برند سامسونگ

آغاز محاکمه نوه بنیانگذار برند سامسونگ به اتهام دستکاری قیمت سهام

محاکمه «لی‌ جائه یونگ»، وارث برند سامسونگ به اتهام دستکاری قیمت سهام شرکت‌های زیر مجموعه این برند صنعتی روز دوشنبه در سئول آغاز شد.

پایگاه خبری دنیای برند، دادستان سئول روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که اتهام تازه آقای لی دستکاری قیمت سهام شرکت سی‌اند‌تی(C&T) در جریان ادغام سال ۲۰۱۵ با صنایع چیل (Cheil Industries) است. بر پایه کیفرخواست صادر شده نوه بنیانگذار برند سامسونگ با استفاده از ترفندهای حسابداری قیمت سهام شرکت سی‌اندتی را پایین‌تر از ارزش ذاتی آن ارزیابی کرده تا به عنوان سهامدار عمده چیل بتواند در پی ادغام این دو شرکت زیر مجموعه برند صنعتی سامسونگ نیز همچنان تسلط خود را بر شرکت حاصل از این ادغام حفظ کند.

همچنین در این کیفرخواست عنوان شده که بهای سهام برند دارویی سامسونگ بیولوژیکز، از شرکت‌های زیر مجموعه صنایع چیل نیز در سال ۲۰۱۵ رشد غیرواقعی داشته تا به طور غیرمستقیم ارزش شرکت چیل را در جریان ادغام سال ۲۰۱۵ با سی‌اندتی افزایش دهد.

افزون بر این، آقای لی به همراه دو تن از مدیران سابق برند سامسونگ متهم به افزایش سوری ارزش برند سامسونگ بایوپیس به ۴.۵ تریلیون دلار است. این شرکت از سرمایه‌گذاری مشترک سامسونگ بیولوژیک و شرکت آمریکایی بیوژن متولد شده است.

البته برند سامسونگ پیشتر با صدور بیانیه‌ای اتهام دستکاری قیمت سهام را رد کرده و آن را بی‌اساس عنوان کرده بود. با این حال، پیش‌بینی می‌شود محاکمه آقای لی تا صبح سه‌شنبه به طول بینجامد.

نوه بنیانگذار برند سامسونگ، لی ‌جائه یونگ پس از حمله قلبی پدرش در سال ۲۰۱۴، رئیس این گروه صنعتی شد و تنها ۳ سال بعد به اتهام پرداخت رشوه به مقام‌های ارشد دولت کره جنوبی از جمله «پارک گون هی» رییس جمهوری سابق این کشور محاکمه شد. او در تابستان سال ۲۰۱۷ به اتهام ارتشا، فساد مالی و سوءاستفاده از اموال عمومی به پنج سال زندان محکوم شد ولی یک سال بعد از زندان آزاد شد.

برند صنعتی سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط پدربزرگ لی‌ جائه یونگ تأسیس شد و در حاضر گردش مالی این گروه به تنهایی معادل یک پنجم از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی، دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان، است؛ از این رو تحولات این شرکت وزن سیاسی و اقتصادی قابل توجهی در این کشور دارد.

همچنین ببینید

62966702

هوش مصنوعی گوگل، بیماری را از روی صدای سرفه تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل به زودی می‌تواند از سرفه برای تشخیص بیماری استفاده کند. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *