مینیمالیسم به عنوان برندینگ

مینیمالیسم به عنوان برندینگ؛ کم چگونه می تواند زیاد باشد؟

پایگاه خبری دنیای برند – مینیمالیسم تقریبا در هر گوشه از بازار دیده می‌شود. برندسازی مینیمالیستی ضمن شیک و پرتصنع بودن و داشتن ظرافت و دقت در ساخت، امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین الگو‌های طراحی در نظر گرفته شده‌است.

برندسازی مینیمالیستی به عنوان یک اقدام جدید برای برندها و شرکت های سطح بالا، بازاریابی مفصل و بی‌قید و شرطی را پشت سر گذاشته است.

از نام‌های بزرگی همچون اپل گرفته تا عملیات‌های سنتیِ بدون تکنولوژی، مینیمالیسم نشان خود را ساخته است و به رشد محبوبیت خود ادامه می‌دهد و در سراسر صفحات منتخب اینستاگرام، تبلیغات فیس بوک، و چیدمان طراحی صفحه‌های فرود بازتاب یافته است و با این کارش، ماهیت فیزیکی و دیجیتال را در یک بسته مینیمالیستی یکجا جمع کرده است.

مینیمالیسم با این که تنها به معنای کاستن و کم کردن قسمت‌ها نیست، اما همانند برندسازی سنتی می‌تواند کاربرد زمان‌گیر و دشواری داشته باشد. برای موفقیت مؤثر به گزینش دقیق حس قوی از شخصیت و برند شرکت نیاز است. ما این راهنما مختصر را ایجاد کرده‌ایم تا به شما در یادگیری کاربرد این نوع از برندسازی جالب توجه کمک کند و و برخی از مراحل برای عملی کردن آن را به شما ارائه دهد.

مینیمالیسم چیست؟

مفهوم بنیادی مینیمالیسم به «کمتر» اشاره دارد. مینیمالیسم به عنوان یک جنبش هنری و موسیقی پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد اما معنا و زیبایی شناسی آن فراتر از مرزهای ایدئولوژی اعضای بنیانگذارانش گسترش داده شد. مینیمالیسم به شکل حذف عناصر اضافی در طراحی نشان داده می‌شود و آنقدر عناصر را کمرنگ می‌کند تا هسته یا هدف خلق را بدست دهد. این امر در مورد همه چیز از موسیقی گرفته تا معماری و البته برندسازی صدق می کند.

مینیمالیسم به عنوان برندسازی، تا حدودی دگراندیشی از تاریخی است که بر مینیمالیسم رفته است. چنان که اصول اصلی خود را از مقوله حرکت گرفته و چارچوبی یکپارچه و منسجم ارائه می‌دهد که بر طرح‌های تمیز و ساده و متمرکز و دقیق تأکید می‌نماید. مینیمالیسم فقط انتخاب یک رنگ‌بندی برای وب سایت یا استفاده از عکس‌هایی زمینه خالی دارند نیست. بلکه، ترکیبی از طراحی‌های ظریف و اهداف واضحی است که  در کنار هم یک فرمت تمیز و دقیق و در عین حال در دسترس را ارئه می دهند.

محتوا کلید است

هدفمند بودن به این معنا است که طراحان برندسازی باید پیش‌زمینه مناسبی در حوزه برند شرکت داشته باشند. برند تمامی موضوعات مربوطه، از هویت شرکت گرفته تا مشتریان ایده آل خود و چگونگی دسترسی به خدمات به مشتری را دربرمی‌گیرد. قبل از این که شرکت خود را در راستای برندسازی مینیمالیستی پیش ببرید، تشکیل یک جلسه جهت تصمیم‌گیری درباره برندتان بسیار حائز اهمیت است.

خلاق و ثابت‌قدم

سنگ بنای مهم دیگر مینیمالیسم ثبات است. از آنجایی که داشتن پیام در صدر تمام برندسازی‌ها و و یا انتخاب طراحی است، پس باید آن را از طریق هر پلت فرم دیجیتال یا مطالب چاپی منتقل کرد. برای شرکت‌هایی که به دنبال تغییر به سوی مینیمالیسم هستند، این امر اغلب به معنی تغییر کامل اصول و اطلاعات برندسازی و یا یک تغییر آهسته اما مفصل است که همزمان در کل شرکت رخ می‌دهد؛ هر بار یک قدم.

استمرار متقابل بسترهای نرم افزاری

برندسازی رسانه‌های اجتماعی به یکی از مهمترین جنبه های الگو های برندسازی تبدیل شده است. اگر شما در حال حاضر صفحات وب سایت‌های ارتباط جمعی برای کسب و کارتان ایجاد کرده‌اید، احتمالا از اهمیت سازگاری در بسترهای دیجیتالی، از جمله وب سایت و سایت‌های شبکه های اجتماعی اطلاع دارید.

مینیمالیسم تقریباً ساخته شده برای تبلیغات دیجیتالی است و از آنجا که به شدت به انسجام میان متن و تصویر بستگی دارد، به خوبی به شبکه های جمعی‌ای می‌پردازد که اجازه ترکیب هر دو را می‌دهد. اینستاگرام و فیس بوک به لطف امکانات پلتفرم خود برای متن و تصاویر، دو سایت محبوب برای کمپین های مینیمالیستی هستند.

برندسازی برای هر شرکتی مهم است، چه شرکت شما وب سایت داشته باشد یا شبکه ‌های اجتماعی. مینیمالیسم یکی از مدرن ترین روندهای برندسازی است و با تمرکز زیاد بر طراحی‌های کمرنگ، دارای المان‌های کم و زیبا، برندهای بسیار جذاب و شهودی می‌سازد. اگرچه که ممکن است ساده به نظر برسد، اما ایجاد یک کمپین مینیمالیسم موفق، کار بزرگی است.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پایگاه خبری دنیای برند تنها با ذکر منبع امکان پذیر است.

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …