برند اقتصاد مقاومتی

پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغلی با برند اقتصاد مقاومتی در آذربایجان‌غربی

اقتصاد ایران: مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی در قالب اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت شده است.

حامد پورصمدی مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه بسیج سازندگی از سال ۹۲ از طریق منابع داخلی سپاه با عاملیت بانک مهر اقتصاد در راستای حمایت از تولید و عمل به مفاد اقتصاد مقاومتی اقدام به پرداخت تسهیلات کرده است، اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در آذربایجان‌غربی برای حمایت از مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در قالب اقتصاد مقاومتی از ۱۶ طرح علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره، معرفی کارآفرینان، حمایت از مشاغل خانگی و برگزاری نمایشگاه به عنوان زیربنای کارخانجات و شهرک‌های صنعتی حمایت می‌کند، افزود: برای تقویت اقتصاد ابتدا باید مشاغل خرد تقویت شود و برای این منظور حمایت از مشاغل خرد در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

پرداخت وام اشتغال به ۳۱۰ نفر در سال گذشته

مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ به ۳۱۰ نفر وام اشتغال پرداخت شد، ادامه داد: بسیج سازندگی اولویت کار خود را از سال ۹۶ حمایت از مشاغل مرتبط با صنایع تبدیلی به دلیل ارزش افزوده آنها قرار داده است به عنوان مثال در تولید عسل، سود حاصل از صنایع تبدیلی آن محصول بسیار بیشتر از تولید صرف عسل است.

وی با بیان اینکه در سطح استان هر شهرستان به عنوان قطب صنایع تبدیلی یک محصول خاص انتخاب شده است، تصریح کرد: برای مثال میاندوآب قطب بافت فرش ابریشمی، خوی قطب تولید عسل، ارومیه قطب صنایع تبدیلی عرقیات گیاهی و نقل بوده و تبلیغ نیز در این زمینه صورت می‌گیرد و سلماس نیز قطب صنایع تبدیلی میوه خشک است که بدین ترتیب اکنون در هر شهرستان یک قطب فعال صنایع تبدیلی وجود دارد.

پورصمدی با اشاره به اینکه برای طرح حمایت از کارگاه‌های کوچک وام ۱۵ میلیون تومانی با کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه داده می‌شود، خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید تنها حمایت مالی کافی نیست بلکه حمایت‌های غیرمادی نیز در این راستا تاثیرگذار بوده که از این رو کالایی که برند اقتصاد مقاومتی را دارد با تدابیر بسیج سازندگی در برگزاری نمایشگاه‌ها و صادرات از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات با برند اقتصاد مقاومتی کمتر دچار مشکلات بروکراسی اداری می‌شوند، اضافه کرد: در سطح استان واحدی وجود داشته است که با حمایت غیرمادی بسیج سازندگی از مرحله ورشکستگی به مرحله صادرات رسیده است و یا کارگاه خانگی که در حال حاضر صادرات انجام می‌دهد و در سال گذشته حمایت از زنان سرپرست خانواده در اولویت قرار داشت.

مدیر اشتغال بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارآفرین هایی که تصمیم به راه‌اندازی مشاغل خرد داشته یا تصمیم به توسعه کار خود دارند به دفاتر بسیج مراجعه کرده درخواست تسهیلات می‌کنند و سپس کارشناس اقتصاد مقاومتی امکانات و مهارت‌های اولیه آنها را مورد سنجش قرار می‌دهد، گفت: در صورت نداشتن مهارت، فرد برای دریافت آموزش‌های لازم به سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه و پروانه مهارت دریافت می‌کند.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.