تولید ناخالص

تولید ناخالص داخلی کشورها و بسته‌های محرک کرونا

پایگاه خبری دنیای برند، در حال حاضر، بسیاری از کشورها بسته‌های محرک مالی را برای کمک به اقتصاد آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند و با اینکه ایالات متحده بیشترین میزان کمک مالی را در نظر گرفته، اما با مقایسه این محرک‌ها با میزان تولید ناخالص داخلی کشورها، تاکنون ژاپن بیشترین سهم را به این زمینه اختصاص داده است.

تعطیلی در سراسر جهان چندین هفته است که ادامه دارد و روز به روز بیشتر باعث آشفتگی اوضاع اقتصادی می‌شود. به دنبال افزایش بیکاری در ایالات متحده به بیش از ۳۳ میلیون نفر، پیش‌بینی می‌شود رکود اقتصادی بدتر از دهه ۱۹۳۰ در این کشور ایجاد شود و همچنین اتحادیه اروپا اعلام کرد که انتظار دارد تولید ناخالص داخلی کشور ۷.۴ درصد در سال جاری سقوط کند.

وضعیت ایجاد شده، دولت‌ها را وارد بحران کرده و بسته‌های محرک مالی برای جلوگیری از سقوط فاجعه‌بار اقتصاد جهانی تعبیه شده‌اند. استاد اقتصاد در دانشگاه کلمبیا، Ceyhun Elgin، تعهد مالی سران برای مقابله با وضعیت بحرانی ایجاد شده به واسطه ویروس کرونا را در ۱۶۶ کشور مورد بررسی قرار داده است.

در حالی که ایالات متحده تا کنون بزرگترین بسته حمایتی را نسبت به سایر کشورها، در سه مرحله متعهد شده (۸.۳ میلیارد دلار، ۱۹۲ میلیارد دلار و ۲.۵ تریلیون دلار)، اما این بررسی نشان می‌دهد که میزان تعهدات جهانی نسبت به بزرگی اقتصاد آنها متفاوت است.

گفتنی است که اقدامات ایالات متحده برای این وضعیت، ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را شامل می‌شود، و در واقع در این رتبه‌بندی، پس از ژاپن قرار دارد که بیش از ۲۱ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در این زمینه اختصاص داده است.

همچنین، در اسپانیا و ایتالیا که به میزان چشمگیری تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند، این بسته محرک مالی به ترتیب ۷.۳ و ۵.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی آنها را شامل می‌شود.

photo 2020 05 13 08 27 03 740x1024 - تولید ناخالص داخلی کشورها و بسته‌های محرک کرونا

پایان

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x