برند لورآل

معرفی برند اورآل (L’OREAL)

پایگاه خبری دنیای برند – خالق برند اورآل اوژان شولر یک جوان شیمیدان با روحیه‌ی کارآفرینی در سال ۱۹۰۹ یک فرمول جدید برای درست کردن رنگ موی بدون ضرر اختراع کرد و نام آن را اورئال (Oréale) گذاشت. او از فرمول اختصاصی خود برای ساختن محصولات آرایشی استفاده می‌کرد و سپس آن‌ها را به آرایشگران شهر پاریس می‌فروخت. رنگ موهایی که او تولید می‌کرد دارای حنا و نمک‌های معدنی بودند و ظاهر روشنی به موها می‌دادند. شولر در سال ۱۹۱۹ شرکت خود را به نام «رنگ موی بدون ضرر فرانسوی» ثبت کرد که مدتی بعد به نام لورال تغییر کرد. این شرکت محصولات خود را بر پایه‌ی تحقیقات و نوآوری در صنعت محصولات زیبایی عرضه می‌کرد. در سال ۱۹۲۰ شرکت لورال ۳ شیمی‌دان استخدام کرد و تا سال ۱۹۵۰ تعداد اعضای قدرتمند تیم خود را به ۱۰۰ نفر رساند. این روند رو به رشد در سال‌های بعد نیز ادامه پیدا کرد به طوری که توانست تعداد کارمندان خود را تا سال ۱۹۸۴ به هزار نفر برساند و در حال حاضر تعداد آن‌ها بیش از ۸۰ هزار نفر است.

loreal

با تمام شدن جنگ دوره‌ی جدیدی در دنیا آغاز شد. زنان سراسر دنیا وارد بازار کار شدند و به همین خاطر بیشتر به ظاهر خود اهمیت می‌دادند. آن‌ها به دنبال راهی برای پنهان کردن موهای خاکستری خود بودند تا بتوانند سن خود را کمتر نشان دهند. به همین دلیل رنگ موهای اورآل با استقبال خوبی مواجه شدند و همین موضوع باعث شد تا رنگ موهای اورآل به خارج از پاریس و کشورهایی مانند ایتالیا، انگلیستان، اتریش، هلند و حتی آمریکا نیز صادر شوند.

شرکت لورال فعالیت خودش را با تجارت رنگ مو آغاز کرد اما مدتی بعد کار خود را گسترش داد و تولید محصولات آرایشی دیگر را نیز شروع کرد و حتی در روسیه هم یک شعبه از شرکت خود را تأسیس کرد. موفقیت لورال در این صنعت باعث شد تا باور این شرکت به استفاده از تحقیقات و نوآوری در تولید محصولات جدید افزایش پیدا کند. آنها به نوآوری در این صنعت ادامه دادند و محصولی را به بازار ارائه کردند که سایه‌ی مختصری از رنگ طلایی روی موها ایجاد می‌کرد و باعث می‌شد که حتی موهای بلوند نیز ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند.

loreal

اوژان شولر متوجه شد که تعداد زیادی از خانم‌هایی که دارای موی تیره هستند علاقه دارند تا موهای خود را بلوند کنند. این موضوع در فیلم‌های هالیوودی آن زمان نیز کاملا مشهود بود. بنابراین شولر دست به اختراع جدیدی زد و محصول او به انتخاب اول آرایشگران آن زمان تبدیل شد. این محصول به‌اندازه‌ای موفق بود که توانست تغییر جدیدی در مد آن دوران ایجاد کرده و موهای بلوند را تبدیل به پرطرفدارترین رنگ موی آن زمان کند.

شامپو

loreal

شرکت لورال در سال ۱۹۳۳دست به ابتکار بزرگی زد و اولین شامپوی بدون صابون (الکل چرب سولفاته شده) را تولید کرد. تفاوت این محصول با دیگر شامپوهای موجود در بازار این بود که موها را نرم‌تر می‌کرد. این شامپو دوپال (Dopal) نام گرفت و در بطری‌های ۱ لیتری برای مشتری‌ها عرضه شد. امروزه نیز این محصول با نام دوپ (Dop) در بازار فروخته می‌شود.

سال‌های بین ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۰ برای شرکت لورال بسیار مهم بودند زیرا شرکت توانست با سرمایه‌گذاری کردن در بخش تحقیقات محصولاتی را وارد بازار کند که نه تنها تاریخ‌ساز بودند بلکه توانستند کمک زیادی به رشد این برند داشته باشند.

محصولات حالت دهنده‌ی مو

loreal

دهه‌ی ۸۰ آغاز فصل جدیدی برای مدل‌های جدید مو بود و خیابان‌ها پر از مردمی بود که سعی داشتند با مدل موهای خود شخصیتشان را ابراز کنند. در همین سال‌ها بود که شرکت لورال (اورآل )خط تولیدی کاملی از محصولات حالت‌دهنده‌ی مو مانند ژل و اسپری را وارد بازار کرد. این محصولات به مردم اجازه می‌دادند که بتوانند موهای خود را به هر شکلی که دوست دارند مدل بدهند و استایل شخصی خودشان را بسازند. به عبارتی می‌توان گفت مردم با استفاده از این محصولات به آرایشگر شخصی خودشان تبدیل شده بودند. موفقیت این محصولات به اندازه‌ای زیاد بود که بعد از گذشت این همه سال هنوز هم این محصولات تولید شده و طرفداران زیادی دارند.

عطر

loreal

شرکت لورال مجوز برند رالف لورن (Ralph Lauren) را خریداری کرد و به تولید عطرهای مردانه‌ی پولو (Polo) ادامه داد. خریدن برندهای دیگر به لورال اجازه داد تا جایگاه خودش را در میان برندهای لوکس آمریکا حفظ کند.

لورال برای گسترش فعالیت‌های خودش در صنعت عطر همکاری خود را با طراحان معروف ادامه داد. این شرکت در دهه‌ی ۸۰  با جوان‌ترین دختر نقاش معروف پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) یعنی پالوما پیکاسو (Paloma Picasso) برای طراحی عطر همکاری کرد. این طراح جواهرات نام خودش را روی عطرهایش گذاشت و ترکیب‌بندی مواد اولیه و طراحی ظرف عطر را خودش انجام داد. این عطر در کل دنیا با استقبال خوبی از طرف مردم روبه‌رو شد.

در سال ۱۹۸۷ و همزمان با رشد سفارش محصولات از طریق پست، لورال با همکاری یک شرکت پستی فرانسوی یک باشگاه زیبایی برای فروش پستی محصولات آرایشی خودش و چند برند دیگر بنیان‌گذاری کردند. لورال در سال ۲۰۰۸ سهم شرکت پستی را خرید تا بتواند خودش کنترل امور را به دست بگیرد و در سال ۲۰۱۴ فعالیت این باشگاه را متوقف کرد.

فروش محصولات لورال در سال ۲۰۱۰ با رشد زیادی در اندونزی همراه بود. گزارش‌ها حاکی از این بود که فروش واحد به اندازه‌ی ۶۱ درصد و فروش خالص به اندازه‌ی ۲۸ درصد در این کشور رشد داشته‌اند. بنابراین در نوامبر سال ۲۰۱۲ بزرگ‌ترین کارخانه‌ی این برند با سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیون دلار در کشور اندونزی ساخته شد. ۲۵ درصد محصولات این کارخانه جذب بازار داخلی این کشور شده و مابقی آن‌ها صادر می‌شوند.

loreal

لورال از شعار تبلیغاتی «زیرا من شایستگی آن را دارم» در تبلیغات خود استفاده می‌کرد اما در همین چند سال اخیر شعار خود را به «زیرا شما شایستگی آن را دارید» تغییر داد و در نهایت در سال ۲۰۰۹ شعار «زیرا ما شایستگی آن را داریم» را برای خود انتخاب کرد. تیم تبلیغاتی این برند معتقد است که کلمه‌ی ما در این شعار باعث درگیر شدن بیشتر مصرف‌کنندگان با محصولات می‌شود و احساس رضایت بیشتری را در آن‌ها به وجود می‌آورد. این شرکت همچنین یک خط تولیدی برای بچه‌ها با نام L’Oréal Kids دارد که با شعار تبلیغاتی «زیرا ماهم شایستگی آن را داریم» فعالیت می‌کند.

چالش‌ها

شرکت لورال (اورآل ) در سال ۱۹۹۳ با شکایت جمعی از هواداران حیوانات مبنی بر آزمایش شدن محصولات این شرکت روی حیوانات روبه‌رو شد. این شرکت به امتحان کردن محصولات جدید روی حیوانات متهم شد. اما نهایتا ثابت کرد که از سال ۱۹۸۹ به بعد هیچ مواد اولیه و محصول نهایی را روی حیوانات آزمایش نکرده است. این شرکت اعلام کرد که برای آزمایش کردن مواد شیمیایی خود روی روش‌های دیگری سرمایه‌گذاری کرده است.

زندگی شخصی اوژن شولر

Eugène Paul Louis Schueller

اوژن پل لوئی شولر (Eugène Paul Louis Schueller) در تاریخ ۲۰ مارس سال ۱۸۸۱ در فرانسه به دنیا آمد. او در سال ۱۹۰۴ از موسسه‌ی شیمی کاربردی پاریس فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۹۰۷ ترکیب جدیدی را برای رنگ کردن مو کشف کرد. او اولین رنگ موی خود را به نام اورئال (Oréale) درست کرد و سپس به بازاریابی محصول خود پرداخت. او تمام سال‌های زندگی خود را وقف کار کردن روی شرکت و قوانین و مقررات آن کرد. قانون شرکت او این بود که محصولاتی را تولید کند که به افزایش زیبایی مردم کمک کند. او در تاریخ ۲۳ آگوست سال ۱۹۵۷ درگذشت.

این شرکت اکنون بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی محصولات آرایشی و زیبایی است و بیشتر سهام آن متعلق به لیلیان بتنکور (Liliane Bettencourt) دختر اوژن شولر است. لیلیان با در اختیار داشتن ثروتی معادل ۳۶.۴ میلیون دلار ثروتمندترین زن دنیا است.

وضعیت کنونی برند لورال

loreal

این شرکت در حال حاضر مالک ۳۶ شرکت‌ بزرگ مانند لنوین، جورجیو آرمانی، لانکوم، دیزل و … است. لورال از همان ابتدا کار خود را با تحقیق و نوآوری آغاز کرد و در حال حاضر ۶ مرکز تحقیق و توسعه در فرانسه، آمریکا، ژاپن، چین و هند دارد. این برند در حال حاضر محصولات خود را در ۵ قاره‌ی جهان و ۱۳۰ کشور به فروش می‌رساند و ۸۹ هزار کارمند در سراسر دنیا برای این برند کار می‌کنند. این شرکت همواره به دنبال این است که از تکنولوژی‌های جدید در تولید محصولات خود استفاده کند.

هر ۲ برند L’Oréal Paris و L’Core Paris برندهای لوازم آرایشی هستند که از نانوتکنولوژی در محصولات خود استفاده می‌کنند. فناوری نانو و نانو مواد در محصولاتی مانند مرطوب کننده‌ها، محصولات مراقبت از پوست و ضد آفتاب‌ها استفاده می‌شود. این دو برند به‌عنوان ششمین مخترعین استفاده از نانوتکنولوژی در آمریکا شناخته می‌شوند. آن‌ها از نانوکپسول برای رساندن مواد تشکیل دهنده‌ی فعال مانند ویتامین A و رتینول به لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌کنند. لورال ۴۳۷ اختراع ثبت شده در زمینه‌ی تولید محصولات آرایشی دارد و هدفش این است که باز هم بتواند عنوان یک میلیارد مصرف‌کننده در سراسر جهان را از آن خود کند.

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …