برند disney

معرفی برند دیزنی (Disney)

شرکت والت دیزنی یک شرکت آمریکایی است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود. این شرکت که دفتر مرکزی آن در بربنک کالیفرنیا واقع شده است، در تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۱۹۲۳ توسط ۲ برادر به نام‌های والت و روی دیزنی تأسیس شد. بسیاری از انیمیشن‌هایی که ما در دوران کودکی خود دیده‌ایم و با آن‌ها بزرگ شده‌ایم، محصول شرکت دیزنی هستند. همه‌ی ما با انیمیشن‌هایی مانند میکی ماوس، سفید برفی، سیندرلا و پینوکیو خاطره داریم و هیچ‌ موقع از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شویم. این شرکت هم مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ، با تلاش و پشتکار مؤسسان آن به جایگاه فعلی خود رسیده است.

شرکت دیزنی هم اکنون با در اختیار داشتن ده ها زیرشاخه بزرگ همچون پیکسار، شبکه ABC، کانال های ESPN، استودیوهای لوکاس فیلم، شبکه تولید و پخش بوئنا ویستا  Buena Vista، کمپانی تاچ استون TouchStone، صنایع سرگرمی مارول  Marvelو ده ها ایستگاه رادیویی، تلویزیونی، سینمایی، انتشاراتی و سرگرمی یکی از تاثیرگذارترین جریان سازهای فرهنگی در جهان محسوب می شود.

تاریخچه برند دیزنی

والت دیزنی در کانزاس، برای شرکت های تجاری انیمیشن های تجاری تولید کرد. موفقیت او باعث شد که تصمیم بگیرد، اولین انیمیشن مستقل خود را با نام «داستان های آلیس» بنویسد، این انیمیشن اقتباسی بود از کتاب «آلیس در سرزمین عجایب» که در شخصیت های داستان اغراق شده بود و «ویرجینیا دیویس» با شخصیت های کارتونی که به فیلم اضافه شده بود بازی می کرد. اما پول اش تمام شد و شرکت تازه تاسیس او «لف-او-گرمز» ورشکست شد. او تسلیم نشد و نسخه های نقاشی شده این انیمیشن را برداشت و چمدان اش را بست و به سمت هالیوود رفت تا آنجا سرنوشت خود را دنبال کند. وقتی به هالیوود می رفت، هنوز بیست و دو سال اش نشده بود. در هالیوود، والت دیزنی از شکست «داستان های آلیس» واهمه داشت. برادرش ری، که در کالیفرنیا زندگی می کرد و همیشه دوستدار کارهای والت بود، به او ۲۵۰ دلار داد. آنها با گروگذاشتن کل دارایی های خود، ۵۰۰ دلار دیگر هم قرض گرفتند و در گاراژ عموی شان، کار خود را شروع کردند. به زودی، آنها سفارشی را از نیویورک و خانم «مارگارت جی وینکلر» دریافت کردند که از آنها خواسته شده بود که «داستان های آلیس» را با نام «آلیس در سرزمین کارتونی» به این شرکت بفروشند. پول به دست آمده از این تجارت، به آنها این امکان را داد که دفتری در مرکز هالیوود برای خود دست و پا کنند.

wait03 1 - معرفی برند دیزنی (Disney)

در سال ۱۹۲۷، آنها به تولید مجموعه آلیس خاتمه دادند و والت دیزنی شخصیت جدیدی به نام «خرگوش خوش شانس، اسوالد» ساخت. این فیلم موفقیت خوبی کسب کرد و استودیو یونیورسال آن را در سراسر آمریکا روی پرده برد، اما اختلاف با شوهر خانم وینکلر، آنها را به دادگاه برد و دادگاه علیه دیزنی رای داد و امتیاز شخصیت «اسوالد» به چارلز مینز رسید. از دست دادن امتیاز شخصیت اسوالد والت دیزنی را به این فکر انداخت که شخصیت جدیی برای خود خلق کند. بنابراین والت شخصیتی خلق کرد که آینده این شرکت را تغییر داد و هنوز هم محبوب است: میکی ماوس. منتقدان آن زمان باور داشتند که انیمیشنی که بیش از ۸ دقیقه باشد، برای موفقیت اش امیدی نمی توان داشت. اما دیزنی تصمیم گرفته بود که کارتونی بلند بسازد و انیماتورها دست به کار شدند. انیمیشن «سفیدبرفی و هفت کوتوله» سه سال زمان برد و منابع عظیم مالی شرکت را به اتمام رساند تا اینکه در کریسمس ۱۹۳۷ روی پرده رفت. موفقیت کارتون، بی نظیر بود.همزمان با درخشش کارتون های والت دیزنی، این کمپانی تجارت های همسو را نیز آغاز کرد. در سال ۱۹۳۰، شخصی به کمپانی پیشنهاد داد که در ازای ۳۰۰ دلار اجازه چاپ عکس برگردان های میکی ماوس را به او بدهد. کمپانی آن قدر به پول نیاز داشت که این معامله را انجام داد. موفقیت برچسب ها آن قدر زیاد شد که خود کمپانی بعدها افسوس خورد که چرا خود این کار را نکرده است. پس از این به بعد، سیل عروسک ها، بشقاب، خمیردندان و کتاب های شخصیت والت دیزنی وارد بازار شد.

ساخت دیزنی لند

والت دیزنی هیچ ‌موقع از چیزهایی که داشت راضی نبود. زمانی که فیلم‌‌ها و برنامه‌های تلویزیونی او به موفقیت رسید، او احساس کرد که می‌خواهد کار خودش را گسترش دهد. او ۲ دخترش را همیشه به مراکز تفریحی مانند پارک‌، شهربازی و کارناوال‌ها می‌برد. اما درنهایت در همه‌ی مراکز تفریحی روی یک نیمکت می‌نشست و بازی‌ بچه‌ها را تماشا می‌کرد. او با خودش فکر کرد باید پارکی وجود داشته باشد که والدین نیز بتوانند همراه با فرزندانشان خوش بگذرانند. او بعد از چند سال فکر کردن و برنامه‌ریزی، نهایتا در تاریخ ۱۷ جولای ۱۹۵۵ پارک جدید خود یعنی دیزنی لند را افتتاح کرد.

walt disney history 04 - معرفی برند دیزنی (Disney)

در این پارک تفریحی، نقش شخصیت‌های معروف انیمیشن‌ها مانند سفید برفی، میکی ماوس، دانلد داک و … توسط افراد مناسب بازی می‌شود. به‌عنوان مثال پرنسس‌های دیزنی معمولا دخترهای ۱۸ تا ۲۳ ساله هستند که باید دارای قد و وزن مناسب باشند و تمام دیالوگ‌های شخصیت داستان را حفظ باشند و به طور مرتب از آن‌ها استفاده کنند. این کارمندان باید تمام مدت لبخند به لب داشته باشند و با صدایی شبیه به صدای شخصیت اصلی داستان صحبت کنند.

روی دیزنی که شاهد ساخته شدن و افتتاح پارک دیزنی ورلد بود در اواخر سال ۱۹۷۱ درگذشت. بعد از او افرادی مدیریت شرکت را بر عهده گرفتند که مستقیما توسط برادران دیزنی آموزش دیده بودند.

وضعیت فعلی شرکت والت دیزنی

والت دیزنی سختی‌های زیادی در زندگی خود کشید. او تحصیلات خود را تا کلاس هشتم ادامه داد؛ ولی هیچ‌ موقع دست از تلاش برنداشت و همیشه مشغول مطالعه و یادگیری انیمیشن بود. او با تلاش‌های بی‌وقفه‌ی خود نشان داد که بدون تحصیلات دانشگاهی نیز می‌توان به موفقیت رسید. والت دیزنی به یاد گرفتن چیزهای جدید اهمیت زیادی می‌داد و دیگران را نیز به این کار تشویق می‌کرد. او در این رابطه گفته است: «تنها کاری که باید انجام دهید این است که جهل خود را بپذیرید؛ سپس مشاهده خواهید کرد که دیگران برای دادن اطلاعات به شما چقدر مشتاقانه عمل می‌کنند.» والت دیزنی از زمانی که پسر بچه‌ی کوچکی بود، برای تأمین مخارج خودش بسیار زحمت می‌کشید. او گفته است:‌ «من هرگز به خاطر کارهایی که کرده‌ام پشیمان نیستم. حتی به یاد نمی‌آورم که این کارها من را آزار داده باشد. من هرگز به یاد نمی‌آورم که در زندگی خود احساس ناراحتی کرده باشم. من همیشه خوشحال بودم و بابت کارهایی که انجام می‌دادم، هیجان‌زده بودم.»

walt disney history 06 - معرفی برند دیزنی (Disney)

امروزه شرکت دیزنی ۱۴ شهربازی در سراسر دنیا و تعداد زیادی شبکه‌ی تلویزیونی دارد. شرکت‌هایی مانند والت دیزنی پیکچرز، پیکسار و لوکاس فیلم نیز زیرمجموعه‌ی این شرکت هستند. شرکت والت دیزنی به مدت ۹۰ سال برای تولید سرگرمی‌های خانوادگی فعالیت کرد و همچنان شاهد تولید آثار باکیفیتی از این شرکت هستیم.

داستان زندگی والت دیزنی نشان می‌دهد که تخیلات و داشتن رؤیاهای بزرگ ارزش بسیار زیادی در زندگی دارد. او همچنین نشان داد که داشتن این رؤیاهای بزرگ کافی نیست؛ بلکه تلاش و پشتکار نیز به همان اندازه اهمیت دارند. تلاش‌های مستمر، کلید پیروزی او بر سختی‌ها و مشکلات بود. او اعتقاد داشت «انجام دادن کارهای غیر ممکن تا حدودی سرگرم‌کننده است.»

شما می توانید در ذیل نمودارهای مربوط به ارزش این برند را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مشاهده نمایید.

WhatsApp Image 2019 05 25 at 12.25.38 1024x447 - معرفی برند دیزنی (Disney)
WhatsApp Image 2019 05 25 at 12.24.49 1024x399 - معرفی برند دیزنی (Disney)

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …