ویروس کرونا

کاهش ۲۰ درصدی تقاضای نفت در چین در پی گسترش ویروس کرونا

برخی منابع آگاه در صنعت انرژی چین اعلام کردند که تقاضای نفت در این کشور حدود سه میلیون بشکه در روز، معادل ۲۰ درصد از کل مصرف این کشور کاهش یافته است، زیرا ویروس کرونا به اقتصاد چین فشار آورده است.

پایگاه خبری دنیای برند، افت تقاضای چین، شدیدترین شوک تقاضای نفت از زمان بحران اقتصاد جهانی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی و همچنین ناگهانی‌ترین شوک تقاضا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ میلادی است.

این مسئله ممکن است گزینه‌های پیش رو برای سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک را محدود و اعضای آن را به کاهش شدیدتر تولید وادار کند.

جان کیلداف، تحلیلگر مؤسسه اگن کپتال، گفت: پیش از شیوع ویروس امیدهایی به دورنمای تقاضای جهانی نفت وجود داشت، اما اکنون این امیدها از میان رفته‌اند؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک باید واکنش نشان دهد.
وی افزود: اگر کاهش تولید شدیدتری در کار نباشد، افت قیمت بیشتری وجود خواهد داشت.

منبع: بلومبرگ

5740x 1.png - کاهش ۲۰ درصدی تقاضای نفت در چین در پی گسترش ویروس کرونا

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *