چشم انداز بیست ساله برندهای برتر جهان

چشم انداز ۲۰ساله برندهای برتر جهان

از سال ۲۰۰۰، تنها ۳۱ برند در لیست برندهای برتر باقی مانده اند؛ از جمله دیزنی، نایک و گوچی. کوکا کولا و مایکروسافت تنها برندهایی هستند که همیشه در ۱۰ رتبه اول باقی مانده اند.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از interbrand، اینتربرند انتشار گزارش باارزش ترین برندهای جهان را از ۲۰ سال پیش شروع کرد. هدف اینتربرند از ارائه گزارش ارزیابی و ارزش گذاری برندها این بود که بینش جدید و بی سابقه ای را برای بازاریابان، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان در خصوص وضعیت برندها ارائه نماید. برندهایی که آمده بودند تا مصرف گرایی مدرن را تعریف کنند و انقلابی در حوزه فعالیتشان ایجاد کنند.

با نگاهی به اطلاعات ارزیابی برندها در ۲۰ سال گذشته می توان چشم اندازهای زیادی را برای آینده در نظر گرفت:

  • از اولین گزارشی که از ۱۰۰ برند برتر در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، تنها ۳۱ برند در لیست ۲۰۱۹ باقی مانده اند؛ از جمله دیزنی، نایک و گوچی.
Untitled5 2 1024x535 - چشم انداز 20ساله برندهای برتر جهان
حضور ۲۰ ساله برند دیزنی، نایک و گوچی در لیست برندهای برتر اینتربرند

 

  • در طول این سال ها، ۱۳۷ برند از جمله نوکیا و MTV از لیست خارج شده اند.
  • کوکا کولا و مایکروسافت تنها برندهایی هستند که همیشه در ۱۰ رتبه اول باقی مانده اند.

 

Untitled1 1 1024x693 - چشم انداز 20ساله برندهای برتر جهان
حضور همیشگی برند مایکروسافت و کوکاکولا در ۱۰ رتبه اول

 

  • در سال ۲۰۰۱، اولین سالی که لیست برندهای برتر شامل ۱۰۰ برند بود، ارزش افزوده برندهای برتر در جهان ۹۸۸ میلیارد دلار بود.

این برآوردها نشان می دهد که در چنین بازار تغییرپذیری، سرمایه گذاری در برندها کلید موفقیت دراز مدت است.

چارلز تروویل، رئیس امور اجرایی جهانی در اینتربرند، گفته است: «برای ده ها سال، تمامی سیاست ها و قوانین برندسازی بر اساس تعیین و تثبیت موقعیت برندها بنا شده است. اما در بازارهای پرشتاب امروز، انتظاراتی که مشتریان از برندها دارند فراتر از موقعیت های ثابت است. برندها دیگر نمی توانند جدا از کسب و کارشان تلقی شوند و درمورد آنچه انجام می دهند و آنچه می گویند قضاوت می شود. این یعنی بحث اعتماد.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.