برند نایک

معرفی برند نایک (Nike)

نایک (Nike) یکی از موفق ترین برند های تولید محصولات ورزشی در دنیاست. نایک با بهره گیری از لوگو و شعار جذابی که دارد به یک نماد جهانی و یک سبک زندگی اسپورت بدل شده و محصولات خود را در سرتاسر دنیا به فروش می رساند.

این شرکت در ۲۵ ژانویه ۱۹۶۴ با نام Blue Ribbon Sports توسط بیل بوئرمن و فیل نایت تاسیس شد و در ۳۰ می ۱۹۷۱ رسما به شرکت نایک بدل شد.  فیل نایت، موسس نایک، ابتدا قصد داشت که شرکت را به نام “بعد ششم” نامگذاری کند اما جف جانسون، اولین کارمند نایک نامی دیگر را که مفهومی عمیق تر داشت پیشنهاد داد. نام نایک از نام یک الهه ی یونانی برگرفته شده است که الهه ی موفقیت نامیده می شود. درکنار این اسم، پایه گذاران این برند به اهمیت نشانه ها و نمادها نیز پی بردند. لوگوی نایک توسط کارولین داویدسون طراحی شد. او این لوگو را که مفهوم حرکت و صدایی که هنگام افزایش سرعت به گوش میرسد را تداعی می کرد طراحی کرد. در آخر آنها شعار “Just do it” یا “فقط انجامش بده” را برای خود برگزیدند. بدین ترتیب نایک به برندی تبدیل شد که معنایی فراتر از یک برند تولید لباسهای ورزشی داشت.

از اواخر دهه ۱۹۸۰ Nike به طور پیوسته تجارت و خط تولید خود را از طریق محصولات متعدد، گسترش داد. در سال ۱۹۹۶ شرکت Nike ACG را ایجاد کرد که محصولاتی را برای ورزش های شدید مانند اسنوبورد و دوچرخه سواری کوهستان عرضه می کند. در اوایل قرن ۲۱، Nike شروع به فروش لوازم ورزشی کرد، از جمله مانیتورهای قابل حمل ضربان قلب و کمربندهای مچ دست در ارتفاع بالا.

بخشی از موفقیت نایک به حمایت از ورزشکاران مانند مایکل جردن، میا هام، راجر فدرر و تیرگ وودز می باشد. فروشگاههای زنجیره ای NikeTown، اولین بار در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد.

نقاط عطف محصولات نایکی

نایک به تولید نسخه های جدید از کفش های مشهور خود ادامه داد. این شرکت در سال ۲۰۰۰ مدل جدیدی از کفش های ورزشی را با نام نایک شاکس وارد بازار کرد که معرف نسل آینده ی فناوری محصولات ضد ضربه بود. امروزه نایک یک امپراتوری گسترده است که ورزش هایی مانند تنیس، بیس بال، فوتبال و ورزش های قهرمانی را با یکدیگر پیوند داده است.

رویای بیل بورمن در یافتن راه حل بهتر و نوآوری های فیل نایت نایک را تبدیل به یکی از سود آورترین و شناخته شده ترین شرکت های موجود کرده است. در سال ۲۰۱۲ ، درآمد سالیانه نایک ۲۴ بیلیون دلار بود. نایک بیش از ۴۴ هزار کارمند دارد و برند آن به تنهایی نزدیک به ۱۰ بیلیون دلار ارزش گذاری شده است. موفقیت نایک نتیجه ی نوآوری های پی در پی و سرمایه گذاری های به موقع بود.

nike فرهنگ نوآوری را پرورش می دهد و مادامی که مشکلات و مسائل نسل آینده را حل می کند، محصولات و خدمات و تجاربی را برای ورزشکاران امروز نیز فراهم می کند.

شما می توانید در ذیل نمودارهای مربوط به ارزش این برند را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مشاهده نمایید.

WhatsApp Image 2019 05 13 at 11.58.17 1024x421 - معرفی برند نایک (Nike)
WhatsApp Image 2019 05 13 at 11.57.00 1024x411 - معرفی برند نایک (Nike)

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …