6eae1161 d6cc 41b2 bb3c 60856e9c26ff 660x330 - ارز آوری بر پایه برند گردشگری جایگزینی درآمد نفتی

ارز آوری بر پایه برند گردشگری جایگزینی درآمد نفتی

هر گردشگر خارجی می تواند به اندازه ۳۰ بشکه نفت برای کشور ارز آوری داشته باشد و این مهم ما را به این وا داشته که توجه ویژه ای به برندسازی گردشگری در راستای ارز آوری به کشور و استان داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از خبرگزاری مهر– معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان گفت: طبق پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری تا سال ۲۰۲۰ تجارت بین المللی دنیا در اختیار صنعت گردشگری قرار خواهد گرفت.

 کیومرث کرمی با بیان اینکه پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان این کنفرانس را فتح بابی برای ارتباط بین دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه و دانشگاه کردستان می داند، اظهار داشت: امیدواریم در آینده این ارتباط را در همه زمینه های علمی افزایش داده و این تعامل در رونق بخشیدن به توسعه گردشگری اثر گذار واقع شود.

کرمی برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری و توسعه را از رسالت اجتماعی دانشگاه دانست و افزود: یکی از سیاست های معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان در واقع ارج نهادن به برگزاری چنین کنفرانسها و حمایت از کنفرانسهایی است که با جامعه ارتباط مستقیم دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی می توان از دو جنبه کنفرانسها را بنگریم افزود: کنفرانس ها محلی هستند برای دیپلماسی علمی، و پژوهشگران باهدف ایجاد مراودات علمی در یک محل حضور پیدا کرده و کارهای پژوهشی خود را ارائه می دهند تا به عنوان سفیران دانشگاه خود در راستای پیشبرد ارتباطات بین المللی گام بردارند.

وی افزود: از نگاه دیگر کنفرانس خود می تواند یک گردشگری علمی باشد  و  کسانی که در آن حضور پیدا می‌کنند از پتانسیل‌ها ظرفیت‌ها آثار فرهنگی ، مذهبی و تمام پتانسیل‌های که آن شهر یا مکان دارد دیدن کنند و این می‌تواند به نوعی یک برند سازی باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کنفرانس های بین المللی دنیا در محل های کم برخوردار با امکانات کم و دور از پایتخت کشورها برگزار می شوند افزود: انتخاب این مکانها بدلیل وجود پتانسیل گردشگری جهت معرفی نقاط گردشگر پذیر صورت میگیرد و با تجمع افراد آکادمیک در برند سازی و هایلایت کردن مکان مورد نظر تلاش می کنند.

ارز آوری بر پایه صنعت گردشگری جایگزینی برای نفت است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان گفت: امروزه از صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز و پاک صحبت می‌شود تا بتواند جایگزینی باشد برای صنعت کشورهایی که بر پایه نفت درآمد دارند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری می تواند اشتغال زایی به بار بیاورد افزود: طبق آمار سال ۲۰۱۸ رتبه بندی گردشگری جهانی ، به ترتیب کشور آمریکا با ۲۱۵ میلیارد دلار اسپانیا با ۷۴ میلیارد دلار و کشور فرانسه با ۶۷ میلیارد دلار از محل گردشگری کسب درآمد داشته اند.

وی افزود: طبق ایت رتبه بندی کشور ایران توانسته  ۴.۴ میلیارد دلار و کشور عراق ۲.۵ از صنعت گردشگری درآمد داشته باشند و این نشان می دهد که باید صنعت گردشگری و صادرات غیر نفتی را جایگزین نفت کنیم.

وی عنوان کرد: طبق آمار سال ۲۰۱۸ رتبه بندی گردشگری جهانی در مادرید اسپانیا ، کشور فرانسه با ۹۰ میلیون گردشگر خارجی و کشور اسپانیا با ۸۳ میلیون نفر و کشور آمریکا با ۸۰ میلیون نفر به ترتیب رتبه اول تا سوم را در جذب گردشگر بین المللی کسب کرده اند.

وی اذعان کرد : درخور توجه است که ترکیه با وجود فقدان ذخایر نفتی توانسته با جذب ۴۶ میلیون گردشگر بین المللی رتبه نخست را در خاورمیانه کسب کند و این نشانگر اهمیت بسیار بالای صنعت گردشگری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان اذعان داشت: هر گردشگر خارجی می تواند به اندازه ۳۰ بشکه نفت برای کشور ارز آوری داشته باشد و این مهم ما را به این وا داشته که توجه ویژه ای به صنعت گردشگری در راستای ارز آوری به کشور و استان داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان عنوان کرد: امروزه کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان ، امارات ، قطر و بحرین علیرغم حاصلخیزی از نظر صنعت نفت به تکاپو افتاده اند که صنعت گردشگری را جایگزین نفت کنند و در زمینه گردشگری نیز سرمایه گذاری قابل توجهی کرده اند.

وی تصریح کرد: طبق آماری که بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده موسوم به «ثروت در حال تغییر ملت ها» پیشبینی کرده است که ذخایر نفتی کشور ونزوئلا تا ۳۴۵ سال، لیبی تا ۲۷۵ سال، کشور ایران تا ۱۵۵ سال و کشور عراق تا ۱۱۰ سال دیگر دوام دارد.

وی با بیان اینکه ذخایر نفتی سایر کشورها کمتر از ۱۰۰ سال دیگر دوام دارد خاطرنشان کرد: این موضوع نشانگر آن است که اگر این کشورها کما فی السابق اقتصادشان بر مبنای نفت باشد به هیچ عنوان نمی توانند دوام بیاورند و مجبورند به سمت صنعت گردشگری روی آورند.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.