چرا اپل همچنان از آمازون، مایکروسافت و گوگل جلوتر است؟

چرا اپل همچنان از آمازون، مایکروسافت و گوگل جلوتر است؟

یکی از دلایل مهم تسلط اپل در هر حوزه ای که به آن ورود می کند، این است که که هیچ برند دیگری مانند او کنترل کاملی بر سخت افزار و نرم افزار ندارد.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از brandequity، آمازون ماه گذشته با رونمایی از ۱۱ محصول جدید، سروصدای زیادی به پا کرد. یکی از مهم ترین محصولات این ۱۱ مورد، پادهای آمازون بود که بلافاصله با ایرپادهای اپل رقابت کرد. مایکروسافت در این ماه، از چند مدل سرفیس رونمایی کرد تا با اپل مک بوک، آی پد و سایر رقبا رقابت کند. گوگل همراه با معرفی گوشی های جدید پیکسل از ایربادهای وایرلس خود به نام پیکسل باد رونمایی کرد. اکنون تحت چنین شرایطی به نظر نمی رسد که اپل تنها برند موجود در بازار باشد، اما او برندی است که دیگران هنوز هم می خواهند شکستش بدهند. اپل تقریباً به هر حوزه ای که وارد می شود، به آن تسلط می یابد. دلیل آن هم این است که هیچ برند دیگری مانند اپل نیست که بتواند کنترل و تسلط کاملی بر حوزه سخت افزار و نرم افزار داشته باشد. برند اپل به هر شکلی که تولید شود اعم از مک بوک، آیپد، آیفون و واچ، سخت افزار و نرم افزار را ارائه می دهد. چیزی که به جز گوگل نمی توان برای برندهای دیگر به کار برد. سرفیس مایکروسافت هم از مواردی است که نشان می دهد یک برند هم دارای نرم افزار است و هم سخت افزار. با وجود این، مایکروسافت از گوشی جدیدی رونمایی کرده است که سیستم عامل اندروید را اجرا خواهد کرد. به عبارت دیگر، مایکروسافت به گوگل وابسته است.

Gaming Cover 1263x560 1024x454 - چرا اپل همچنان از آمازون، مایکروسافت و گوگل جلوتر است؟

همچنین بخوانید:

بازهم بیل‌ گیتس ثروتمندترین فرد جهان شد

گوگل با تولید گوشی های پیکسل خود، سخت افزار و نرم افزار را تحت کنترل دارد. اما مسئله اینجاست که برندهای دیگری نظیر سامسونگ، همچنان با سخت افزار بهتری با گوگل به رقابت می پردازند. بنابراین، حتی اگر برندی سخت افزار و نرم افزار خاص خود را در اختیار داشته باشد، نمی توان گفت دستورالعمل رسیدن به موفقیت را در دست دارد. پیکسل نمونه موجود این امر است. طبق گزارش IDC، پیکسل گوگل کمتر از ۱ درصد از سهم بازار در گوشی های هوشمند را داشته است. از طرف دیگر اپل بیش از ۱۹٪ سهم این بازار را در اختیار دارد.

آمازون داستان متفاوتی دارد. زیرا یک بار در حوزه تلفن همراه شکست خورده است و از آن زمان تاکنون دیگر هرگز وارد این فضا نشده است. اما برند آمازون ایربادهای خود را راه اندازی کرده است و جالب است که چگونه با ایرپادهای رقیب خود که همچنان در بازار حاکم هستند به رقابت می پردازد.

همچنین بخوانید:

اینتربرند لیست ۱۰۰ برند برتر ۲۰۱۹ را رونمایی کرد

آمازون هیچ پلتفرم نرم افزاری ندارد اما الکسا را در اختیار دارد که با محصولاتی همچون چراغ، بلندگو و حتی تلفن در همه جا حاضر است. آمازون بوسیله الکسا مسیر رشد خود را در سخت افزار ترسیم کرده است.

بر خلاف گوگل و مایکروسافت، به نظر نمی رسد که برند اپل در حوزه سخت افزار یا نرم افزار به دیگری وابسته باشد. البته این شرکت تأمین کننده های دست سوم خود را دارد اما در کل می تواند همه موارد مربوط به محصولات خود را در اکوسیستم اپل نگه دارد. و شاید به همین دلیل است که همچنان از غول های تکنولوژی دنیا جلوتر حرکت می کند.

همچنین ببینید

واتساپ

عرضه صفحه جدید «موردعلاقه» به واتساپ

تیم واتساپ صفحه جدیدی به نام صفحه "مورد علاقه" برای مخاطبان خود عرضه خواهد کرد.