google 235 - گوگل یادداشت‌های شما را به پادکست تبدیل می‌کند

گوگل یادداشت‌های شما را به پادکست تبدیل می‌کند

گوگل با معرفی ویژگی جدید “Audio Overview” در اپلیکیشن NotebookLM، امکان تبدیل یادداشت‌های تحقیقاتی به پادکست‌های صوتی را فراهم کرده است. این ویژگی جدید، با استفاده از هوش مصنوعی، خلاصه‌ای صوتی از اطلاعات موجود در یادداشت‌ها تولید می‌کند.

دنیای برند، NotebookLM تاکنون می‌توانست مطالب شما را به‌صورت متنی خلاصه کرده و توضیح بدهد اما اکنون می‌تواند این کار را با صدای بلند انجام دهد. این ویژگی جدید برای کاربرانی مفید خواهد بود که با گوش‌دادن به‌جای خواندن مطالب، آن را بهتر درک می‌کنند.

در این قابلیت، خلاصه‌ای از مطالبی که در NotebookLM به اشتراک گذاشته‌اید به شما ارائه می‌شود و برای درک بهتر آن‌ها و توضیح مفاهیم پیچیده، از حقایق و استعاره استفاده می‌شود. گوگل می‌گوید که گوش‌دادن به این موضوعات به کاربران کمک می‌کند تا ارتباطات جدیدی بین اسناد خود پیدا کنند یا برای پیش‌نویس‌های خود الهام بگیرند.

برای استفاده از Audio Overview، باید یکی از موضوعات موجود در NotebookLM را باز کنید، به بخش راهنمای آن بروید و روی دکمه «Generate» در سمت راست کلیک کنید. ایجاد یک نسخه صوتی جدید می‌تواند حدود پنج دقیقه طول بکشد و در حال‌حا‌ضر، فقط می‌توانید این کار را به زبان انگلیسی انجام دهید.

علاوه‌براین می‌توانید مکالمات تولیدشده با هوش مصنوعی را دانلود کنید تا در شرایط بهتری به آن گوش بدهید.

گوگل می‌گوید که این قابلیت هنوز در مرحله بتا قرار دارد، بنابراین ممکن است در مکالمات تولیدشده آن برخی اشتباهات وجود داشته باشد.

این شرکت اولین بار در ژوئن ۲۰۲۳ NotebookLM را با نام Project Tailwind در Google I/O معرفی کرد و سپس آن را در دسامبر گذشته برای همه افراد بالای ۱۸ سال در ایالات متحده در دسترس قرار داد. این برنامه اکنون در بیش از ۲۰۰ کشور به بیش از ۱۰۸ زبان در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *