جشن سی سالگی وب

گوگل ۳۰سالگی وب(World Wide Web) را با یک طرح گرافیکی جدید جشن گرفت

در این طرح گرافیکی نشانه هایی از کامپیوترهای اولیه و وضعیت اینترنت را می بینیم؛ عکس کره زمین در مرکز دسکتاپ یک مانیتور قدیمی کامپیوتر جای گرفته تا ما را به یاد عصر اینترنت با دانلودهایی که با سرعت بسیار کم صورت می گرفت یعنی اینترنت دایل آپ(dial up)  بیندازد. البته موضوع سی ساله شدن دنیای وب را نباید با ابداع اینترنت اشتباه بگیرید چرا که اینترنت در دهه ۶۰ ابداع شد ولی تا سال ۱۹۹۱ عملا بین کامپیوترهای مختلف ارتباطی وجود نداشت ولی حالا جهان سی امین سالگرد WWWرا جشن می گیرد.

اما وب چگونه خلق شد؟ در مارس سال ۱۹۸۹ «تیم برنرز لی» فیزیکدان بریتانیایی که در آزمیشگاه فیزیک سرن اروپا کار می کرد یک سیستم  ویژه برای مدیریت اطلاعات پیشنهاد داد و عملا سیگنال های تولد WWW که امروزه توسط میلیاردها کاربر در جهان مورد استفاده قرار می گیرد ایجاد شد. درنهایت نیز WWW موفق شد ارتباط همه کاربران جهان را با همدیگر برقرار کند.

به هرحال گوگل این نقطه عطف تکنولوژی را با یک کارتون و انیمیشن جذاب و کوتاه و با استفاده از عناصری که اینترنت اولیه از آنها بهره می گرفت، به تصویر کشیده است. ازسوی دیگر «برنرز لی» خالق وب به همین مناسبت در یک پست وبلاگی نوشت: با این که اینترنت و www زندگی بشر را بسیار ساده تر کرده ولی فرصتی مناسب هم برای اسکمرها و مجرمان سایبری ایجاد شده است. همچنین فضایی برای انتشار اخبار جعلی و سخنان تنفرآمیز و سرشار از نفرت فراهم کرده است و حتی گاه انجام جرم ها را بسیار راحت تر از فضای مجازی کرده است با این حال اگر مزایا و معایب این ابداع را در ترازو قرار دهیم بی شک کفه مزایای آن بسیار سنگین تر خواهد بود.

منبع: ایران آنلاین

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …