63184706 660x330 - پرتاب ماموریت «کرو-۹» به خاطر طوفان به تعویق افتاد

پرتاب ماموریت «کرو-۹» به خاطر طوفان به تعویق افتاد

طوفان گرمسیری «هلن» باعث شد که پرتاب ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۹» از ۲۶ سپتامبر به ۲۸ سپتامبر موکول شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، به نظر می رسد که باید کمی بیشتر منتظر پرتاب ماموریت سرنشین‌دار بعدی شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) بمانیم.

به نقل از اسپیس، اسپیس‌ایکس در حال برنامه‌ریزی برای پرتاب ماموریت «کرو-۹»(Crew-9) به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ناسا بود تا آن را در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۶ سپتامبر از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب کند اما به خاطر یک طوفان گرمسیری به نام «هلن»، تاریخ پرتاب حداقل دو روز به تعویق افتاد.

انتظار می‌رود که هلن روز پنجشنبه به عنوان یک طوفان رده ۳ به سواحل فلوریدا برخورد کند. بنابراین، ناسا و اسپیس‌ایکس تصمیم گرفتند کرو-۹ را در اولین فرصت که روز شنبه ۲۸ سپتامبر است پرتاب کنند. ماموریت روز شنبه در ساعت ۱۳:۱۷ بعد از ظهر پرتاب خواهد شد.

مقامات ناسا دیروز ۲۴ سپتامبر گفتند: اگرچه طوفان هلن در خلیج مکزیک در حال حرکت است و انتظار می‌رود روی فلوریدا تأثیر بگذارد اما سیستم طوفان به اندازه‌ای بزرگ است که وقوع بادها و باران‌های شدید در کیپ کاناورال و جزیره مریت در ساحل شرقی فلوریدا انتظار می‌رود.

موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) و کپسول «دراگون»(Dragon) ماموریت کرو-۹ دیروز به سکوی پرتاب منتقل شدند. مقامات ناسا نوشتند: اعضای گروه ماموریت امشب فعالیت‌های تمرینی را با سخت‌افزار انجام خواهند داد و سپس، ترکیب موشک-کپسول را پیش از هرگونه فعالیت احتمالی طوفان به آشیانه باز خواهند گرداند.

ماموریت کرو-۹، «نیک هیگ»(Nick Hague) فضانورد ناسا و «الکساندر گوربونوف»(Aleksandr Gorbunov) فضانورد آژانس فضایی روسیه را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد. آنها حدود پنج ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی خواهند کرد و در فوریه ۲۰۲۵ به زمین خواهند آمد.

کپسول‌های دراگون معمولا چهار نفر را به آزمایشگاه مداری منتقل می‌کنند اما ناسا دو صندلی را در کپسول این ماموریت ذخیره کرده است تا «سونی ویلیامز»(Suni Williams) و «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) فضانوردان خود را به زمین بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

حذف ۲ فضانورد «کرو ۹» برای بازگرداندن سرنشینان «استارلاینر»

کرو-۹ همان طور که از نامش پیداست، نهمین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس خواهد بود که برای ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *