ایرباس

برند ایرباس از طراحی هواپیماهای هیدروژنی خبر داد

برند ایرباس به تازگی ۳ مدل از هواپیماهای هیدروژنی را طراحی کرده است و امیدواراست که این هواپیماها آینده ی مسافرت های هوایی را رقم بزنند.

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرعامل ایرباس تحقق این هدف را لحظه‌ای تاریخی برای ایرباس توصیف کرده است. یکی از مدل‌های این هواپیماها قادر به حمل ۱۲۰ تا ۲۰۰ مسافر بوده و می‌تواند مسیری ۳۷۰۰ کیلومتری را طی کند. هواپیمای یادشده مجهز به موتور توربینی هیدروژنی به جای موتورهای سوخت جت متداول در هواپیماهاست.

مدل دوم این هواپیماها تا ۱۰۰ مسافر را حمل می‌کند و قادر به پیمودن مسیری ۱۸۵۰ کیلومتری است. هواپیمای مدل سوم نیز از بال‌های تاشدنی برخوردار بوده و با حمل ۲۰۰ مسافر مسیری ۳۷۰۰ کیلومتری را می‌پیماید.

گفتنی است ایرباس در تلاش است تا یک هواپیمای بدون آلودگی کربنی را تا سال ۲۰۳۵ وارد بازار کند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

آزمایش موتورهای این هواپیماها ظرف چند ماه آینده آغاز شده و نمونه‌های اولیه آنها تا قبل از پایان دهه جاری میلادی تولید خواهند شد.

منبع: بلومبرگ

همچنین ببینید

حذف سهمیه بنزین رانندگان

معاون عملیات تپسی: حذف سهمیه بنزین رانندگان اثرات ناخوشایندی برای مردم خواهد داشت

احسان نصر: تأثیر قطع سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از یک جایی به بعد، خواه ناخواه روی قیمت‌ها اعمال می‌شود. تخصیص سهمیه سوخت به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی راهکاری بود برای حمایت از رانندگان خودروهای شخصی که محدودیت مشخصی در میزان سهمیه سوخت داشتند. این سهمیه آن طور که اسنپ و تپسی اعلام کرده‌اند بیش از یک سال است که به حساب رانندگان این پلتفرم‌ها واریز نشده است. بنابراین، خبری که مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران چند روز قبل اعلام کرد و گفت «سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در سال جاری قطع می‌شود» اتفاق جدیدی نیست.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x