برند نستله

معرفی برند نستله (Nestlé)

نستله (Nestlé S.A) شرکت سوئیسی با حوزه‌ی فعالیت بین‌المللی است که مرکز آن در شهر وُوه کانتون وو در سوئیس قرار دارد. آن شرکت در فاکتورهای درآمد و تولید، بزرگ‌ترین شرکت صنایع غذایی جهان محسوب می‌شود.

نستله یکی از بزرگ‌ترین برندهای سوئیسی و بزرگ‌ترین شرکت غذایی جهان محسوب می‌شود که تاریخچه‌ای طولانی در تولید و عرضه‌ی محصولات بسته‌بندی شده‌ی مخصوص مصرف‌کننده دارد.

نستله در سال‌های متعدد در فهرست برترین برندها و شرکت‌های جهان قرار گرفت و تاریخچه‌ای مملو از محصولات و زیربرندهای مشهور و محبوب همچون نسکافه دارد.

نستله شرکتی چند ملیتی در زمینه مواد غذایی است و در سال ۱۸۶۶، هنری نستله آن را در سوئیس تاسیس کرد، این مکان هنوز هم دفتر مرکزی این شرکت است. نستله ۴۳۶ کارخانه مجهز در ۸۵ کشور جهان دارد و تقریبا حدود ۳۳۵ هزار نفر در سرتاسر دنیا برای آن کار می‌کنند. به نحوی که فقط در قسمت تحقیق و توسعه سازمان، بیش از پنج هزار نفر مشغول به کار هستند! سال هاست که این شرکت در صنعت تغذیه و سلامتی پیشگام بوده و با شعار و مأموریت «غذای خوب، زندگی خوب» به پیش رفته است. نستله همواره برای تنوع، اخلاقیات کاری، امنیت غذایی و رضایت حاصل از محصولاتش شهرت داشته است .

محصولات شرکت سوئیسی نستله شامل انواع غذای کودک، مکمل‌های دارویی، آب معدنی، صبحانه‌های بسته‌بندی شده، قهوه و چایی، شیرینی، لبنیات، بستنی، غذای منجمد، غذای حیوانات خانگی و انواع محصولات غذایی بسته‌بندی شده می‌شود. زیربرندهای مشهور از این برند سوئیسی، سالانه درآمدی بیش از یک میلیارد دلار دارند. از میان مشهورترین آن‌ها می‌توان به نسپرسو، نسکافه، کیت‌کت، سرلاک، اسمارتیز و نسکوئیک اشاره کرد.

هنری نستله با اقتباس از نام خانوادگی خود و افزودن سه پرنده کوچک که پرنده مادر به آنها غذا می‏‌داد، پیوندی میان نام خانوادگی خود و محصول شرکتش یعنی غذای کودک، برقرار کرد. وی از سال ۱۸۶۸، از این تصویر به‌عنوان نشان تجاری خود استفاده کرد.

امروزه این نشان آشنای آشیانه پرنده، با اندکی اصلاحات، همچنان بر روی کلیه محصولات نستله در سراسر جهان استفاده می‏‌شود.

تاریخچه‌ی تأسیس

نستله در سال ۱۸۶۶، همزمان با افتتاح کارخانه شیر غلیظ شده انگلو– سوئیس بر‏می‏‌گردد. در سال ۱۸۶۷، هنری نستله شیر خشک نوین را ابداع کرد و در سال ۱۹۰۵ شرکتی که وی بنیان‌‌گذاری کرده ‏‌بود، با شرکت انگلو-سوئیس ادغام شد. شرکتی که امروز به نام نستله می‌‏شناسیم، حاصل ادغام این دو شرکت است.

در طی این مدت گسترش شهرها، راه‌‏آهن و کشتی‌‌های بخار با کاهش هزینه‌‌های حمل‌ونقل، سبب تحول تجارت جهانی کالاهای مصرفی شد.شرکت شیر تغلیظ‌‌ شده «انگلو – سوئیس» (Anglo-Swiss)، توسط برادران چارلز و جورج پیج تاسیس شد.

آنها با بهره‏‌گیری از منابع فراوان شیر تازه در سوئیس و با به‏‎کارگیری دانشی که در زادگاه خود آموخته‏ بودند، اولین کارخانه اروپایی تولید شیر تغلیظ‌‌ شده را در شهر چام سوئیس بنا کردند. آنها توزیع محصول خود را با نام تجاری «میلکمید» (Milkmaid) در شهرک‌‏های صنعتی اروپا آغاز کردند و آن را به عنوان جایگزینی ایمن برای شیر تازه با مدت ماندگاری بالا معرفی کردند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - معرفی برند نستله (Nestlé)

بنیان‏‌گذار شرکت نستله، یک داروساز آلمانی به نام هنری نستله بود. وی اولین ترکیب خود را به نام فارین لاکته (مخلوطی ازشیر و آرد)، در شهر وِوی سوئیس تولید کرد. این ترکیب شامل شیرگاو، آردگندم و شکر بود که نستله از آن برای کاهش نرخ بالای مرگ‌‎ومیر نوزادانی که از شیر مادر محروم بودند، استفاده ‏کرد. از همان زمان، وی شروع به استفاده از نشان نمادین «آشیانه پرنده» کرد.

هنری نستله، شرکت و کارخانه خود را در شهر وِوی به سه تاجر محلی واگذار کرد. آنها برای توسعه تولید و فروش، تعدادی شیمیدان و نیروی متخصص استخدام کردند. رقابت تنگاتنگ دو شرکت نستله و انگلو – سوئیس در فروش محصولات مشابه، منجر به توسعه در تولید و فروش هر دو شرکت شد. این محصولات، شامل شیر تغلیظ‌‌ شده و شیر خشک بود.

درسال ۱۸۸۲، شرکت انگلو-سوئیس در آمریکا گسترش یافت. ولی مرگ جورج پیج سبب بازماندن این شرکت از برنامه‌‌های خود شد. درسال ۱۹۰۲، این شرکت فعالیت‌‏های خود را در آمریکا واگذار‏ کرد که در نهایت، منجر به ادغام دو شرکت نستله و انگلو-سوییس شد. نستله پس از پیشی گرفتن از شرکت «پیتر و کهلر» (Peter & Kohler) در صادرات، اولین بار اقدام به فروش شکلات کرد.

نقش مهم هنری نستله در گسترش تولید شکلات شیری، از سال ۱۸۷۵ شروع شد. هنگامی که هنری نستله برای دانیل پیتر، همسایه خود در وِوی، شیر تغلیظ‌‌ شده تهیه می‌‏کرد.

پیتر در دهه ۱۸۸۰، از این شیر برای تولید محصول تجاری خود استفاده می کرد.

درسال ۱۹۰۵، شرکت‎های نستله و انگلو – سوئیس بیش از ۲۰ کارخانه داشتند و خواهان بهره‌‏گیری از امکانات تکمیلی خارجی بودند که به کمک آن بتوانند شبکه فروش خود را در آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا گسترش دهند. با نزدیک شدن به جنگ جهانی اول، این شرکت از دوران شکوفایی موسوم به «بل اپوک» یا «عصر زیبا» (Belle Époque) بهره جست و تبدیل به یک شرکت لبنی در سطح جهانی شد.

نستله و انگلو – سوئیس با یکدیگر ادغام شدند و شرکت شیر «نستله و انگلو – سوئیس» را تشکیل دادند. این شرکت، دو دفتر مرکزی در شهرهای ووی و چام داشت و برای هدایت صادرات خارجی به سایر کشورها، شعبه سوم را در لندن افتتاح کرد. در طی چندین سال، این شرکت تنوع محصولات خود را گسترش داد و شیر تغلیظ‌ شده شیرین‎نشده و شیر پاستوریزه را نیز به محصولات خود اضافه کرد.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - معرفی برند نستله (Nestlé)

با شروع جنگ در سال ۱۹۱۴، تقاضا برای شیر تغلیظ‌ شده و شکلات افزیش یافت. اما کمبود مواد اولیه و محدودیت در تجارت خارجی، مانع تولیدات «نستله و انگلو – سوئیس» شد. برای حل این مشکلات، این شرکت کارخانه‏‌های تولیدی خود را در امریکا و استرالیا تاسیس کرد.

هم‌زمان با پایان جنگ، تعداد این کارخانه‏‎ها به ۴۰ عدد افزایش یافته‌ ‏بود. جنگ سراسر اروپا را در برگرفته و تولید شرکت را نیز مختل کرده ‌‎بود. با این وجود، خصومت‎‌ها باعث ایجاد تقاضا برای محصولات لبنی نستله، در قالب قراردادهای بزرگ دولتی شدند.ماندگاری بالا و حمل‌ونقل آسان، سبب شد که شیر تغلیظ‌ شده بین نیروهای ارتش محبوب شود. برای مثال در سال ۱۹۱۵، ارتش بریتانیا گنجاندن قوطی‏‌های شیر نستله را در جیره غذایی سربازانش ضروری دانست. تقاضای بالای محصولات، باعث شد که پالایشگاه‏‌های شیر این شرکت، بی‌‏وقفه فعال بمانند.

«نستله و انگلو – سوئیس»، شرکت نروژ لبنی «اگرن» را خریداری کرد. این شرکت، مبتکر یک شیوه جدید خشک کردن افشانه‌‏ای جهت تولید پودر شیر بود. صاحبان جدید این شرکت، فروش این محصولات را آغاز کردند.بازار رقابتی شکلات در سوئیس، مشوق «نستله – پیتر – کایلر- کهلر» شد تا سال بعد با عرضه شکلات سفید «گالاک» و «رایون»، شکلاتی با عسل و حباب‌‏های هوا، دست به نوآوری بزند.

در دهه ۱۹۳۰ ویتامین‌‏ها به نقطه قوت در فروش بدل شدند. در سال ۱۹۳۶، نستله مکمل ویتامین «نسترویت» (Nestrovit) را به بازار عرضه کرد. نسکافه، محصولی است از عصاره پودری قهوه خالص که با داشتن طعم طبیعی قهوه، تنها با اضافه کردن آب داغ اماده می‏‌شود.این محصول، در سال ۱۹۳۸ به بازار عرضه شد. نسکافه، زاییده افکار شخصی به نام «مکس مورگن تالر» است که در سال ۱۹۲۹، هم‏‌زمان با درخواست کمک دولت برزیل از «نستله و انگلو – سوئیس» مبنی بر فروش عظیم مازاد قهوه خود، کار بر روی این محصول را آغاز کرد.

«نستله و انگلو-سوئیس» با شرکت سوئیسی آلیمانتانا که سازنده محصولات سوپ، ادویه و مگی بود ادغام شد و به نستله آلیمانتانا (Nestlé Alimentana) تغییر نام داد. پیشینه آلیمانتانا به سال ۱۸۸۴ باز می‏‌گردد. زمانی ‏که جولیوس مگی، برای کاهش سو‏تغذیه نوعی پودر سوپ غنی از پروتئین ابداع کرد.

Nestle HIstory 05 - معرفی برند نستله (Nestlé)

دوران پس از جنگ، با شاخص‌های شکوفایی و رشد همراه بود. مردم در آمریکا و اروپا پول خود را صرف خرید ماشین‎آلاتی نظیر یخچال و فریزر می‌کردند که زندگی را آسان کند‌. غذاهای آماده نیز از محبوبیت برخوردار بودند و نستله آلیمانتانا نیز با محصولاتی نظیر نسکوئیک و مگی پاسخگوی این نیاز عمومی بود.

در آمریکا نستله آلیمانتانا، نوعی چای حل شدنی با نام تجاری «نستی» (Nestea) به بازار عرضه کرد که توسط همان شیوه‏‌های تولید نسکافه تهیه می‌‏شد. مصرف‏‌کنندگان می‌‏توانستند آن را به صورت سرد یا گرم استفاده کنند.

نسکوئیک که به‌آسانی در شیر سرد حل می‌شود نیز در آمریکا عرضه شد و تبدیل به یک محصول پرفروش شد. به کارگیری واژه کوئیک در نام این محصول، اشاره به سرعت و سهولت تهیه آن دارد. غذای کودک نستله، از سال ۱۹۴۸ به‌ عنوان یک محصول پودری در دسترس عموم قرارداشته‌ ‏است. در حال حاضر، این محصول تحت عنوان «سرلاک» شناخته می‌‏شود.

کنسروهای «راویولی»، با نام تجاری مگی، به بازار عرضه شد. موفقیت چشمگیر این محصول، نستله را به عرضه بیشتر غذاهای کنسروی و آماده ترغیب کرد و عرصه‏‌ای برای رشد و موفقیت شد.به ‏‌دنبال رشد در طی سال‏‌های متوالی، نستله نام‌‏های تجاری غیر سود‌آور را منحل کرد.

همچنین، نام‏‌های تجاری را که در راستای افزایش آگاهی مصرف‏‌کنندگان از سلامت و تحقق شعار جدید نستله با مزمون «تغذیه، سلامتی و تندرستی» موثر بودند، ارتقا بخشید. نستله در آمریکا، اروپای شرقی و آسیا توسعه یافت. حضور در راس صنعت آب معدنی، بستنی و غذای حیوانات درسطح بین‌المللی، در اولویت اهداف این شرکت قرار گرفت.

نستله با خرید شرکت آمریکایی «کارنیشن» (Carnation) به مبلغ سه میلیارد دلار، نام‌‏های تجاری مانند کارنیشن و کافی‏‎میت را نیز به گستره محصولات خود اضافه کرد. همچنین با خرید شرکت «فریسکیز» (Friskies)، وارد صنعت غذای حیوانات شد.

Nestle HIstory 06 - معرفی برند نستله (Nestlé)

داستان نسپرسو، با یک ایده ساده شروع شد: هرکس قادر باشد مثل یک باریستای حرفه‌‏‌ای یک فنجان قهوه عالی درست کند. نستله، شرکت بریتانیایی «رانتری مکینتاش» (Rowntree Mackintosh) را خریداری کرد و نام‏‌های تجاری مانند کیت‌کت، افترایت و اسمارتیز را به گستره محصولات خود اضافه کرد.

از دیگر فعالیت‏‌های نستله در این دوره، خریداری یک تولید‌کننده پاستا، سس و شیرینی ایتالیایی به نام «بویتونی – پروگینا» (Buitoni-Perugina) بود.در سال ۱۹۸۸ برند ایتالیایی «بویتونی» در شهر سانسپلکرو در ناحیه توسکانی، به بخشی از مجموعه محصولات ما پیوست. مرکز تحقیقات «Casa Buitoni» که اغلب فعالیت‌هایش بر روی غذاهای ایتالیایی و مدیترانه‌ای است و بر روی تپه‌های هیس توسکانی قرار دارد، به نمادی از تعهد همیشگی ما به کیفیت، خلاقیت و سنت تبدیل شد.

شرکت نستله با سرمایه‌‏گذاری مشترک با شرکت‏‌های جنرال میلز، شرکتی به نام «سریال پارتنرز وردواید» (Cereal Partners Worldwide) تاسیس کرد. هدف از تاسیس این شرکت، تولید و بازاریابی غذای صبحانه در سطح جهانی بود.همچنین، سرمایه‏‎گذاری مشترک شرکت نستله با کمپانی کوکا‏کولا، مجموعه‌‏ای را به نام «بوریج پارتنرز وردواید» (Beverage Partners Worldwide) به‌ وجود آورد. هدف این مجموعه، تولید و بازاریابی نام‌های تجاری نظیر «نستی» (Nestea) بود.

نستله با خرید شرکت فرانسوی «پرییر» (Perrier)، جایگاه خود را در صنعت آب‏‌های معدنی تثبیت کرد. در سال ۱۹۹۳، مجموعه «نستله سورسز انترنشنال» (Nestlé Sources Internationales) به‌ عنوان تجارتی مجزا در زمینه آب ایجاد شد و درسال ۲۰۰۲ به «نستله واترز» (Nestlé Waters) تغییر نام داد.

«پیتر برابک لتمات» (Peter Brabeck-Letmathe)، مدیر عامل جدید شرکت نستله، متوجه روند رو به رشد در زمینه تغذیه فردی شد. درآغاز هزاره جدید، وی جایگاه نستله را به‌ عنوان پیشرو در زمینه «تغذیه، سلامتی و تندرستی» تثبیت کرد.نستله، شرکت ایتالیایی آب معدنی «سانپلگرینو» (Sanpellegrino) راخریداری کرد.

این محصول، «نستله پیور لایف» نام‏‌گذاری شد و در کشورهای در حال توسعه عرضه شد تا آب آشامیدنی تمیز و سالم در دسترس عموم قرار گیرد. دو سال بعد، «آکوارل» (Aquarel) دراروپا عرضه شد. طرح «کشاورزی مبتکرانه و پایای نستله» (SAIN) به منظور ارتقا در همکاری با کشاورزی بومی اجرا شد. هدف از این طرح، بالا بردن استانداردهای زندگی کشاورزان و تامین مستمر کالا بود.

نستله شرکت آمریکایی «رالستون پیورینا» (Ralston Purina) را که تولید‏کننده غذای حیوانات بود، خریداری کرد. این شرکت با نستله «فریسکیز پت کر» ادغام شد و نام تجاری «نستله پورینا پت کر» را از آن خود کرد. نتیجه این ادغام، رسیدن «نستله پورینا پت کر» به صدر بازار محصولات مراقبت از حیوانات خانگی بود.

Nestle HIstory 07 - معرفی برند نستله (Nestlé)

شرکت نستله پس از توسعه تجارت بستنی خود در دهه ۱۹۹۰ میلادی، حق صدور مجوز به یکی از تولیدکنندگان مواد اولیه به نام «هاگن – داز» (Häagen – Dazs) در آمریکا و کانادا را به‌ دست آورد. همچنین در سال ۲۰۰۳، شرکت «موونپیک ودرایزگرند ایس کریم» (Mövenpick and Dreyer’s Grand Ice Cream) را نیز خریداری کرد.یکی دیگر از فعالیت‌‏های این شرکت در این دوره، خریداری شرکت تولید‏کننده غذاهای منجمد به نام «چف آمریکا» (Chef America) به ارزش ۲/۶ میلیارد دلار بود.

پیتر برابک – لتمات، مدیر کل شرکت نستله دریافت که عادت‌های غذایی مردم در جهان در حال تغییر است و به این ترتیب، ما نیز با این تحولات همگام شده و تغییرات خود را آغاز کردیم. در این راستا، ما تلاش کردیم تا از نقش خود تنها به عنوان به عمل‌آورنده محصولات کشاورزی فراتر برویم و به تولیدکننده غذا با ارزش‌های غذایی افزوده و نهایتاً به سازنده دامنه گسترده‌ای از محصولات و خدمات در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی تبدیل شویم.

Nestle HIstory 11 - معرفی برند نستله (Nestlé)

افزایش تمرکز بر تغذیه پزشکی، منجر به خرید شرکت تغذیه پزشکی «نوارتیس» (Novartis) توسط نستله شد. نستله همچنین شرکت غذای کودک «گربر» (Gerber) و شرکت سوئیسی منابع آب‏‌های معدنی « مینرال هنیز» (Minérales Henniez) را نیز خریداری کرد.

در سال ۲۰۰۹، اولین مجمع ایجاد ارزش‌‏ مشترک، متخصصین را گرد‏هم آورد تا درمورد چالش‏‌های موجود در زمینه تغذیه، آب و توسعه مناطق غیرشهری به تبادل نظر بپردازند. بررسی نقش تجارت در رفع این مشکلات، از دیکر اهداف این مجمع به حساب می‏‌آید. پس از آن، این مجمع به رویدادی سالانه تبدیل شد. ازسال ۲۰۰۹، نستله یک بخش تجاری به نام «نستله پروفشنال» (Nestlé Professional) برای صنعت خدمات غذایی خود، ایجاد کرد.

Nestle HIstory 08 - معرفی برند نستله (Nestlé)

از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت نستله در این دوره، اجرای پروژه‌های «طرح نسکافه» و «طرح کاکائو» نستله بود. هدف از اجرای این دو پروژه، گسترش و تامین پایای شرکت در زمینه قهوه و نسکافه و رشد وضعیت اجتماعی در جوامع کشاورزی و اطمینان از میزان سود حاصله آنها بود.

«طرح کاکائو»، ۳۸ میلیون نهال اصلاح‌شده کاکائو را با کیفیت بالا و مقاوم در برابر بیماری‌ها، در اختیار کشاورزان قرار داد و به آنها در راستای احیای مزارع و افزایش تولید، کمک کرد. «طرح نسکافه» نیز با اختصاص سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون فرانک سوئیس در زنجیره تولید قهوه با هدف کشاورزی، تأمین منابع و مصرف مسئولانه آغاز به کار کرد.

نستله همچنین اولین جایزه ایجاد ارزش مشترک را به مؤسسه «IDE Combodia»، برای اجرای طرح «مشاوران تجارت مزرعه» اهدا کردیم و همکاری خود را با شرکت «Forest Trust» در راستای مبارزه با جنگل زدایی، اعلام کردیم.از دیگر فعالیت‌های شرکت نستله در این دوره، عرضه محصول «اسپشیال تی» به بازار و خریداری حق تجارت پیتزای منجمد «کرفت فود» بود.

«علم سلامت نستله» (Nestlé Health Scienc) و «موسسه علوم سلامتی نستله» (Nestlé Institute of Health Sciences)، با هدف جلوگیری و درمان بیماری‏‌های وخیم پزشکی بنا شدند. هدف از تشکیل این دو بخش، تحقیق درمورد محصولات تغذیه‌‏ای دانش‌بنیان بود.همچنین، نستله اولین شرکت مواد غذایی است که با موسسه FLA (Fair Labor Association ) در زمینه کاهش اشتغال کودکان در زنجیره تامین کاکائو همکاری می‌‏کند.

Nestle HIstory 10 - معرفی برند نستله (Nestlé)

شرکت نستله در این سال، همکاری خود را با شرکت «هسو فو چی» (Hsu Fu Chi) اعلام کرد. این شرکت، تولیدکننده انواع شیرینی بود.از دیگر فعالیت‌های نستله در این دوره، می‌توان به همکاری این شرکت با شرکت غذلیی چینی Yinlu اشاره کرد. شرکت Yinlu تولیدکننده شیر بادام‌زمینی و فرنی‌های کنسروشده بود. در آن دوره زمانی، چین در این امر پیشرو بود.

نستله، شرکت «ویت نوتریشن» (Wyeth Nutrition)، فیزر نوتریشن سابق، را به مبلغ ۱۱/۹ میلیارد دلار خریداری کرد تا جایگاه خود را در تغذیه کودکان تثبیت کند. با گسترش پیدا کردن بخش علوم سلامت نستله، این شرکت موفق به خریداری شرکت آمریکایی تغذیه پزشکی «پملب» (Pamlab) شد. شرکت تغذیه پزشکی «پملب»، متخصص در تغذیه پزشکی بیمارانی با امراضی نظیر اختلال خفیف حافظه و افسردگی بود. فروش محصولات مدیریت وزن «جنی کریگ» درآمریکا و اقیانوسیه، از جمله فعالیت‌‏های این شرکت بود.

با راه‌اندازی بخشی مربوط به سلامت پوست در نستله، این شرکت مدیریت کل سهامی «گالدرما» را که درسال ۱۹۸۱ به کمک «اورال» تاسیس شده ‏‎بود، به‌ دست گرفت. این همکاری، باعث منحل شدن شرکت سهامی «اینوو» (Innéov) شد که در سال ۲۰۰۲، فعالیت‌‏های خود را در زمینه مکمل‌‏های غذایی و آرایشی آغاز کرده‌‏ بود.

