171137928 660x330 - کمبود بودجه، برند هندبال سبزوار را به حاشیه کشاند

کمبود بودجه، برند هندبال سبزوار را به حاشیه کشاند

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت تیم هندبال پیکان سبزوار، از مسئولان خواست تا به کمک این تیم بیایند. بهروز محبی‌نجم‌آبادی با اشاره به اینکه این تیم در فصل گذشته با کمترین بودجه توانست در لیگ برتر حضور یابد، گفت: «در فصل جدید به دلیل نبود حمایت مالی، حتی تامین مبلغ ورودی به لیگ برای این تیم امکان‌پذیر نیست.» وی با تأکید بر اینکه هندبال، برند سبزوار است و در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد، افزود: «عدم حمایت از این تیم، باعث شده است که بازیکنان این تیم نیز از آن رویگردان شوند و به ناچار به تیم‌های دیگر بروند.» محبی با انتقاد از بی‌توجهی برخی صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود، خواستار حمایت جدی‌تر مسئولان استانی از تیم هندبال سبزوار شد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن وزیران جدید صمت و ورزش و جوانان، وضعیت این تیم بهبود یابد.

بهروز محبی‌نجم‌آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم هندبال پیکان سبزوار در فصل گذشته با کمترین بودجه توانست رده هشتم را در جمع ۱۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها از آن خود کند، اما در فصل جدید به علت نداشتن پشتیبان و بودجه، حتی از تامین مبلغ پنج میلیارد ریالی ورودی به لیگ عاجز مانده است.

وی افزود: این در شرایطی است که این تیم در فصل گذشته با بودجه ای کمتر از ۵۰ میلیارد ریالی بسته شده بود و هیات مدیره ایران خودرو حتی ۴۰ درصد از طلب بازیکنان این تیم را، که با مبالغ بسیار پایین قرارداد بسته بودند، نیز نپرداخته است.

این نماینده غرب خراسان در مجلس با اشاره به مذاکرات خود با مدیران وزارت صمت و ایمیدرو، برای یافتن اسپانسر برای تیم هندبال سبزوار گفت: حمایت از حوزه ورزش در زمره مسوولیت های اجتماعی بخش صنعت است که نباید از زیر آن شانه خالی کنند.

محبی اضافه کرد: واحدهایی که سالانه سودهای چندین میلیاردی دارند به حوزه ورزش چنین بی توجه‌اند و از هزینه کردن بخش اندکی از درآمدهای خود در این عرصه طفره می روند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: این جای تاسف است که ورزشی که ویژند (برند) سبزوار است و در میان جوانان و نوجوانان این شهرستان طرفداران بسیار دارد و شمار زیادی از آنان را جذب ورزش کرده است، گویا برای برخی حتی ارزش هزینه کردن ۵۰ یا ۱۰۰ میلیارد ریالی را هم ندارد!

وی گفت: این وضعیت موجب شده تا برخی از بازیکنان این تیم که حاضر بودند با مبالغی کم با این تیم قرارداد امضا کنند، از این تیم قطع امید کرده و به ناگزیر به دیگر تیم های لیگ برتری بروند.

محبی افزود: مدیران استان به خصوص مسوولان حوزه ورزش و جوانان باید به صورت جدی‌تری به کمک تیم هندبال سبزوار آمده و اجازه ندهند تنها نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر، با وجود همه شایستگی هایی که از خود نشان داده است، چنین پشت دروازه های لیگ بماند.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی، البته تغییرات مدیریتی در حوزه دولت را در این وضعیت بی‌تاثیر ندانست و ابراز امیدواری کرد که با درایت وزیران جدید صمت و ورزش و جوانان، تیم هندبال سبزوار از این بن‌بست ناخواسته خارج شود.

تیم هندبال سبزوار که در فصل گذشته با نام پیکان در رقابت‌های لیگ برتر هندبال کشور حضور داشت توانست با کسب ۱۵ امتیاز در رده هشتم جدول ۱۲ تیمی، این لیگ را به پایان برساند.

شهرستان سبزوار از قطب های بدون رقیب هندبال در شمال‌شرق کشور است که همواره هندبال رشته نخست ورزشی نوجوانان و جوانان آن بوده و اکنون نیز بیش از ۴۰۰ دانش آموز این شهرستان در رده های پایه این رشته ورزشی فعالیت دارند.

این شهرستان اکنون پنج تیم هندبال مطرح در رده های خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و ساحلی در بخش مردان و چهار تیم نیز در بخش زنان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *