4CD61D2C 068D 45B3 A925 08800325A32B 660x330 - برندسازی از راه های بازاریابی محصولات کشاورزی

برندسازی از راه های بازاریابی محصولات کشاورزی

یکی از راه‌های بازاریابی برای محصولات کشاورزی برند سازی است و این امربر عهده مکان‌هایی چون کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی می باشد که درآن افراد متخصص حضور دارند و می‌توانند درباره ضعف‌های .استان سمنان در زمینه صادرات نظر دهند

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از خبرگزاری مهر– سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس، بعدازظهر چهارشنبه در اولین نشست اتاق بازرگانی استان سمنان در شاهرود که به میزبانی یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان برگزار شد، ضمن بیان اینکه، اتاق‌ها در اقتصاد نقش میانی دارند، به این معنی که حلقه وصل بین دولت و بخش خصوصی هستند، تأکید کرد: این نقش سبب می‌شود که اتاق‌ها نتیجه مشکلات بخش خصوصی را به دولت و مجلس و سیاست‌گذران منتقل کنند.

وی بابیان اینکه امروز اتاق بازرگانی در واقع نقش تسهیل‌گر را نیز دارد، افزود: اتاق‌ها در قانون‌گذاری و قانون‌نویسی و تصویب قانون نیز نقش دارند و از سوی دیگر در ارائه قانون‌ها و سیاست‌ها به بخش خصوصی نیز نقش اساسی دارد و به‌نوعی سرپرستی و تصدی‌گری بخش خصوصی را اتاق‌ها بر عهده‌دارند تا عمل به سیاست‌ها و قوانین تطبیق یابد.

عدم تحقق اصلاح الگوی کشت

عضو خانه ملت بابیان اینکه یکی از مشکلات ما فقدان نظام جامع کشاورزی است، تأکید کرد: این امر سبب شده تا نتوانیم شاهد اصلاح الگوی کشت در کشور باشیم و هر زمان که وزیر را به مجلس احضار می‌کنیم یکی از سوالات اساسی همیشگی این است، چراکه کشورهای سرمایه‌داری نیز دست به این امر زده‌اند.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه شرایط باید برای اجرای قوانین به‌خصوص در حوزه اقتصادی فراهم شود، گفت: به مجلس پیشنهاد دادیم که در بحث بازنگری قوانین عمل کنیم، در آن زمان ۶۵۰ قانون فقط در حوزه مالیات نسخ شده را از زمان تأسیس شورای ملی تاکنون احصاء کردیم که امروز اصلاً جایگاهی ندارد، لذا ممکن است یک واحد تولیدی طبق یک قانون از مالیات معاف شود دیگر تولیدکننده با همان شرایط از مالیات معاف نشود لذا در راستای توسعه تولید باید قوانین را نیز اصلاح کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس در رأس امور قرار دارد اما باید در ادامه امور و در کنار دولت باشد، گفت: دولت باید برنامه ارائه کرده و نظام جامع توسعه پنج‌ساله را ارائه دهد که منطبق با برنامه ۲۰ سال توسعه نظام باشد و حتی باید با چشم‌انداز ۵۰ سال دیگر توسعه نیز همخوانی داشته باشد اما این‌گونه نیست، در قانون توسعه پنج‌ساله ششم دفترچه‌ای به نمایندگان داده شد که ۳۵ ماده در آن بود که حتی نصف مواردی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان و مسئولان توصیه کرده بودند به جای اینکه هر بند از منویات معظم له باید توسط خود دولت دارای ۱۰ مانده می‌شد چراکه سیاست‌های کلان محسوب می‌شود.

ایجاد شرکت توسعه بازرگانی برای برند سازی محصولات

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه چشم‌اندازها و اسناد در حوزه اتاق بازرگانی و در بخش‌های مختلف آن شامل کشاورزی، دام‌پروری، صنعت … می‌بایست با برنامه باشد، ابراز کرد: در ارائه برنامه باید همه‌چیز دیده شود و فقط نباید به تولید نگاه کرد، متأسفانه در بخش کشاورزی این مشکل همیشه وجود دارد و ما هرگاه از وزیر جهاد سؤالی می‌پرسیم می‌گوید من مسئول تولید هستم و مسئول مابقی بازرگانی است.

حسینی شاهرودی گفت: اینکه درزمینهٔ کشاورزی چقدر باید تولید کرد؟ برای کدام بازار، با چه کیفیتی، حمل‌ونقل به بازار هدف، تضمین فروش محصولات در شرایط بحرانی اقتصادی، اجازه صادرات و تجارت و بازرگانی، شرکت نمایشگاه‌های بازرگانی و … باید چگونه باشد موضوعی بسیار مهم است ه در تکمیل زنجیره مزیت دار تولید نقش اساسی دارد که متأسفانه همیشه مغفول باقی‌مانده است.

وی افزود: یکی از راه‌های بازاریابی برای محصولات کشاورزی برند سازی است اما سوال اساسی این است که چه کسی باید این برند سازی را انجام دهد؟ آیا کشاورز که تخصص این امر را ندارد می‌تواند مثلاً برای انگور شاهرود برندسازی کند یا این امربر عهده مکان‌هایی چون کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی است که درآن افراد متخصص حضور دارند که می‌توانند درباره ضعف‌های استان سمنان در زمینه صادرات نظر دهند.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه برای رفع این مواردی که همیشه و همیشه در استان سمنان مغفول مانده شرکت توسعه بازرگانی شاهرود متشکل از بازرگانانی که تولیدات‌شان صادرات محور است تشکیل شده و به دنبال کسب اطلاع از وضعیت بازارهای کشورهای مختلف و همچنین شرایط تولید در درون شاهرود هستند تا بتوانیم در زمینه برند سازی و صادرات موفق عمل کنیم.

همچنین ببینید

واتساپ

عرضه صفحه جدید «موردعلاقه» به واتساپ

تیم واتساپ صفحه جدیدی به نام صفحه "مورد علاقه" برای مخاطبان خود عرضه خواهد کرد.