پس از این اتفاق، «گالدرما» بخشی از دارایی‏‌های این شرکت را در اختیار گرفت. نستله، محصولی با نام تجاری «کایلر»، قدیمی‌‏ترین برند بازمانده شکلات سوئیسی را به‌ عنوان مرغوب‌‏ترین شکلات خود در سطح جهانی عرضه کرد. از دیگر فعالیت‏‌های نستله در سال ۲۰۱۵، تجارت غذای منجمد فرانسوی به نام «داویژل» بود.

Nestle HIstory 09 - معرفی برند نستله (Nestlé)

بلند‌پروازی، قدرت غریزی بالا در بازاریابی و هوش هنری نستله در نوآوری، هنوز هم جز اصلی‌‏ترین محرک‏‌ها در شکل‌‏گیری این شرکت محسوب می‌‏شود.

امروزه، نستله بزرگترین شرکت مواد غذایی دنیا با ارزشی معادل ۲۴۰ میلیارد دلار است. البته در سالیان اخیر، این شرکت، با هدف گسترده تر کردن تنوع محصولاتش، با چندین شرکت بزرگ مواد غذایی ادغام شده و با حفظ نام اصلی، به مجموعه ای بزرگ تر تبدیل شده است.

در وب سایت نستله نوشته شده: «ما از راهکارهای مفید برای تغذیه، سلامت و تندرستی استفاده می کنیم. با این روش، به مردمی که می خواهند زندگی سالمتری داشته باشند کمک خواهیم کرد. اما به افراد این امکان را میدهیم که تصمیمات آگاهانه تری درباره خوراک خود بگیرند. ما طبق تعهداتمان قصد داریم میزان نمک، شکر و چربی های افزودنی در محصولاتمان را کاهش دهیم و البته همانند قبل رضایت مصرف کنندگان را هم جلب کنیم. ما مشتاقیم تا انتظارات مصرف کنندگانمان به سرعت بهتر و بیشتر شود؛ زیرا همچون آنان، ما نیز از صمیم قلب به کیفیت، سلامت غذایی، محیط زیست و ماندگاری محصولات اهمیت میدهیم. از این رو، رفتار مسئولانه در تمامی شعبات شرکت، از اصلی ترین وظایف کاری ماست، به عقیدہ ما، اگر شرکتی می خواهد سودآور باشد، باید همزمان با ایجاد ارزش برای سهامداران خود، برای جامعه نیز ارزشمند باشد.»

بی شک به کارگیری همین استراتژی باعث شده است که این شرکت از تولید چند محصول محدود، به تجارتی چند میلیارد دلاری بدل شود.

وضعیت کنونی برند نستله

درحال حاضر، پائول بولک به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ و اولف مارک اشنایدر به‌عنوان مدیرعامل نستله مشغول به کار هستند. آخرین آمارها، درآمد شرکت را در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۱ میلیارد دلار بیان می‌کنند و تعداد کارمندان برند سوئیسی در سرتاسر جهان نیز ۳۰۸ هزار نفر عنوان می‌شود.

از میان دسته‌بندی‌های متنوع محصولات نستله، نوشیدنی‌های پودری و مایع بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند و در ادامه، بستنی و فراورده‌های شیر، غذاهای آماده و مواد اولیه‌ی پخت‌وپز، مکمل‌های غذایی و دارویی، غذای حیوانات خانگی، شیرینی و شکلات و آب بسته‌بندی شده قرار دارند. آمریکا با ۴۳ درصد فروش، اکنون بزرگ‌ترین بازار نستله محسوب می‌شود و در پی آن، اروپا با ۲۸ و آسیا، اقیانوسیه و آفریقا با ۲۹ درصد قرار دارند.

شما می توانید در ذیل نمودارهای مربوط به ارزش این برند را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مشاهده نمایید.

WhatsApp Image 2019 06 12 at 13.40.57 1024x446 - معرفی برند نستله (Nestlé)
WhatsApp Image 2019 06 12 at 13.37.39 1 1024x406 - معرفی برند نستله (Nestlé)

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …