4cbf3e0d 15c7 4d23 91bc f7b29888a265
برند محبوب

برندهای محبوب سال ۱۳۹۸ معرفی شدند

ششمین جشنواره ملی برند محبوب مصرف کنندگان با مشارکت جمع کثیری از فعالان اقتصادی و بازرگانی روز دوشنبه مورخ ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از برند محبوب در طی این همایش، ضمن معرفی برندهای محبوب سال ۱۳۹۸ منتخب گسترده ترین نظرسنجی مردمی در زمینه محبوبیت، از مدیران این برندها قدردانی بعمل آمد.

1

در ابتدای این همایش، آقای اسدی دبیر اجرایی همایش ضمن تاکید بر تلاش های انجام شده در دبیرخانه جشنواره در اجرای یک نظرسنجی مردمی عادلانه به آمار این نظرسنجی اشاره کرده و عنوان کردند: با جمع آوری ۲٫۵۴۳٫۹۴۳ رای مردمی در این نظرسنجی که به مدت چهار ماه به طول انجامید، برندهای محبوب مردم در ۱۵۲ گروه کالا و خدمات شناسایی و انتخاب شدند. ایشان به پایگاه مردمی این برندها در کسب خوشنامی و جلب رضایت مصرف کنندگان اشاره کرده و اظهار امیدورای کردند این اقدامات بتواند بیش از پیش، جایگاه مصرف کنندگان را در فضای کسب و کار ارتقا بخشد و همچنین در توسعه خریدهای مبتنی بر برند در جامعه تاثیرگذار باشد. ایشان همچنین به راه اندازی شورای راهبردی برند در پژوهشکده سیاستگذاری شریف اشاره نموده و تاکید کردند: این شورا محلی برای گردهمایی مدیران برندهای بزرگ و محبوب کشور خواهد بود تا بتوانند با بحث و بررسی به توسعه پیشنهادات اجرایی و کمک در سیاستگذاری توسعه برند ملی ایران بپردازند. ایشان همچنین بیان نمودند این برندهای بزرگ هستند که باید در سیاستگذاری این موضوع نقش آفرین باشند و با حضور و مشارکت همین برندهای بزرگ هست که می توان جایگاه برند ملی ایران را در بازارهای بین المللی تقویت نمود.

 

2

 

در ادامه آقای دکتر ملکی ریاست محترم پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان با اشاره به اینکه دانشگاه شریف مبنای فعالیتهای خود را همراهی با برندهای بزرگ کشور در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی قرار داده است، تاکید کردند با حضور و همراهی برندهای بزرگ کشور قطعا ما می توانیم نقش آفرینی قابل توجهی در سیاستگذاری این حوزه داشته باشیم. ایشان در ادامه به توسعه حضور برندهای بزرگ ایرانی در بازارهای بین المللی پرداخته و نقش سیاستگذاری برند را در این حوزه بسیار موثر خواندند. بطوریکه با حضور شرکتهای ضعیف و ارائه کالاهای بی کیفیت در بازارهای بین المللی، مطمئناً آسیب این عدم موفقیت به برند کالای ایرانی بیشتر خواهد بود. ایشان بازارهای بین المللی نزدیک در کشورهای حاشیه ایران را اولین فرصتهای حضور در بازار بین المللی عنوان کردند و اظهار امیدواری کردند با برنامه ریزی و سیاستگذاری درست بتوانیم در این بازارها به موفقیت برسیم تا زمینه حضور موفق در سایر بازارهای بین المللی برای برندهای ایرانی فراهم گردد.

 

3

 

سخنرانی بعدی این مراسم آقای دکتر ناطق، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بودند. ایشان ضمن قدردانی از عوامل اجرایی و همراهان این رویداد، به تبیین جایگاه محبوبیت برند به عنوان یکی از مهمترین موضوعات برندینگ در شرکتها و سازمانها پرداختند. سپس با ارائه مدلی از فعالیتهای برندینگ که از توسعه برند تا حاکمیت برند را شامل می شود به نقش پایش برند در این چارچوب اشاره نموده و تاکید نمودند: تمامی فعالیتهای که در کسب و کار انجام می شود روی برند تاثیر می گذارد و لذا به منظور مدیریت مناسب برند لازم است تا کسب و کارها با پایش مستمر وضعیت و جایگاه برند در ذهن مصرف کنندگان، به طرح ریزی برنامه های برندینگ اقدام نمایند. ایشان در ادامه با ارائه آمارهای مرتبط با گسترده ترین نظرسنجی برندینگ کشور که در جشنواره برند محبوب شکل گرفته است اعلام نمودند: با جمع آوری اطلاعات گسترده از مصرف کنندگان در قالب اولین و بزرگترین ابزار تحقیقاتی پایش برند کشور، در رابطه با تمامی گروههای کالا و خدمات مهم و همینطور برندهای بزرگ کشور، نتایج تحقیقات پایش برند توسعه داده شده است و این تحقیقات می تواند در اختیار تمامی برندها قرار داده شود. ایشان همچنین به این موضوع اشاره نمودند که این تحقیقات در سه حوزه گزارش محبوبیت برند، گزارش پایش برند و گزارشات رقابتی جایگاه برند در صنعت ارائه شده است.

 

4

 

در ادامه آقای مهندس فرزین فردیس عضو اتاق بازرگانی تهران به ایراد سخنرانی پرداختند. موضوع سخنرانی ایشان در رابطه با توسعه فرهنگ و فضای دیجیتال در جامعه و انتقال موضوعات مرتبط با کسب و کار به این فضا بود. ایشان با اشاره به اینکه امروزه مردم در رابطه با هر موضوعی، به بحث و گفتگو و انتقال احساسات و تجربیات خود در فضای دیجیتال می پردازند، تاکید کردند: امروز باید برای تحلیل ذهنیت و ادراکات مردم به فضای دیجیتال مراجعه کرد و اینکه تحلیل و پایش فضای مجازی است که می تواند برندها را از وضعیت و جایگاه برندشان در جامعه آگاه سازد. ایشان با اشاره به اینکه برندها باید جایی فعالیت و اطلاع رسانی نمایند که مردم باشند، به آمار حضور مردم در رسانه های اجتماعی و فضای دیجیتال اشاره نموده و از برندها خواستند تا فعالیتهای خود را بر روی فضای مجازی متمرکز نمایند. ایشان همچنین سرعت انتقال، بازخورد سریع و تاثیرگذاری بسیار را از ویژگیهای این شبکه بزرگ دیجیتالی خوانند و لذا آگاهی سریع از اتفاقات فضای مجازی و پاسخگویی سریع را از الزامات فعالیت درست در این حوزه خواندند.

 

5

 

در ادامه آقای دکتر موحدی معاون پژوهشی دانشگاه شریف به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن خیرمقدم مجدد به مدیران برندهای بزرگ ایرانی و اظهار خرسندی از حضور این شرکتهای موفق در دانشگاه شریف، نقش دانشگاه را در شرایط سیاسی و اقتصادی حال حاضر، کمک به کسب و کارها در جهت رفع مسائل و نیازمندیهای شرکتها و سازمانها عنوان کرد. ایشان با اشاره به اینکه دانشگاه جایگاه خود را همراهی با کسب و کارها در حوزه پژوهش و توسعه نوآوری در کسب و کارها قرار داده است به راه اندازی ناحیه نوآوری شریف در اطراف دانشگاه اشاره نمودند و ادامه دادند: دانشگاه شریف قصد دارد تا با راه اندازی مراکز نوآوری شرکتها در این ناحیه و نیز توسعه خدمات و کسب و کارهای نوآورانه در این ناحیه، بتواند نقش ویژه ای در کمک به توسعه کسب و کارها ایفا نماید.

 

6

 

در ادامه این مراسم از تعدادی از برندهای محبوب و هوادارن منتخب آنها قدردانی به عمل آمد. ذکر این نکته لازم است که جایگاه برند محبوب به دلیل انتخاب از طرف مصرف کنندگان، بزرگترین جایگاهی است که یک برند می تواند در بازار کسب نماید و لذا این جایزه، از ارزش و اعتبار ویژه ای در جامعه برخوردار می باشد.

بخش اول این مراسم با اجرای گروه موسیقی آوای دستان خاتمه یافت.

7

 

در ابتدای بخش دوم مراسم، آقای دکتر محمدیان دبیر علمی همایش به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان با طرح این موضوع که چرا همیشه مثال هایی از برندهای خارجی در همه مباحثات مطرح می شود و اینکه چرا برندهای ایرانی نمی توانند در بازار به عملکرد مناسبی دست یابند و سر زبانها بیفتند به مباحث بنیادین و ساختاری در شرکتهای ایرانی در حوزه برندینگ پرداختند. ایشان صحن هیات مدیره را مهمترین موقعیت برای پیشبرد مباحث برندینگ دانسته و عنوان کردند: در صورتی که شرکتها برند را در حد یک واحد بدانند و به دنبال حل مسائل کوچک سازمان با رویکرد برندینگ باشند، برندهای ایرانی همچنان کوچک خواهند ماند. شرکتها باید بدانند که برند و برندینگ مهمترین موضوع مدیران هر سازمانی است و باید بیشترین توجهات به این موضوع انجام شود. ایشان همچنین به نبود ساختار مناسب یا عدم کارایی و اثربخشی ساختارهای برندینگ در شرکتها اشاره نموده و عنوان کردند: در خیلی از موارد، محصولات خوب به دلیل عدم توجه به موضوعات برندینگ در بازار با شکست مواجه می شوند و لازم است ساختار مناسب برندینگ در سازمان جاری شود. ایشان در انتها اظهار امیدواری کردند با بذل توجه مدیران ارشد شرکتها و توسعه برندینگ در شرکتهای ایرانی شاهد روزی باشیم که برندهای ایرانی به مثال های رایج جلسات و مباحثات بین افراد تبدیل شوند.

 

8

 

سخنران انتهایی این مراسم آقای دکتر اللهوردی نیک عضو کمیته علمی جشنواره بودند. ایشان با تعریف برند به عنوان کسب و کار، به تشریح این موضوع پرداختند که عملاً هیچ جنبه ای از کسب و کار وجود ندارد که به موضوع برند ربط نداشته باشد و عملاً برند به معنی کل کسب و کار است. ایشان با تاکید بر اینکه کل فعالیتهای کسب و کار موجب تقویت یا تضعیف برند می شود به بیان رویکرد جامع در حوزه برند پرداختند و راهکار عارضه یابی را به عنوان مهمترین راه برای شناسایی وضعیت و نحوه تاثیر فعالیتهای مختلف شرکت بر برند آن عنوان نمودند. ایشان همچنین با بیان اینکه برداشتهای موجود از برندینگ در شرکتها و سازمانها بسیار متنوع و متفاوت است تاکید نمودند اولین گام در برندینگ درک جامع و واحد از برندینگ در سطوح مدیریت ارشد سازمانهاست که می تواند مسیر برندسازی موفق را در کسب و کار فراهم آورد. در ادامه ایشان با ارائه توضیحاتی در رابطه با فرایندهای عارضه یابی و ممیزی برند در شرکتها و سازمانها، به تبیین مراحل و اقدامات مختلف این فرایند پرداختند و بیان نمودند: با عارضه یابی درست، ضمن تعیین وضعیت برند می توان به توسعه نقشه راه برند در بازار دست یافت و اقدامات آتی موثری در حوزه توسعه برند طراحی نمود.

بخش انتهایی مراسم نیز با بخش دوم اهدای جوایز به برندهای محبوب ادامه پیدا کرد و از برندهای محبوب منتخب نظرسنجی مردمی سال ۱۳۹۸ قدردانی به عمل آمد. برخی از برندهای محبوب سال ۱۳۹۸ منتخب نظرسنجی مردمی شامل برندهای یک و یک، جانبو، مخابرات ایران، به پرداخت ملت، بهرامن، شیرین عسل، اکتیو، پارس خزر، فرش‌فرهی، افق کوروش، مولفیکس، هتل داریوش، راسان، اسنوا، تنو، دلپذیر، آقای فرش، هافمن، محسن، چرم مشهد، کاسپین، میهن، سافتلن، دیجی کالا، سام سرویس، گلستان، چین چین، اسنپ، عالیس، بیمه ایران، نامی نو، پچ پچ، دیوار، مای، دماوند، گوشتیران، باراکا، اکالا، هتل ترنج، گلنار و ایستک می باشند.

 

همچنین ببینید

62966702

هوش مصنوعی گوگل، بیماری را از روی صدای سرفه تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل به زودی می‌تواند از سرفه برای تشخیص بیماری استفاده کند. به گزارش …