e819c6bd 5fbe 4c5b b835 f3df63955521 660x330 - پرفروش ترین برندهای خودروساز 2019 روسیه

پرفروش ترین برندهای خودروساز ۲۰۱۹ روسیه

روسیه به‌عنوان یکی از کشورهای بزرگ و پهناور جهان است که بازار فروش خودروی آن از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برتر بین‌المللی برای افزایش سهم، درآمدزایی و سودآوری‌های خود بر بازار فروش خودروی آن به صورت ویژه‌ای حساب می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از car.ir حالا بر اساس تازه ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان و تجارت اروپا که در وب سایت marklines نیز آمده است، بالغ بر ۱۴۵ هزار و ۵۴۵ دستگاه خودروی سواری در روسیه در ماه اوت ۲۰۱۹ میلادی به فروش رفته است که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین این گزارش‌ها حاکیست که یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۲۶۳ دستگاه خودروی سواری در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی به فروش رفته است که شاهد یک کاهش ۲.۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده است.

در میان بزرگترین شرکت‌های خودروسازی که بیشترین سهم از فروش خودرو در روسیه را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توان به آوتوواز، کیاموتورز، هیوندای و رنو فرانسه اشاره کرد که در صدر جدول پرفروش‌ترین برندهای خودروسازی در این بازه زمانی در بازار روسیه جای گرفته‌اند.

 

H3o17rCHHKiQSgNW7oAo35CiBCykOQZzq3w43Fds - پرفروش ترین برندهای خودروساز 2019 روسیه

 

آوتوواز به عنوان بزرگترین خودروساز روسی در اوت سال جاری میلادی با ۴.۶ درصد رشد و افزایش، توانسته ۳۰ هزار و ۱۲ دستگاه خودرو در این بازار بفروشد، کیاموتورز با کاهشی ۱.۷ درصدی ۱۸ هزار و ۵۳۱ دستگاه خودرو، هیوندای موتورز با رشد ۰.۵ درصدی ۱۴ هزار و ۶۲ دستگاه و رنو فرانسه نیز با ۱۲.۳ درصد رشد، ۱۲ هزار و ۹۵۷ دستگاه خودرو فروخته است.

همچنین در این گزارش ذکر شده است که خودروهای پرفروش و محبوب بازار روسیه در ماه گذشته میلادی، به ترتیب لادا گرنتا (Lada Granta)، لادا وستا (Lada Vesta) و کیا ریو (Kia Rio) بوده است.

بعد از شرکت‌های خودروسازی لادا، کیا، هیوندای و رنو، برندهایی از جمله تویوتا، فولکس واگن، اشکودا، نیسان، GAZ LCV، بی. ام. و، مرسدس بنز، UAZ، میتسوبیشی، مزدا، لکسوس، داتسون، شورولت، آئودی، فورد، هاوال، جیلی و سوبارو در جدول پرفروش ترین خودروهای به فروش رفته در روسیه در ماه گذشته میلادی قرار گرفته اند.

خودروهای ساخت شرکت روسی لادا در اوت ۲۰۱۹، سهمی معادل ۲۰.۶ درصد، خودروهای برند کیا ۱۲.۷ درصد، هیوندای ۹.۷ درصد و رنو ۸.۹ درصد از بازار روسیه را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …