معرفی برند فیس بوک

معرفی برند فیس بوک Facebook

پایگاه خبری دنیای برند، فیسبوک یکی از مشهور ترین و پربازدید ترین شبکه های اجتماعی مبتنی بر وب تاریخ است که از سال ۲۰۰۴ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یک رسانه چندین بار موفق به دریافت جوایز بزرگی شده است، در ابتدا فعالیت این شبکه اجتماعی تنها در امریکا و برای دانشجویان امکانپذیر بود.

اما پس از مدتی ایده ای به ذهن مارک زاکربرگ موسس این رسانه رسید که آن را در اختیار همگان قرار دهد. فرا تر از هر چیزی باید بدانید که رسانه مجازی فیسبوک مجاز برای فعالیت افرادی است که سنشان بالا تر از ۱۳ سال است.

اما خوب این محدودیت به راحتی حتی توسط کودکان نیز دور زده می شود و وقتی می خواهید وارد حساب کاربری خودتان شده و ثبت نام را انجام دهید برخی نکات جالب وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. اول این که هیچ راهی برای تشخیص این که سن شما چقد است وجود ندارد. تنها زمانی از شما اسکن مدارک خواسته می شود که بخواهید حساب کاربری خود را بازگردانید.

به خوبی عمل کردند، آن ها رقبای خودشان را می خرند و به این ترتیب به هیچ عنوان تجارتشان تحت تاثیر برخی استارتاپ های کوچک قرار نمی گیرد.

در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام شد که خیلی زود تعداد کاربران این رسانه به بیش از یک ملیلیارد رسید. البته خود مارک زاکربرگ اعتراف کرد که بیش از ۸ درصد از این اکانت ها جعلی بوده و فعالیت رباتیک را دارند. بخش عظیمی از کاربران فیسبوک نیز از دنیا رفته اند و جالب است که بدانید تعداد زیادی از مردم در فیسبوک چند اکانت دارند.

فعالیت های مهم فیسبوک

فیسبوک پس از گذشت مدتی راه اندازی واتساپ را نیز در دستور کار خود قرار داد، به جرئت می توانیم بگوییم که آن ها در زمینه گسترش تجارت خود واقعا عالی عمل کرده اند، در واقع واتساپ نیز محبوب ترین و پراستفاده ترین مسنجری است که در سراسر دنیا و از جمله ایران کاربران زیادی دارد.

فیسبوک البته در حال حاضر نیز به عنوان بزرگ ترین رسانه اجتماعی مجازی – آنلاین در دنیا شناخته می شود و بیش از ۲ میلیارد کاربر را در دنیا به خود اختصاص داده است.

754153 300x169 - معرفی برند فیس بوک Facebook

به هر حال برخلاف ایران هنوز هم بسیاری در این شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر دارند و حتی تعداد فعالان در اروپا و امریکا از اینستاگرام بیشتر است. مارک زاکربرگ واقعا هوشمندانه عمل کرده است، آن ها از سال ۲۰۰۵ که فعالیت خود را در سطح جهان شروع کرده اند همین طور محبوب و محبوب تر می شوند.

این وب سایت از ۱۴۰ زبان زنده دنیا و از جمله پارسی پشتیبانی می کند. جالب است بدانید که بیش از ۷۰ درصد کاربران رسانه فیسبوک غیرامریکایی هستند. البته انتقاد های زیادی نیز به فیسبوک وارد است که برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

خطا ها و مشکلات فیسبوک Facebook

فیسبوک البته بار ها مورد نقد و تحلیل بسیاری از فعالان حقوق بشر و حوزه رسانه قرار گرفته است. اصلی ترین دلیل آن این است که مارک زاکربرگ بار ها متهم به همکاری با سازمان های نظامی شده است، بخشی از منتقدان اعتقاد دارند که مارک زاکربرگ اطلاعات کاربران را در سراسر جهان و بخصوص امریکا در اختیار دولت ها قرار می دهد و حتی از این راه به کسب درآمد می پردازد.

در بخشی از شکایات از فیسبوک آمده است که آن ها وقتی شما لینکی را به صورت خصوصی به کسی ارسال می کنید را پایش و جستجو کرده و در نهایت اطلاعات مربوط به آن لینک را استخراج می کنند. هیچ کدام از این موارد به طور قطع ثابت نشده است اما در مورد آن ها گمانه زنی های زیادی شنیده می شود.

بحث هایی نیز در مورد زن ستیزی، نژاد پرستی و… در مورد این شرکت بزرگ مطرح می شود که البته باز هم انگار که قرار بر برقراری یک نوع حمله از سوی برخی گروه های خاص موجب این تهمت ها شده است.

تیک آبی در برند فیسبوک

احتمالا با تیک آبی پیش از فیسبوک در اینستاگرام آگاه هستید، در واقع روشی است که نشان می دهد صفحه یک شخص مشهور که تاکنون فعالیت های گسترده ای در رسانه های مجازی داشته معتبر و مورد حمایت خودش است.

مثلا کریستیانو رونالدو را در نظر بگیرید که قطعا صفحات طرفداری بیشماری در شبکه های اجتماعی و از جمله فیسبوک دارد. برای این که اثبات شود کدام صفحه مربوط به اوست اطلاعات شخصی اش توسط بخش کاربری و پشتیبانی فیسبوک دریافت شده و در نهایت یک تیک آبی در کنار نام اکانت او ظاهر می گردد. این مسئله نشان می دهد که صفحه اصلی و مورد تایید او و همین طور فیسبوک کدام می باشد.

102522 300x168 - معرفی برند فیس بوک Facebook

نکته ای جالب در مورد درآمد فیسبوک Facebook نیز بخوانیم، آن ها در سال ۲۰۰۶ پس از شروع کار ۵۲ میلیون و در نهایت و در سال ۲۰۱۱ به رقم عجیب و غریب ۴٫۲۷۰ میلیون دلار رسیدند. البته در حال حاضر در مورد این رسانه و درآمدش شفاف سازی آن طور که باید و شاید انجام نمی شود. اما می دانیم که ان رقم چیزی فرا تر از این مورد است.

جالب است بدانید که در مورد زندگی و راه اندازی فیسبوک توسط زاکربرگ نیز فیلمی با عنوان شبکه اجتماعی ساخته شده است.

محبوبیت فیسبوک در ایران

فیسبوک در ایران البته پس از مدتی فیسبوک Facebook شد، اما بر اساس گزارش ها این کار موجب کم شدن کاربران این رسانه نشده و همچنان در ایران نیز بسیاری از افراد و سلبریتی ها از فیسبوک در کنار دیگر شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند.

فیسبوک البته دارای نرم افزار های مخصوص موبایل و گجت های هوشمند نیز می باشد که می توان با استفاده از آن ها دسترسی به این رسانه را سریع تر کرد، البته نسخه اندرویدی آن هنوز هم مشکلات زیادی دارد و عموما پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

شما می توانید در فیسبوک به چت با دیگر کاربران بپردازید، برای آن ها فایل های چند رسانه ای ارسال کنید و اینباکس پیام های خصوصی تان را نیز چک کنید.

ضمن این که در فیسبوک در صورت تمایل می توانید گروه ایجاد کنید و یا این که دیگران شما را عضو گروهی کرده و با افراد مختلفی از سراسر جهان به چت و تبادل اطلاعات بپردازید.

شما برای ثبت نام در فیسوک نیاز به نام و نام خانوادگی، ایمیل و همین طور پسورد و در نهایت تاریخ تولد و اعلام جنسیت خواهید داشت.

پس از آن می توانید دوستان خود را بر اساس شماره تماس و یا ایمیل بیابید.

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x