برند Louis Vuitton

معرفی برند لویی ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتون «Louis Vuitton» که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی و عضو گروه لوکس Lvmh است، که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح فرانسوی لویی ویتان در پاریس تأسیس شد. در سال ۱۸۹۶، پسر لویی ویتون تصمیم گرفت که نشان تجاری واحدی برای برند خود ارائه نماید؛ بنابراین برای طراحی یک لوگو چند هفته زمان صرف کرد. سرانجام او یک نشان سنتی ژاپنی را برگزید: گلی با چهار برگ، یک چهارگوش، یک لوزی مقعر در یک پکیج و همچنین حروف LV که ترکیبی بی‌نظیر را ایجاد کرد. این نشان تجاری در سال ۱۸۹۷ ثبت شد و به عنوان برند این شرکت در سال ۱۹۰۵ به ثبت رسید که در کل نمادی از کیفیت و اصالت شناخته شده است.

جالب است بدانید که همه‌ی کیف‌های این برند دست‌دوز هستند و تولید هر کیف دستی یک هفته زمان می‌برد و این موضوع تا حدودی علت قیمت بالای محصولات آن را توجیه می‌کند. کیفیت محصولات این برند به‌اندازه‌ای زیاد است که شما با تهیه‌ی یکی از کیف‌های برند لویی ویتون می‌توانید بیش از ۲۰ سال از آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا طراحی آن‌ها هیچ ‌موقع قدیمی نمی‌شود و همه‌ی آن‌ها از مراحل سختی عبور می‌کنند تا کیفیت‌سنجی و وارد بازار شوند. شاید باورتان نشود،؛ اما کیف‌های این برند ضد آتش هستند و برای تست کردن مقاومتشان، به آن‌ها وزنه ۳.۵ کیلوگرمی متصل می‌کنند و از فاصله‌ی نیم‌متری پرتاب میکنند. تست کیفیت محصولات به همین‌جا ختم نمی‌شود. محصولات این برند از زیر انواع اشعه‌ها رد می‌شوند تا ثابت شود که در برابر رنگ رفتگی مقاوم هستند. همچنین زیپ‌ محصولات LV قبل از اینکه در اختیار مشتری‌ها قرار بگیرند، ۵ هزار بار باز و بسته می‌شود. از جمله دیگر حقایقی جالب و دلیل متمایز شدن آن نسبت به بقیه برندها این است که محصولات لویی ویتون هیچ موقع حراج نمی‌شوند و اگر محصولی تا آخر فصل به فروش نرسد، از بین برده خواهد شد تا ارزش محصول و کلاس برند حفظ شود.

برند لویی ویتون به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌شود و مایکل برک مدیرعامل آن است. این برند ۶ سال پشت سر هم اولین برند در میان ۱۰ برند تأثیرگذار دنیا بود. از آنجایی که این برند به‌عنوان یکی از برندهای لوکس دنیا به شمار می‌آید، محصولات تقلبی آن در بازار زیاد است و این شرکت با جدیت با آن‌ها مقابله می‌کند. آن‌ها تیمی از وکلا و آژانس‌های تحقیقاتی ویژه دارند که به‌طور تمام‌وقت روی این موضوع کار می‌کنند و از طریق دادگاه در سراسر دنیا با مجرمان برخورد می‌کنند. این شرکت تقریبا نیمی از بودجه‌ی ارتباطی خود را برای برخورد با محصولات تقلبی خرج می‌کند. این برند همچنین با طراحان و هنرمندان برجسته مانند تاکاشی موراکامی برای طراحی محصولات خود همکاری می‌کند. لویی ویتون تا سال ۲۰۱۴ حدود ۱۲۱ هزار نفر کارمند در سراسر دنیا داشت و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

شما می توانید در ذیل نمودارهای مربوط به ارزش این برند را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مشاهده نمایید.

WhatsApp Image 2019 05 05 at 15.37.05 1024x451 - معرفی برند لویی ویتون (Louis Vuitton)
WhatsApp Image 2019 05 05 at 15.29.01 1024x412 - معرفی برند لویی ویتون (Louis Vuitton)
loui2019 300x132 - معرفی برند لویی ویتون (Louis Vuitton)
نمودار ارزش برند لوئی ویتون ۲۰۱۹

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …