برند شیائومی

داستان برند شیائومی از ابتدا تا اکنون

شیائومی ۹ ساله شد؛
داستان برند از ابتدا تا اکنون

نام شیائومی امروزه به عنوان یکی از برترین برندهای دنیا در بین مردم شناخته‌ شده می‌باشد. برای بسیاری از افراد قطعا جای شگفتی خواهد داشت که تنها ۹ سال از آغاز شروع فعالیت این برند چینی می‌گذرد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام فروشگاه شائومی، شرکتشیائومی در ماه آوریل ۲۰۱۰ با ۸ بنیان‌گذار و ۱۴ کارمند فعالیت خود را آغاز کرد. بنیان‌گذاران این شرکت آقایان Lei Jun ،Lin Bin ،Li Wanqiang ،Kong-Kat Wong ،Wang Chuan ،Hong Feng ،Guangping Zhou و Liu De بودند که همگی هم‌اکنون مدیریت بخشی از شرکت را بر عهده دارند.

سال‌های شروع فعالیت

شیائومی فعالیت خود را در سال ۲۰۱۰ با تولید رابط کاربری MIUI بر پایه اندروید شروع کرد و پس از در سال ۲۰۱۱ اولین گوشی هوشمند خود را با نام Mi ۱ رونمایی کرد. اتفاق مهم بعدی که برای شرکت شیائومی افتاد، عرضه گوشی Redmi ۱ در سال ۲۰۱۳ بود، این گوشی با داشتن قیمت مقرون‌به‌صرفه در بین کاربران بسیار محبوب شد. در این سال‌ها که شرکت شیائومی در چین بسیار محبوب شده بود تصمیم گرفت در بازارهای بین‌المللی نیز حضور پیدا کند و در این بین کشورهای شرق آسیا و همچنین هند، مقاصد جذابی برای شیائومی به نظر می‌رسیدند. ورود این برند چینی به بازارهای بین‌المللی موجب شد فروش این شرکت در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل خود رشد تقریباً ۳ برابری را داشته باشد، این روند رو به رشد در سال ۲۰۱۵ نیز ادامه داشت.

افتی نابهنگام و تغییرات

خواب شیرین به پایان رسیده بود و کابوسی وحشتناک آغاز شده بود میزان فروش گوشی‌های شرکت شیائومینسبت به سال قبل نزدیک به ۲۰ میلیون دستگاه کاهش یافته بود و این مسئله موجب ناامیدی بسیاری از افراد نسبت به آینده این برند شد. طبق شواهد دو دلیل عمده این افت فروش، تکیه صرف بر فروش آنلاین و همچنین عدم تأمین موجودی کافی از گوشی‌ها در زمان تعیین شده بود، این دو دلیل عمده موجب شد تا شیائومی مجبور به ایجاد تغییراتی در ساختار خود شود. این تغییرات در سال ۲۰۱۷ به‌سرعت نتیجه خود را نشان دادند و شیائومیتوانست بیش از ۹۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که بسیار امیدوارکننده بود. این رشد در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشت و این برند چینی توانست ۱۲۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به کاربران خود عرضه کند. اکنون این برند توانسته است کاری بکند که هر گوشی شیائومی که وارد بازار می‌شود با استقبال مخاطبان روبرو شود.

شیائومی تنها گوشی موبایل نیست

کمپانی شیائومی که به دلیل کیفیت محصولاتش با عنوان اپل چین نیز شناخته می‌شود، علاوه بر گوشی‌های موبایل محصولات دیگری مانند پاور بانک، مچ‌بند هوشمند، ساعت هوشمند، لوازم‌خانگی هوشمند و … نیز تولید می‌کند. این برند در حال حاضر بزرگ‌ترین پلتفرم اینترنت اشیا در دنیا را در اختیار دارد و ۱۵۱ میلیون دستگاه هوشمند تحت این پلتفرم به فعالیت می‌پردازند. این شرکت همچنین توسعه رابط کاربری MIUI را ادامه داد و این رابط کاربری در حال حاضر بیش از ۲۴۰ میلیون کاربر فعال دارد.

شیائومی در ایران

در طی چند سال گذشته با افزایش حضور شیائومی در بازارهای بین‌المللی، در ایران نیز از محصولات این برند استقبال بسیاری شد. مهم‌ترین دلایل این استقبال را می‌توان قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات این کمپانی دانست؛ اما در این بین با توجه به بازار جذاب ایجاد شده، بسیاری اقدام به فروش کالای غیراصل کردند که مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرد و برای مقابله با این مسئله در سال ۱۳۹۶ فروشگاه hixaomi اقدام به شروع فعالیت کرد. فروشگاه‌های شیائومی در حال حاضر طیف وسیعی از محصولات این برند را با ضمانت اصالت کالا برای کاربران گردآوری کرده و در کالاهای پرفروش نیز به طور ویژه از گارانتی می هوم برای افزایش اطمینان کاربران بهره می‌برد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …