اجناس

نگاه سرد آمریکایی‌ها به اجناس ساخت چین

پایگاه خبری دنیای برند، با توجه به شیوع کرونا و در بحبوحه نزاع آمریکا و چین بر سر آن، نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها کالاهای ساخت چین را خریداری نخواهند کرد.

نظرسنجی شرکت اف‌تی‌آی کانسالتینگ (FTI Consulting) که فعال در حوزه مشاوره تجاری است، نشان می‌دهد ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها کالاهای ساخت چین را نخواهند خرید.

این شاید خبر از وجود یک جنگ سرد ندهد، اما از نگاه سرد آمریکایی‌ها به تعاملات تجاری کشورشان با چین حکایت دارد.

این نظرسنجی که با پرسش از ۱۰۱۲ بزرگسال آمریکایی در فاصله ۱۲-۱۴ مه انجام شده است، نشان داد ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند محصولی را که ساخت چین باشد نمی‌خرند.

در عین حال طبق این نظرسنجی ۲۲ درصد آمریکایی‌ها گفتند که کالاهای ساخت هند را نمی‌خرند. همچنین ۱۷ درصد آمریکایی‌ها محصولات ساخت مکزیک را خریداری نخواهند کرد و ۱۲ درصد آن‌ها هم کالاهای ساخت اروپا را تحریم می‌کنند.

بر طبق این نظرسنجی، ۵۵ درصد پاسخگویان معتقدند که چین طرف قابل اعتمادی برای عمل به تعهداتش تحت توافق تجاری امضا شده در ماه ژانویه با آمریکا نیست. ۷۸ درصد پاسخگویان همچنین گفتند، چنانچه یک شرکت تولیدی کارخانه‌هایش را از چین خارج کند، مایل هستند که بیشتر برای کالاهایش پول خرج کنند.

در عین حال ۶۶ درصد عنوان کردند که افزایش محدودیت‌های واردات را راه بهتری برای تقویت اقتصاد آمریکا به جای پیگیری توافقات تجارت آزاد می‌دانند. این درصد باعث تعجب ناظران شده است چرا که معمولا اکثریت قاطع آمریکایی‌ها به طور سنتی با سیاست صرفا حمایت از اقتصاد داخلی مخالفت می‌کردند.

با این حال بعد از دو سال جنگ تجاری سخت بین آمریکا و چین و حالا تشدید اختلافات آن‌ها بر سر بحران شیوع کروناویروس، مشاهده منفی شدن آراء عمومی آمریکایی‌ها در قبال اصلی‌ترین رقیب اقتصادی کشورشان چندان جای تعجب ندارد.

هر چند که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید به قطع کامل روابط کشورش با چین کرد، اما یک نظرسنجی مربوط به ماه مارس از اعضای اتاق بازرگانی آمریکا در چین نشان داد که ۴۴ درصد پاسخگویان معتقدند جدا شدن کامل این دو قدرت اقتصادی از یکدیگر ممکن نیست. با این حال این درصد در ماه اکتبر معادل ۶۶ درصد بود.

در عین حال یک نظرسنجی موسسه پیو در ماه مارس نیز نشان داد، ۶۶ درصد بزرگسالان آمریکا نگاهی منفی به چین دارند و این درصد در این حوزه نظرسنجی این موسسه که از ۲۰۰۵ به راه افتاد، یک رکورد بالا به حساب می‌آید و یک افزایش ۲۰ درصدی را از زمانی که ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، نشان داده است. این مطالعه مشخصا سوال مستقیمی درباره کروناویروس نپرسید اما نشان داد که در عین حال ۲۶ درصد آمریکایی‌ها نگاهی مثبت به چین دارند که این از ۴۴ درصد سه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

61639158 - نگاه سرد آمریکایی‌ها به اجناس ساخت چین

 

منبع: ایسنا – بلومبرگ

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x