برند آمازون

جف بزوس از مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری می‌کند

پایگاه خبری دنیای برند، جف بزوس، بنیانگذار برند آمازون قرار است از سمت مدیرعاملی این غول تجارت الکترونیکی که حدود ۳۰ سال پیش آن را در پارکینگ خانه‌اش تاسیس کرد، استعفا دهد.

با این حال وی ریاست هیات مدیره آمازون را در اختیار خواهد داشت، اقدامی که طبق گفته آقای بزوس، به وی «وقت و انرژی» می‌دهد تا روی سایر مشاغلش تمرکز کند.

اندی جسی قرار است جایگزین جف بزوس به عنوان مدیرعامل آمازون شود. وی هم اکنون مدیر سرویس‌های تحت وب برند آمازون است.

برند آمازون اعلام کرد که این تغییر در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی اجرایی می‌شود.

جف بزوس در نامه‌ای به کارکنان آمازون تاکید کرد با حضور در هیات مدیره، درگیر اقدامات مهم آمازون خواهد بود اما همزمان وقت و انرژی لازم برای تمرکز روی فعالیت‌های دیگر خود را خواهد داشت.

آقای بزوس از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون همواره ثروتمندترین فرد جهان بود و پس از وی بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و برنار آرنو، مالک شرکت محصولات لوکس لویی ویتون، در جایگاه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار داشتند. با این حال ماه گذشته ایلان ماسک، مدیر و سهامدار شرکت خودروسازی تسلا از سوی نشریه بلومبرگ به‌عنوان ثروتمندترین شخص جهان معرفی شد و جای بزوس را گرفت.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

سهام شرکت آمازون در سال گذشته بیش از ۷۳ درصد رشد داشت که این رشد با شیوع ویروس کرونا و آغاز قرنطینه عمومی ادامه یافت. خانه‌نشینی مردم استقبال آنها از خریدهای آنلاین را افزایش داد و همین امر ادامه سیر صعودی ارزش سهام برند آمازون را بیمه کرد.

منبع: یورونیوز

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *