود را دنبال کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: به تولید نباید یارانه داد چون در این صورت تولید زنده نیست،باید شرایطی را فراهم کنیم تا تراز بنگاه ها درست شود.

گفتنی است وزیر صمت به منظور بازدید از چند طرح صنعتی و تولیدی در سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد.

وی در اولین روز سفر خود از چند طرح صنعتی در شهرستان شادگان، آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

تمدید هیئت مدیره و بازرس

تمدید هیئت مدیره و بازرس چه مراحلی دارد؟!!

پایگاه خبری دنیای برند، وظایف هیئت مدیره به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *