عرضه پوشاک با برند خارجی

پایان خرداد آخرین مهلت برای تعیین تکلیف پوشاک با برند خارجی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: عرضه کنندگان پوشاک‌های برند خارجی تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه جاری فرصت دارند تا نسبت به تعیین تکلیف اجناس خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، محمدابراهیم صداقت یکشنبه ۲۶ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس دستورالعمل های صادره از سوی ستاد مرکزی مبازره با قاچاق کالا و ارز پوشاک های برند خارجی باید دارای شناسه کالا و کد رهگیری باشند .

وی با بیان اینکه این دستورالعمل های مربوط به سال ۹۶ است و باید تا امسال اجرایی می شد، گفت: به دلیل حمایت از تجار و سرمایه گذاران در این حوزه، به آنها مهلت دادیم تا در وهله اول فروشگاه‌هایی که برای فروش پوشاک برند مجوز رسمی از مرکز اصناف وزارت صمت ندارند تابلوهایشان را جمع آوری کنند، در گام دوم هم برای تا هشتم خرداد برای تعیین تکلیف اجناسشان مهلت دادیم که این مهلت بعدا تا پایان خرداد تمدید شد.

صداقت تاکید کرد: مدیران فروشگاه‌های برند در استان فارس موظفند تا تاریخ یاد شده نسبت به جمع آوری اجناس فاقد شناسه اقدام کنند در غیر این صورت از اول تیرماه بازرسان این سازمان وارد عمل شده و اجناس موجود در این فروشگاه‌ها به عنوان کالای قاچاق از سطح بازار جمع آوری شده و با متخلفان بر اساس ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز برخورد می‌شود.

او اضافه کرد: چنانچه طی جمع آوری اجناس برند مشخص شود کالاهایی که به اسم برند خارجی به مردم عرضه می شده، تولید داخل است و تنها لیبل برند را دارد برای صاحب فروشگاه پرونده تقلب تشکیل شده و فرد به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

به گفته وی این تصمیمات با هدف اجرای ماده ۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ و آیین نامه های اجرایی مرتبط، مصوبه هیئت وزیران و حمایت از تولید داخلی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایرانی در قالب طرح ساماندهی واحدهای عرضه کننده پوشاک و کفش (ایرانی و خارجی) اجرا می شود .

صداقت خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل های یاد شده همه تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان گروه کالایی پوشاک و کفش موظف به دریافت شناسه کالا از سامانه cid.ntsw.ir هستند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: واحدهای عرضه کننده پوشاک برند خارجی باید برای فعالیت گواهی نمایندگی شرکت خارجی را از مرکز اصناف و بازرگانان ایران دریافت کرده باشند .

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.