اوراسیا

همایش اوراسیا

پایگاه خبری دنیای برند، همایش اوراسیا در نمایشگاه بین المملی تهران  برگزار گردید.

همایش اوراسیا در تاریخ ۱۰ آذر در سالن خلیج فارس و با حضور وزیر نیرو جناب اقای دکتر اردکانیان، جناب اقای زادبوم رییس سازمان توسعه و تجارت و جناب دکتر مدرسی قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت و خانم نیکیشینا وزیر اتحادیه اوراسیا در حال برگزاری است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت در ابتدا خوش امدگویی به مهمانها بیان داشتند که برنامه ویژه ای برای این توافق نامه داریم و این را فرصت غنیمتی برای ایران و اتحادیه اوراسیا می دانیم.

با اشاره به اینکه موافقتنامه موقت ترتیبات ترجیحی بین ایران و اوراسیا فرصت مناسبی برای ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا است، تاکید کرد: این همایش فرصت بسیار مناسبی است تا پس از گذشت حدود یک ماه از اجرایی شدن توافقنامه میان ایران و اتحادیه اوراسیا، صحبت ها و برنامه ریزی های لازم برای عملی کردن هر چه بهتر این توافقنامه انجام شود.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت همکاری و توسعه روابط اقتصادی با این اتحادیه اظهار داشت: امروز در اولین جلسه‌ای که با وزرای اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهیم داشت، گفت و گو هایی را در خصوص ارائه راهکارهای لازم برای افزایش تبادلات تجاری خود با کشورهای عضو این اتحادیه انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: همچنین قصد داریم تا سه سال آینده به سمت صفر کردن تعرفه های گمرکی برای توسعه تجارت خارجی با این اتحادیه پیش برویم، اما برای رسیدن به این هدف باید زیرساخت ها لازم با همکاری کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا فراهم شود و با آنها به نتیجه لازم برسیم.

زادبوم خاطرنشان کرد: بعضی از زیرساخت های لازم شامل حمل و نقل و حل مسائل بانکی است.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر آن بر اساس قوانین بین المللی باید سایر لوازم روابط تجاری با این اتحادیه جهت گسترش توسعه این روابط انجام شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان ضمن تشکر از حضور وزیر نیرو و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این همایش ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریع تر در آینده ای نزدیک اقدمات لازم برای گسترش روابط هرچه بیشتر تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه انجام شود.

 

دکتر اردکانیان خواستار اجرای صحیح این توافق نامه در ایران و اتحادیه شد و بیان داشتند با توسعه کمی کیفی و گسترش تجارت میتوانیم برای همدیگر تجارت ویژه ای به همراه داشته باشیم.

وزیر نیرو، ایران را به دلیل جغرافیایی شریک خوبی برای اوراسیا دانست و بیان داشتند زیر ساختها در حال توسعه هستند.

برای رفع موانع تعرفه ای و شفافیت و…  همت ویژه ای قرار داده ایم. این توافق نامه بین ایران و اوراسیا میتواند در زمینه های زیادی فعال بشود از جمله انرژی، گردشگری و حمل نقل و .. .

نظر اصلی دولت و شخص رئیس جمهور بر تسهیل بیشتر و گسترش این توافق است.

اتحادیه اقتصادی اورآسیا آسیب پذیری کشورهای منطقه در قبال تحولات مختلف اقتصادی و شوک های آن را کاهش می دهد و با توسعه کمی و کیفی و گسترش جغرافیای آن می توان بازار بزرگی را ایجاد کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: منطقه گرایی اقتصادی جایگزین مناسب و مکمل تجارت با دنیا است و سیاست اصولی ایران نیز بر توسعه روابط و همکاری با کشورهای همسایه استوار بوده است که در همین چارچوب از امضای موافقتنامه موقت تجارت با اتحادیه اروپا و در ادامه اجرایی کردن تجارت آزاد به خوبی استقبال می کنیم و آن را راهکاری برای افزایش حجم مبادلات تجاری طرفین می دانیم.

سرکار خانم نیکیشتا وزیر اتحادیه اوراسیا خواستار رفع مشکلات هستند و بیان داشتند اجازه نمی دهیم که این همکاری تحت شرایطی به دور از اتحادیه قرار گیرد.

همچنین بیان داشتند اوراسیا امادگی کامل دارد که این توافق نامه را عملیاتی تر بکند.

این توافقنامه نشان دهنده آن است که همه کشورهای امضا کننده برای توسعه روابط اقتصادی عزم جدی دارند.

‏ وی با اشاره به آنکه برای ایجاد تجارت آزاد باید مشکلات مربوط به گواهینامه مبدا برطرف شود، بیان کرد: به همین منظور ایجاد زمینه های لازم برای همکاری های بیشتر میان ایران و اتحادیه اوراسیا ضروری است .

نیکیشینا خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک اطلاعات لازم به منظور رفع مشکلات مطرح شده در اختیار طرف ایرانی قرار خواهد گرفت.

وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: در حال حاضر ۳۴ منطقه مختلف عضو اتاق های بازرگانی ایران در حوزه گواهی نامه فعالیت می کنند .

وی ادامه داد: باید بتوانیم به صورت فیزیکی کاغذهای سر برگ دار را تبادل کنیم، زیرا برای ما مهم است تا مبدا کالا تعیین شود .

این مقام مسئول با اشاره به علاقمندی بازرگانان کشورهای اوراسیا به گسترش روابط تجاری با فعالان اقتصادی ایرانی گفت: در سال ۲۰۱۸ که هنوز توافقنامه اوراسیا اجرایی نشده بود، ۲۷ درصد صادرات ایران به این کشورها افزایش داشت.

از طرف ریاست دوره ای اورسیا گفتند که شخص ایشان علاقه بسیار زیادی به انجام بند بند این توافق نامه میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا دارند.

قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت بیان داشتند با چشم اندازی که ایران نسبت به تجارت با اتحادیه دارد امیدوار است قطب جدید اقتصادی در منطقه رخ بدهد.

مدرس خیابانی از اتحادیه خواست شرایط لازم برای تبادلات بانکی را فراهم سازند و حذف دلار را در دستور کار قرار بدهند .

در ادامه نکاتی را بیان کردند:

ایجاد یک مکانیزم مشترک بین تجارت با کشورها

گسترش در زمینه های مختلف صنعت از جمله گردشگری، توریست سلامت و حتی پروازهای مستقیم

انعقاد تفاهم نامه با سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در زمینه تجارت با اوراسیا

اگاهی بخشی تجار از شیوه تجارت و قوانین ان

پیشنهاد دفتر دائمی اوراسیا در ایران

WhatsApp Image 2019 12 01 at 11.58.312 300x225 - همایش اوراسیا WhatsApp Image 2019 12 01 at 11.58.311 300x225 - همایش اوراسیا WhatsApp Image 2019 12 01 at 11.58.31 300x225 - همایش اوراسیا

 

 

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.