پژو 206

پژو ۲۰۶ خودرویی برای تمام فصول!

پایگاه خبری دنیای برند،  نزدیک به دو دهه از حضور هاچ بک دوست‌داشتنی فرانسوی در ایران می‌گذرد. خودرویی که حالا تبدیل به یک عنصر ثابت در خیابان‌های کشور است و هنوز هم بعد از گذشت این همه سال، طرفداران خودش را دارد. با اینکه کمپانی پژو در سال ۲۰۱۰ خط تولید ۲۰۶ را متوقف کرد، با این‌حال، ایران خودرو هنوز تیپ ۵این خودرو را در ایران تولید می‌کند. پژو ۲۰۶ در ۶ تیپ در ایران عرضه شده که هر کدام از این مدل‌ها به دلیلی از چرخه تولید کنار گذاشته شده است. با اینکه بسیاری از علاقمندان به این خودرو، منتظر مدل اتوماتیک آن بودند، تولید تیپ ۶ به دلیل مشکلات زیاد گیربکس اتوماتیک آن، خیلی زود متوقف شد. در این مطلب به اجمال خصوصیات فنی و امکانات این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

هاچ بکی که قدیمی نمی‌شود

یکی از دلایل موفقیت پژو ۲۰۶ در ایران، طراحی این خودرو است. با اینکه طراحی این خودرو مربوط به اواخر سالهای ۱۹۹۸ است اما با معیارها و سلیقه‌های امروزی مردم ما همخوانی دارد. فرم چراغ‌های جلو، ترکیب خطوط روی بدنه، ابعاد مناسب و فرم تهاجمی پژو ۲۰۶، از این خودرو یک هاچبک جسور و جذاب ساخته که هنوز هم یارای رقابت در بازار خودرو را دارد. پژو ۲۰۶ امکانات چندانی ندارد. این امکانات البته در تیپ‌های مختلف متفاوت است. اما تیپ ۵ به عنوان کامل‌ترین و بهترین تیپ این خودرو، شیشه‌های برقی عقب و جلو، آینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن عقب و جلو، سنسور دنده عقب و کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد.

تجهیزات فنی پژو ۲۰۶

تیپ‌های اولیه پژو ۲۰۶ دارای پیشرانه ۴ سیلندر TU3 با حجم ۱.۴ لیتر هستند که  قدرت ۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر را به واسطه یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این پیشرانه پژو ۲۰۶ را در مدت زمان ۱۴.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به دلیل ضعف‌های موجود در این پیشرانه، ایران خودرو تیپ ۵ و ۶ این خودرو را با پیشرانه TU5 عرضه کرد. پیشرانه قدرتمندی که با حجم ۱.۵ لیتر، قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را تولید می‌کند. با پیشرانه جدید، پژو ۲۰۶، صفر تا صد را در زمان ۱۱.۶ ثانیه طی کرده و به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این مشخصات فنی خودرو۲۰۶، در میان هاچبک‌های محبوب بازار ایران قرار می‌گیرد. در تیپ ۶ این خودرو، همین قدرت به واسطه یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک منتقل می‌شد. اما مشکلات زیاد در هماهنگی پیشرانه و گیربکس اتوماتیک، آن شتاب و سرعتی که انتظار می‌رفت را ارائه نمی‌کرد.

پژو ۲۰۶ بخریم یا نخریم؟

پژو ۲۰۶ خودروی زیبایی است. شاید در مقایسه با طراحی‌های امروز، خیلی قدیمی به نظر برسد اما باز هم هنوز به چشم می‌آید. پیشرانه TU5 ، یکی از بهترین پیشرانه‌های حال حاضر بازار ایران است. با این هاچ بک فرانسوی گذارتان خیلی به پمپ بنزین نخواهد افتاد. از طرفی هزینه نگهداری این خودرو هم خیلی بالا نیست. شتاب بالا و فرمان‌پذیری نسبتا خوب ۲۰۶ هم از دیگر مزایای این خودرو محسوب می‌شود. پژو ۲۰۶ خودرویی است که همواره در بازار خودروهای صفر و کارکرده، هواخواهان زیادی دارد. با بررسی قیمت روزانه خودرو کارنامه، متوجه می‌شویم که ۲۰۶ مانند پول نقد در بازار خودروهای کارکرده عمل می‌کند. به علاوه وجود نمایندگی‌های بسیار زیاد ایران خودرو، و آشنایی تعمیرکاران با نکات فنی پژو ۲۰۶، با این خودرو هیچ‌وقت در جاده نخواهید ماند. اما در کنار تمامی این مزایا، پژو ۲۰۶ مشکلاتی هم دارد که باید به آن توجه کرد. کابینی کوچک و صندوق عقب کم حجم این خودرو، یکی از دلایلی است که پژو ۲۰۶ را خودروی مناسبی برای خانواده‌ها نشان می‌دهد. از طرف دیگر، کمبود تجهیزات ایمنی در این خودرو، یکی دیگر از نقاط ضعف آن حساب می‌شود. پژو ۲۰۶ در مقایسه با رقبای پرتعداد چینی خود، امکانات رفاهی محدودی هم دارد که برای کسانی که به دنبال خودروهای آپشن‎‌دار هستند، یک نکته منفی است.

منبع: https://karnameh.com

 

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x