هوش مصنوعی

گردش مالی بازار «هوش مصنوعی»

هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و حمل‌ونقل الکتریکی اکنون در صنعت تکنولوژی جهان نوجوان به حساب می‌آیند اما پیش‌بینی می‌شود که تا یک دهه آینده، آن‌ها به رشد انبوهی برسند و راه خود را پیدا کنند.

پایگاه خبری دنیای برند، آی‌دی‌سی(یک برند بین‌المللی داده‌کاوی در زمینه هوش مصنوعی در آمریکا) برآورد کرده است که گردش مالی جهانی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۳ به ۹۸.۴ میلیارد دلار می‌رسد. رشد تجمعی محصولات این صنعت نیز ۲۸.۵ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ رشد می‌کند. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که دهه پیش روی میلادی، دهه انفجار تکنولوژی باشد.

آینده وسایل حمل‌ونقل الکترونیکی نیز در دهه ۲۰۲۰، بسیار امن و روشن به نظر می‌رسد. بلومبرگ‌ان‌ای‌اف(شرکت تامین‌کننده مالی در حوزه انرژی‌های جدید)، پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، ۱۰ میلیون خودروی الکتریکی فروخته شود و تا سال ۲۰۳۰ نیز تعداد آن‌ها به ۲۸ میلیون برسد.

از طرفی دیگر، تعداد اشیای متصل به اینترنت از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۰، دو برابر می‌شود. گروه تحلیل‌گران استراتژی، پیش‌بینی می‌کنند که ۵۰ میلیون دستگاه به جمعیت در حال رشد اینترنت اشیا اضافه شود.

صحبت از اینترنت و گسترش اینترنت ۵G نیز یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تکنولوژی دهه پیش روست. شرکت اریکسون اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۰، ۱.۱ درصد از گوشی‌های هوشمندش مشترک ۵G می‌شوند و تا سال ۲۰۲۵ این تعداد به ۳۰.۱ درصد می‌رسد.

photo 2019 12 20 17 23 02 300x300 - گردش مالی بازار «هوش مصنوعی»

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ملیکا
میهمان
4 سال قبل

ممنون بابت مطلب خوبتون

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x