76ec15fe 588c 4ea0 8210 b54aeb84e3b4 660x330 - برندسازی شهری
برندسازی شهری

برندسازی شهری

نویسنده: کیت دینی
مترجم: دکتر عظیم فضلی پور

شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۷۱۶۵-۵-۵

پایگاه خبری دنیای برند – تئوری برندسازی شهر هنوز در فاز جدید در حال توسعه است. طی سال های اخیر، تعداد تحقیقات علمی منتشر شده مربوط به برندسازی شهر افزایش یافته است. انتظار می رود افزایش علاقه مندی به این مبحث طی سال های آینده به عنوان رقابتی بین شهرها ادامه یابد و به جذب استعداد، ارتقای گردشگری، میزبانی رویدادهای فرهنگی و ورزشی، جذب سرمایه گذاری و اهداف بسیار دیر که شهرها برای احیا و توسعه شهری در نظر می گیرد، شدت بخشد. در آیده باید روش منضبط تری برای برندسازی شهر متداول شود که نیاز به دیدگاه های تئوریک مختلف را منعکس کند تا پیچیدگی کامل و ماهیت چند بعدی برند سازی شهر را تسخیر کند.

 

ادبیات برندسازی شهری و یا مکانی، مرتب در حال غنی شدن است و تجارت محققان و مجریان در گوشه و کنار دنیا در حال تکامل بخشیدن به این دانش است. از این دانش در مسیر برندسازی کشور، شهر، روستا، محله و حتی مقاصد گردشگری (مجتمع های تفریحی) استفاده می شود.

مهمترین چالش در برندسازی مکانی، همراه ساختن جامعه ساکن و سایر ذینفعان در این فرآیند است. برندسازی مکانی فرآیندی نیست که بتوان آن را در اتاق های دربسته و اجتماع آکادمیک به سرانجام رساند. غفلت از جامعه محلی و نقش ایشان در برندسازی شهری و یا مکان، به هیچ رو منجر به کسب نتایج قابل انتظار نخواهد شد.

از این رو صاحبنظران این حوزه در طراحی مدل های مفهومی در برندسازی تلاش داشته اند تا نقش جامعه محلی و سایر ذینفعان را برجسته تر کنند.

ادامه مطلب …

.

 

 

همچنین ببینید

برندسازی یک هفته ای

برندسازی یک هفته ای

نویسنده : پل هیچنز و جولیا هیچنز مترجم: دکتر عظیم فضلی پور شابک 978-600-97165-8-6  ساختن برند قوی خیلی …