برند در حوزه کشاورزی

یکی از مشکلات ما در حوزه کشاورزی نداشتن “برند” است

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد؛

تولید سالانه حدود ۶۰ هزار نشاء در مجتمع گیاهان دارویی لرستان

خرم‌آباد- رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، از تولید سالانه حدود ۶۰ هزار نشاء در مجتمع گیاهان دارویی این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نادر دهقانی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان، اظهار داشت: این مجتمع به عنوان یکی از ضرورت های حوزه کشاورزی و به ویژه کشت گیاهان دارویی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

تولید سالانه حدود ۶۰ هزار نشاء در مجتمع گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

وی با بیان اینکه این مجموعه در بام لرستان و در حوزه بومی سازی، اهلی سازی و توسعه کشت گیاهان دارویی در استان فعالیت دارد، عنوان کرد: این مجتمع یک کار تحقیقاتی بوده و البته در کنار تحقیقات، فراوری و تجاری سازی هم در این حوزه داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه محصولات این مجتمع در حال حاضر در بازار وجود دارد و در حال فروش است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که همه محصولات و دسترنج مردم لرستان را در این حوزه با یک برند مشخص به فروش برسانیم.

دهقانی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه کشاورزی نداشتن برند است، ادامه داد: ما در مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اقدام به برندسازی کرده ایم و توسعه کشت گیاهان دارویی را در برنامه خود داریم.

وی با تاکید بر اینکه سالانه حدود ۶۰ هزار نشاء گیاهان دارویی را در این مجتمع تولید می کنیم، گفت: امیدواریم کشت و توسعه گیاهان دارویی به عنوان یکی از بسترهای پیشرفت حوزه کشاورزی مدرن، در لرستان توسعه پیدا کند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاههای متولی برای جذب اعتبارات این حوزه در استان، بیان داشت: ما به عنوان جهاد دانشگاهی آمادگی داریم که در زمینه تامین نشاء مورد نیاز هر گونه گیاه دارویی مورد نیاز استان بدون هیچ محدودیتی همکاری کنیم.

فعالیت مطلوب گلخانه جهاد دانشگاهی در شهرستان کوهدشت

دهقانی در ادامه سخنان خود با اشاره به گلخانه جهاد دانشگاهی در شهرستان کوهدشت نیز، بیان داشت: با توجه به موضوع بحران آب و همچنین کشاورزی سنتی در کوهدشت، کشت گلخانه ای را در این شهرستان استارت زدیم.

وی با اشاره به اینکه در مسیر کار با چالش هایی مواجه شدیم، اما در مجموع کار خوبی در کوهدشت صورت گرفته است، گفت: یکی از کارهای الگویی موفق دانشگاهی، شهرک کشاورزی جهاد دانشگاهی در کوهدشت است، این اقدام می تواند الگویی در سطح کشور باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، تصریح کرد: در این شهرک، کشت محصولاتی صیفی را انجام می دهیم و کار دیگر ما این بوده که در این شهرستان فرهنگی را ایجاد کنیم که مردم و کشاورزان بزرگ و مشهور کوهدشت را برای استفاده از کشت گلخانه ای آموزش بدهیم.

دهقانی، افزود: این اقدام هم مصرف آب کمتری خواهد داشت و هم بازدهی بیشتر دارید، همچنین به دنبال این هستیم که در شهرستان کوهدشت در حوزه پژوهشی و به ویژه کشت «بافت گیاهان دارویی» مرکزی را ایجاد کنیم.

منبع: https://goo.gl/Wsv6bN

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.