محمد کاظمیان 660x330 - پرورش اسب اصیل ایرانی؛ کلید صادرات و برندسازی جهانی سوارکاری ایران

پرورش اسب اصیل ایرانی؛ کلید صادرات و برندسازی جهانی سوارکاری ایران

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با تاکید بر پرورش اسب‌های اصیل ایرانی، از برنامه‌ریزی برای صادرات این نژاد ارزشمند و برندسازی سوارکاری ایران در سطح جهانی خبر داد.

به گزارش توسعه برند به نقل از ایرنا، محمد کاظمیان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه هیات سوارکاری استان همدان در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: باید این فرهنگ نهادینه شود که اسب فقط برای تفریح و ورزش نیست و یک صنعت پولساز برای کشور است.

وی اضافه کرد: هم اکنون با کمک نهادهای مرتبط همچون موسسه تحقیقات علوم دامی و مرکز اصلاح نژاد دام در حال تدوین برنامه هایی هستیم که اسب های ورزشی با برند ایرانی تولید کنیم.

وی اضافه کرد: در این برنامه به دنبال ترکیب نژادهای اصیل و اصلاح آنها هستیم تا اسب هایی برای رشته های مختلف سوارکاری را پرورش و در آینده به سایر کشورها صادر کنیم.

وی بیان کرد: تولید اسب های خالص ایرانی هر چند به سرعت تحقق نمی یابد اما با حمایت از تولید و پرورش دهندگان اسب در کشور می توانیم به این هدف رسیده و برای کشورمان تولید ارز کنیم.

کاظمیان چشم انداز فدراسیون سوارکاری را کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس و رسیدن به مدال های بین المللی دانست و یادآور شد: بازی های آسیایی نیز جزو برنامه های مهم فدراسیون است.

وی رونق اسب دوانی را جزو برنامه های اصلی فدراسیون دانست و گفت: با تشکیل شورای راهبردی با کمک از افراد متخصص و نخبه های دانشگاهی مرتبط، به دنبال همسو سازی مسابقات این رشته براساس قوانین فدراسیون جهانی هستیم.

وی با تکذیب آمارهای اعلام شده تعداد اسب و سوارکار در گذشته گفت: هیچ آمار دقیقی در اختیار نداریم و هم اکنون در حال ایجاد بانک اطلاعاتی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *