کاهش خریدبرندهای لوازم خانگی خارجی

کاهش خرید و فروش برندهای خارجی لوازم خانگی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تبریز گفت: با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، اغلب شرکت‌های لوازم خانگی خارجی اقدام به جمع‌آوری کرده اند.

‌محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت اخیر بازار لوازم خانگی در تبریز اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی از سال ۹۷ حالت آشفتگی پیدا کرده و از باب تولید با کمبود مواجه هستیم چرا که تولیدکنندگان نمی‌توانند مواد اولیه خود را تأمین کنند.

وی با بیان این‌که خرید و فروش برندهای خارجی به دلیل نبود کالا، کاهش یافته است، متذکر شد: شرکت‌های بزرگ همانند سامسونگ تولیدات خود را کاهش داده و تنها برخی از کالاها را به بازار عرضه می‌کنند به طوری‌که محصولات سامسونگ به میزان ۸۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

محمدی خاطرنشان کرد: قیمت کالاهای خارجی افزایش زیادی داشته و فروشندگان با لیست قیمت تعیین شده از سوی شرکت‌های خارجی، محصولات را نمی‌فروشند، چرا که در این شرایط فروشندگان متضرر می‌شوند.

وی متذکر شد: حدود ۷۰ مغازه لوازم خانگی در تبریز اقدام به جمع آوری کرده اند و حدود ۶۰ شرکت بزرگ لوازم خانگی در استان روبه افول هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تبریز با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، تصریح کرد: قیمت لوازم خانگی طی سه سال اخیر افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به وضعیت تولید داخلی لوازم خانگی بیان کرد: تولید کنندگان داخلی نیز از لحاظ تأمین قطعه با مشکلاتی مواجه هستند، به طوری‌که حتی برخی قطعات در بازار یافت نمی‌شود و متأسفانه در شرایط فعلی، سوء استفاده‌هایی نیز می‌شود.

وی با بیان این‌که برای صادرات لوازم خانگی از استان برنامه ریزی درستی نداریم، عنوان کرد: از استان ما صادرات لوازم خانگی انجام می‌شود ولی اکنون صادرات کاهش یافته و صادرات کنندگان با بروکراسی‌های اداری مواجه هستند.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.