صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

نشست خبری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

پایگاه خبری دنیای برند، نشست خبری آقای تقی پور اصل رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و جناب آقای مهدی قربانیان عضو هیات مدیره و سید رضا بهبهانی مشاور مدیرعامل و جناب اقای محمد رضا انواری رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات صنعت معدن و تجارت  با موضوع تبیین برنامه ها و تشریح عملکرد آن صندوق در راستای پویش پاسخگویی برگزار گردید.

🔷رضا نقی پور اصل،مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته:

🔹لزوم اجرای صندوق های حمایتی برای تحقق حمایت از بنگاه های اقتصادی و تولیدی در کنار بانکها برای اعطای ضمانت نامه ها و …پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط سیاستمداران کلان کشور کلید خورد.

🔹بر اساس مصوبه هیات وزیران صحا(صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک) به شرکت مادر تخصصی حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تغییر نام داد.

🔹توسعه کمی و کیفی محصولات تولیدی، توانمندسازی و توسعه اقتصاد دانش محور و فناور محور ، انباشت دانش و اشاعه آن به صنایع مرتبط و بومی سازی دانش در چارچوب اهداف این شرکت مادر تخصصی است.

🔹به فناوری در تایید طرح ها از جمله سخت افزار و نرم افزار و… توجه ویژه ای خواهیم داشت.

🔹برنامه جامع استراتژیکی با همکاری اساتید دانشگاهی و صاحبنظران با لحاظ کردن تمرکززدایی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارایه دادیم.

🔹در راستای تمرکز زدایی تا آخر سال ۱۰ نمایندگی را در استان های مختلف کشور ایجاد خواهیم کرد.

🔹به شرکت های فناور و پیشرفته در استان های کمتر برخوردار و مناطق محروم توجه ویژه ای خواهیم داشت.

🔹تاکنون نمایندگی های صندوق در استانهای آذربایجان شرقی، هرمزگان و فارس راه اندازی شده است.

🔹بحث افزایش سرمایه صندوق یکی از دغدغه های ما است.

🔹قبلا صندوق حمایت از صنایع الکترونیک بود و در حاضر با توجه به تغییر نام صندوق ۱۳ سرفصل دیگر به سرفصل های صندوق در حوزه صنایع پیشرفته اضافه شده است.

🔹۲ خط اعتباری یکی از معاونت اشتغال وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و دیگری از صندوق نوآوری و شکوفایی برای افزایش سرمایه صندوق اضافه کردیم که با تخصیص آنها سرمایه صندوق ۱۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

🔹در راستای مسئولیت های اجتماعی صندوق، از شرکتهای استارت آپ حمایت های خوبی داشتیم، حمایت از پایان نامه های مرتبط با صنایع پیشرفته به خصوص در مناطق محروم نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی صندوق انجام شده است.

🔹صندوق یک درصد از سود تسهیلات ارایه شده خود به شرکتهایی را که در حوزه مسئولیت های اجتماعی کار می کنند، را کاهش خواهد داد.

🔹سقف ارایه تسهیلات صندوق را از ۳۰ میلیارد ریال به ۵۰ میلیارد ریال رسانده ایم، برای صدور ضمانت نامه اما سقفی نداریم.

🔹تاکنون ۱۷۳۳ طرح از خدمات صندوق بهره مند شده اند و سال گذشته توانستیم ۱۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

WhatsApp Image 2019 12 09 at 2.31.38 PM1 300x169 - نشست خبری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

وزارت

خدمات کارشناسی و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در بخش خصوصی و تعاونی به صورت اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم، بیمه‌های تخصصی از طریق شرکت‌ها و مؤسسات بیمه‌ای مربوط، کمک‌های بلاعوض، پرداخت یارانه سود تسهیلات است.

 صدور ضمانت‌های تخصصی 

صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در زمینه‌های تخصص خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته مطالعه و تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای خدمات مهندسی و طراحی سرمایه‌گذاری خطرپذیر نمونه‌سازی (آزمایشگاهی, نیمه‌صنعتی و صنعتی) تولید نیمه‌صنعتی، صنعتی و انبوه ارائه خدمات تخصصی، نصب و راه‌اندازی، کاروری (اپراتوری)، پشتیبانی و نگهداری

شرکت در نمایشگاه‌ها، بازاریابی، همکاری‌های فنی و اقتصادی بین‌المللی و ارتقای صادرات و خدمات مرتبط برگزاری و شرکت در همایش‌ها، رویدادها، مسابقات و جشنواره‌ها آموزش، اطلاع‌رسانی، تدوین، انباشت و اشاعه دانش فنی جذب سرمایه‌گذاری خارجی اخذ عاملیت مالی و مشارکت کارگزاری در راستای اهداف صندوق اقدام به صدور ضمانت‌نامه می‌کند.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.