19512202 974 660x330 - کار اجرا در به افق فلسطین سخت و شیرین است

کار اجرا در به افق فلسطین سخت و شیرین است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سید حسین حسینی مجری برنامه‌های تلویزیونی از تجربه حضور در برنامه به افق فلسطین گفت:  حدودا نزدیک به ۱۵ الی ۲۰ سال کار خبر انجام داده‌ام و یک برنامه تحلیلی به نام پیک بام دادی داشتیم که ترکیبی از فضای تولید و خبر بود که قصد رسمی خواندن خبر را نداشتیم اما گزارش خبری پخش می‌کردیم. آنجا اولین تلاش‌های من برای اینکه یک فرمی از اجرا را داشته باشیم که مخاطب نه دلزده ود ه احساس کند خبر خوانده .می@شود و نه فضای برنامه به برنامه‌های تولیدی اجتماعی نزدیک باشد که مخاطب حس نکند خبر است و صرفا یک اتفاق درحال رخ دادن است

وی ادامه داد: در آن زمان خیلی تلاش کردم و اساتیدم می‌پرسیدم که باید چه کاری انجام دهم. پس از آن چمنین تجربه‌ای را نمداشتم و تلویزیون رفتم و دیگر فضاها را تجربه کردم اما به افق فلسطین که اتفاق افتاد. دقیقا به همان تجربه قبلی اما در حوزه تصویر برگشتم. منتهی سختی کار و تفاوت به نسبت برنامه قبلی اینگونه بود که من صبح در تحریریه اخبار را می‌شنیدم و میدانستم باید چه چیزی نعریف کنم. تفاوت و تمایز به افق فلسطین با دیگربرنامه‌ این است که همه چیز زنده اتفاق می‌افتد. یعنی گاهی اوقات که در غزه با خبرنگار درحال صحبت بودیم که ناگهان انفجار رخ داد، تقریبا ۳۰ ثانیه تصویر و صدا نداشتیم و مخاطب کنجکاو بود که ببیند چه اتفاقی افتاده است که اداره کردن چنین مواردی روی آنتن زنده کمی سخت است.

وی افزود: به افق فلسطین برایم یک تجربه جدیدی بود. اما بارز ترین وجه تمایز به افق فلسطین زنده بودن اتفاقاتی است که در میدان به خصوص در وعده صادق اتفاق افتاد بود. در وعده صادق ما حدودا ساعت ده دقیقه به یک برنامه را آغاز   کردیم و تقیربا هفت و نیم فردا صبح برنامه را تمام کردیم. در بخش خبری تحریریه خبری دروازه‌انی خبر را انجام می‌دهد و این کار شما را به شدت آسان میکند اما در برنامه به افق فلسطین من بودم و یک سیل عظیمی    از  افراد و رسانه‌ها مواجه شدم.

وقتی خبری از رسانه و تلویزیون پخش می‌شود برای مردم سندیت پیدا می‌کند. 

 وی گفت: می‌خواهم بگویم کار اجرا در به افق فلسطین هم سخت و هم شیرین است که همزمان باید دروازه‌بانی کنید و هم هوش هیجانی به شما کمک کند که اگر خبر مورد نظر را بخوانید به ضاعقه مخاطب چگونه می‌نشیند.

وی بیان کرد: در برنامه به افق فلسطین همسرم منعطف بوده و وقت خود را با من تنظیم کرد که قدر دان وی هستم و بنظرم ایشان ایثار کرده است. دو قلوهایم نه سال دارند و شاید خیلی متوجه این موضوع نشوند که اطرافشان چه چیزی رخ میدهد اما سعی می‌کنند به قدر خود همراه باشند و خانه محیط آرامی داشته باشد تا درگیر مسائلی که خارج از خانه هستند نشوم. بله پشت پرده این اجراها همراهی افراد بسیاری است، زیرا برخی فکر می‌کنند تنها  اجرای تلویزیون است. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

19521393 707 310x165 - چرا بعضی‌ها ریاست پیامبر (ص) را در عمل قبول نداشتند؟ + فیلم

چرا بعضی‌ها ریاست پیامبر (ص) را در عمل قبول نداشتند؟ + فیلم

۱۴:۳۷ – ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ۱۴:۳۷ – ۱۲ تیر ۱۴۰۳ حجت الاسلام پناهیان در برنامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *