63184419 660x330 - پروژه‌های نوآور و ریسک پذیر مورد حمایت قرار می‌گیرند

پروژه‌های نوآور و ریسک پذیر مورد حمایت قرار می‌گیرند

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا/قم معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، گفت: پروژه‌هایی که درصد موفقیت‌شان صددرصد است مورد حمایت ما نیستند و این پروژه‌ها با بخش خصوصی انجام می شود؛ ما سعی داریم پروژه‌هایی را مورد حمایت قرار دهیم که ریسک پذیر باشد و نوآوری در آن صورت بگیرد.

حسین افشین معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در نشست دانشگاهیان و اجتماعات نخبگانی استان قم که شامگاه ۳ مهرماه در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت روز نخبگان در هفته آینده، نخبگان با ریاست جمهوری و رهبر انقلاب جداگانه دیدار خواهند کرد.

معاونت علمی و فناوری نخبگان بیان کرد: حمایت‌های ما از طرح‌ها ‌از طریق ستادها انجام خواهد گرفت و نکته قابل توجه این است که طرح‌های همسان فقط یکبار مورد حمایت قرار خواهد گرفت، مگر این که تکنولوژی جدیدی در آن به کار رفته باشد.

وی در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها بیان کرد: به علت کمبود منابع مالی امکان مجهز کردن آزمایشگاه وجود ندارد و می‌توانند از شبکه ملی دانشگاهی استفاده کنند، البته در صورتی انجام خواهد گرفت که تجهیزات مورد نظر در هیچ دانشگاهی وجود نداشته و به شبکه ملی دانشگاهی متصل شود. در صورت همسان بودن طرح اگر شرکتی ۵۰ درصد هزینه را پرداخت کند معاونت علمی و فناوری نیمی دیگر از هزینه را پرداخت خواهد کرد.

افشین تاکید کرد: ثبت اختراع هزینه زیادی بالغ بر یک میلیارد تومان دارد، هزینه‌های زیاد و تحریم موجب این می‌شود که تعدادی از اختراعات ثبت نشود ولی امیدواریم تعداد ثبت اختراعات را تقویت کنیم.

وی در خصوص موضوع طرح شهاب گفت: به علت بالا بودن جامعه آماری دانش آموزان و کمبود منابع مالی، طرح شهاب قابل ادامه دادن نیست.

افشین گفت: پروژه‌هایی که درصد موفقیت‌شان صددرصد است مورد حمایت ما نیستند و این پروژه‌ها با بخش خصوصی انجام می شود؛ ما سعی داریم پروژه‌هایی را مورد حمایت قرار دهیم که ریسک پذیر باشد و نوآوری در آن صورت بگیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: معاونت علمی ۵۰ درصد از زمان خود را صرف پلتفرم‌هایی از قبیل دیجی کالا و اسنپ و سایر پلتفرم‌ها می‌کند.

وی بیان کرد: طرح‌های نخبگان را باید با خود آنان برنامه‌ریزی کرد، معاونت علمی در این مورد نمی‌تواند برای آنان تصمیم بگیرد بلکه نقش تسهیل کننده دارد.

افشین گفت: طرح‌هایی از حوزه‌های مختلف برای اساتید قرار می‌دهیم که بتوانند با شرکت در این طرح ها از منابع مالی استفاده کنند.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *